276

coolt  ICQ/ag

277

ICQ/ag

278

Haha! Hårdrocks kille du Helsing!  ICQ/ag

Kan inte mycket...

279

skit ball bild ICQ/ag

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

280

Det där är nåt man aldrig växer ifrånlika kul varje gång!

281

Bööörn out  knugen!

Håller sprintisarnas hjul luften?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

282

NickeNyfiken skrev:

Haha! Hårdrocks kille du Helsing!  ICQ/ag

ICQ/ag  ICQ/ag

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

283

ICQ/ae

"Pimped by Nature"

284

Ja visst är det riktigt roligt med en rejäl burnout ! ICQ/ag  Men den rackarn diffade ju så mycket att det var ganska svårt att få loss den men efter lite övning , Mötley Crüe i högtalarna och blöt asfalt så !

Som en gammal streetrace idol en gång sa :Det ska sitta några sang gummi i hjulhusen att suga på i vinter ! ICQ/ad

50 split skrev:

Bööörn out  knugen!

Håller sprintisarnas hjul luften?

Nä det tror jag inte..

You´ll never know...

285

Haha, hoppas det var "Kickstart my heart"!  ICQ/ag 
Psss..! Sorry för O.T  ICQ/ab

Kan inte mycket...

286

Smoking in the boys room... ICQ/ad

You´ll never know...

287

Sådärja ! Ännu en helg avklarad , var tar all tid vägen..  ICQ/ad 

Men händelserik och trevlig har den ju iallafall varit. På fredan passade jag på att lasta flaket på pickisen och åkte med några av resterna av det röda vraket till återvinngen samt myste lite i höstvädret så här strax innan vinterparkeringen. Nån vidare värme är det inte i bilen men det beror på att det läcker lite för mycket från värmekamrarna , en att göra punkt på listan, men annars så går det bra, det kom faktiskt en gammal bekant springandes på en parkering nere på byn med kamera i handen och ville fota       "- Åh , fan va läcker ! Frugan kommer att bli glad över en bild , får jag ? "   ICQ/ab 

Senare på kvällen kom Skägg-Jon på besök och ännu lite senare kom 50Split inrullandes glad i hågen med några öl och sovsäck för att låna en säng i några timmar. Så vi passade på att ha ett improviserat skäggmöte med allsköns ljugarhistorier om allt mellan polska tradarchaffisar till rarest of the rare vw stuff !

Ni får ursäkta bildkvaliten lite , men vi hade druckit nån pilsner så vi var lite suddiga.. ICQ/ad

50 hade med en Bay DH på släp som han skulle leverera till ny ägare för att senare hämta en annan att ta med sej hemåt Lapplandsträsken och pga en del underliga händelser med borttappade saker och gamla kommunister så blev det så att sängplats lånades ut på lördagskvällen åxå ! Tack för besöket Danne och välkammad utter !

Och idag så var det ganska lugnt förutom att Grenje och Skäggo hjälpte till att lasta det alldeles sista av Bayvraket för sista färden mot skrot och alldeles nyss så svängde Nosslin med  flickvän in med sin DH för att imorgon besikta den så nu i helgen så har nog grannarna funderat på va i helvete den där Helsing håller på med..  Tre olika DH pickupper på besök plus min EH och och ännu en EH skärs ner för glatta livet !

Så ont om Bay pickups verkar det ju inte vara ! ICQ/ag

That´s all for now Volks ! ICQ/ab

Post's attachments

2011-11-05.JPG, 163.47 kb, 1296 x 976
2011-11-05.JPG 163.47 kb, 186 downloads since 2011-11-06 

2011-11-06 004.jpg, 211.47 kb, 1296 x 976
2011-11-06 004.jpg 211.47 kb, 203 downloads since 2011-11-06 

Nilsson.JPG, 98.4 kb, 1296 x 976
Nilsson.JPG 98.4 kb, 177 downloads since 2011-11-06 

You´ll never know...

288

Jag röstar på skägg nr.3 efter en stunds velande Default/hmm
Grejorna levererade i dag av skägg nr.1 och den nye ägaren mycket nöjd ICQ/ad
Tack för det.

