1

Hej!
När jag vrider om nyckeln fjädrar det inte tillbaka. Förra ägaren hade kopplat om tändningen till en spak och en knapp då den riktiga pajat. Kan det räcka med att byta fjäderdelen inuti tändningslåset? Rattlåset fungerar fortfarande och bilen tjuter om man slår på tändningen utan att sätta i nyckeln.
Vilka årsmodeller passar en 1300 -69?

2

Jag hade liknande fel. bytte elektorniken i låset dvs inte låsdelen utan bara elen. nu funkar allt klockrent igen! för mig det gick på 150kr eller något liknande. och tog hela 10 min.

3

Så din nyckel stannade när du vridit om den? Den ska väl ha steget med tändning, där den ska stanna, och ett steg till den ska fjädra tillbaka ifrån som ger el till startmotorn?

4

nja nrä man vred om till sista läget (startmotorläget) orkade itne fjädern tycka tillbaka nyckeln till tändläget vilket resulterader i någon mellanläge med illalåtande startmotor eller ingen tändning alls. bytte eldelen och saken var biff.

5

Lurv skrev:

nja nrä man vred om till sista läget (startmotorläget) orkade itne fjädern tycka tillbaka nyckeln till tändläget vilket resulterader i någon mellanläge med illalåtande startmotor eller ingen tändning alls. bytte eldelen och saken var biff.

Behöver man ha loss ratten överhuvudtaget? Funderar på att öppna och kolla om man kan se vad som krånglar. Default/smile

6

nope släppa på två skruvar...

http://soderbergs.info/bilder/zatzy/DSC00sdfasdpoi027_450x600.jpg

7

Stack ut för att skruva loss men upptäckte att det inte riktigt såg likadant ut...
De lösa sladdarna är tack vare hans omkoppling.

Post's attachments

IMG_0012 kopia.JPG, 141.7 kb, 979 x 734
IMG_0012 kopia.JPG 141.7 kb, 230 downloads since 2011-11-07 

8

Är du säker på att du har en -69 1300 Lurv? 12 Volt, LIM 113 o.s.v...

Ingen annan som råkar ha superkoll vilket håll man ska börja skruva ifrån?

9

Nope det har jag inte.

10

Det förklarar ett och annat, men tack ändå. Default/smile

11 Senaste redigerad av mettis (2011-11-08 20:21:28)

Jag har en 68:a, med samma rattlås som på nedre bilden, och min "återgång" är oxå paj + blinkers åt vänster....
Så det borde vara 68 och 69-årsmod klumpen man letar efter?

12

mettis skrev:

Jag har en 68:a, med samma rattlås som på nedre bilden, och min "återgång" är oxå paj + blinkers åt vänster....
Så det borde vara 68 och 69-årsmod klumpen man letar efter?

Det stämmer nog. Ska försöka ta tag vid det vid tillfälle, troligen söndag, och ska passa på att fota samtidigt... Default/smile