51

det spelar ingen roll om det är rör eller slang bara det är tätt,det viktiga men som kan vara besvärlig är att få ur all luft ur systemet det är viktigt att köra motorn så varm att kylfläckten i fram startar 2-3 gånger för att vara 100

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

52

Så står bilen nu och väntar tills på måndag, då är det dags för besiktning 07,00.

http://img257.imageshack.us/img257/2232/img0520rf.jpg

Och här är flaket med arbetslampa.

http://img6.imageshack.us/img6/2129/img0508vo.jpg

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

53

Jäkligt fin vagn du har där. Min EH är grön, men rött är också snyggt! Nu blev jag sugen på att fixa min arbetsbelysning som inte funkar...

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

54

Nu så är besiktningen avklarad, domen blev 3rostiga Bromsrör och vänster backspegel som var en spricka i. Så jag är nöjd.
Tack alla här som hjälp mig att få igång denna vagn.

55 Senaste redigerad av J.Schill (2011-11-21 20:27:35)

Här kommer ytterligare en fråga till er. Är det höger eller vänstergänga på höger hjulnav bak på min vagn. Det är lite svårt att se detta då gängorna är väldigt rostiga. På vänster sida var det höger gänga.   
Det blev väldigt många vänster och höger i denna fråga men hoppas ni förstår vad jag menar.

56

J.Schill skrev:

Här kommer ytterligare en fråga till er. Är det höger eller vänstergänga på höger hjulnav bak på min vagn. Det är lite svårt att se detta då gängorna är väldigt rostiga. På vänster sida var det höger gänga.   
Det blev väldigt många vänster och höger i denna fråga men hoppas ni förstår vad jag menar.

Du menar på centrummuttern?
Det är samma på båda sidor, motsols för avgängning. ICQ/ab

57

svenne duva skrev:
J.Schill skrev:

Du menar på centrummuttern?
Det är samma på båda sidor, motsols för avgängning. ICQ/ab

Japp jag menar centrummuttern. Det var ju skönt att jag försökt lossa mutter åt rätt håll då ICQ/ag