289

Det är väl bara ett riktigt skägg på bilden, vad de andra två små pojkarna har för något på hakan vet jag inte...   Default/yikes

Inte riktiga skägg i alla fall...    men på god väg...     Default/lol

"Pimped by Nature"

290

Patrik B. skrev:

Jag röstar på skägg nr.3 efter en stunds velande Default/hmm
Grejorna levererade i dag av skägg nr.1 och den nye ägaren mycket nöjd ICQ/ad
Tack för det.

Skägg nr 2 säjer varsegod  och tack själv !

Thomas Å skrev:

Det är väl bara ett riktigt skägg på bilden, vad de andra två små pojkarna har för något på hakan vet jag inte...   Default/yikes

Inte riktiga skägg i alla fall...    men på god väg...     Default/lol

Mjao, så är det väl kanske, man alla har inte getblod i sej från födseln heller... ICQ/ad

You´ll never know...

291

HappaHappa...nu tar vi och lugnar oss en par hekto,va? !   Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

292

he he he ...  ICQ/ag

You´ll never know...

293

Riktigt fräsch den sista bilden ICQ/ad

294

Jo synd det var lite mörkt men du uppdaterar väl din tråd m bättre bilder antar jag ! För nu är du väl nöjd ... ICQ/ad

You´ll never know...

295 Senaste redigerad av Franke (2011-11-08 23:27:08)

Fränt med så många pickupbesök på en o samma helg  ICQ/ae
Synd att du inte bor närmare, för den där pickup bakdelen hade jag gärna lagt vantarna på, trevlig läsning för övrigt  ICQ/ab

296

Franke skrev:

Synd att du inte bor närmare, för den där pickup bakdelen hade jag gärna lagt vantarna på, trevlig läsning för övrigt  ICQ/ab

Men va faan... Borlänge-Ljusdal... det är ju bara ett stenkast... tjejkast dessutom!
Är allt utanför Bååårlänges 'stadsgräns' lång borta eller...?  ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

297

Jag kan ju bara hålla med Löf .. ICQ/ad dessutom så är du lite sen Franke , nu är den på tippen annars hade vi säkert kunnat ordnat nåt.

You´ll never know...

298

Jag är inte rädd för att åka bil, det är tiden som saknas.
Har en 1-åring hemma som tar nästan hela min fritid , så det blir inte många timmar över till att hämta skrot.

Helsing: Hade jag varit i stort behov av en bakdel hade jag så klart hört av mig tidigare. Har ev fått tag i en på närmare håll så det ordnar sig ändå.

299

Hmmm, i somras talade jag med en bekant som sett en långtidsparkerad Folkabuss ståendes på en gård en bra bit härifrån och som vanligt blir man ju lite intresserad och frågade efter reg.numret. Han skulle kolla upp det men sen föll allt i glömska tills idag.

Jag ringde upp ägaren och pratade lite och nu då ? Jag som tänkte vara utan skrot ( eller objekt beroende på hur man ser det..)  på går´n i vinter men nu råkade jag alltså ramla på en Bay panel till ett bra pris som ville ha nytt hem...  Default/hmm 

Nåja , jag måste ju iaf kolla upp det tipset närmre, det kan ju vara en i nyskick åxå ! ICQ/ag

Update om den kommer när jag vet mer ! Annars så har det varit lugnt på VW fronten förutom att jag hjälpte Grenje att ta ur motorn ur en av hans bussar . 

Det går ju mycket lättare åxå när man lossat vajrarna till värmespjällen, eller hur Grenje !? ICQ/ag

Post's attachments

2011-11-11.jpg, 243.25 kb, 1296 x 976
2011-11-11.jpg 243.25 kb, 204 downloads since 2011-11-11 

You´ll never know...

300

Jag får ju säga tack, å skål för senast! Sen kväll/natt som slet på en undertecknad chaufför som egentligen behövde mycket mera än 5 timmar för att klara lördagens bestyr, men det ordnade sig ju iallafall.

Trevligt att få den stora äran att återkomma även efter hämtningen, kändes väl inte så super när VPK ringde å sökte grovarbetaren som lagt grunden till norrbottniabanan, men nåväl, en trevlig lördag kväll också, som blev något längre, eftersom undertecknad hade hovet att gå å lägga sig innan 02.30 på morgonen.... ICQ/ad

Kul att så många olika pickisar varit på gården, två blå, och två bruna, eller hur vare nu=??? ,)

hehe

Nu siktar vi frammåt! 

Schkåll

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden