1

Jag funderar på att köpa en sådan
någon som har en eller provat en
är det nått att satsa på

Post's attachments

210041-jpg[1].jpg, 11.83 kb, 250 x 250
210041-jpg[1].jpg 11.83 kb, 342 downloads since 2011-11-05 

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

2

Säkert ett bra köp, jag har en äldre utgåva o den är kanon. Så länge den inte är en fas bara.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

esab e bra skit.. har själv en äldre 220 amp som jag e ûber nöjd med..e iofs mer industri svets..
som 25hp sa.. om man skall satsa på en svets bör man undvika 1fas. men då detta verkar vara 3 så blir det nog bra..
får man fråga vad dylikt kostar?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

Jag har en sån. Jag är riktigt nöjd. Jag hade en Esab LKA150 (1-fas) innan och tyckte den var trögstartad. Dvs startspänningen var för låg. Med denna är det inga problem.

Ducati Monster 1200S

5

michaelth skrev:

esab e bra skit.. har själv en äldre 220 amp som jag e ûber nöjd med..e iofs mer industri svets..
som 25hp sa.. om man skall satsa på en svets bör man undvika 1fas. men då detta verkar vara 3 så blir det nog bra..
får man fråga vad dylikt kostar?

Jula 8500:-

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

6 Senaste redigerad av Håkansson (2011-11-06 14:14:29)

Hej Nicklas !
Jag har en 180 amp Esab, har säkert haft den i över 15 år !!
Fungerar skit bra till bilplåt och lite grövre plåtar !
Men köp en 3-fas annars kommer du att ångra dig  ICQ/ad
Och kör inte med flusstråden ,för den är skit ! Kör med gas och tråd !!

7

Min heter LKA-180 o är 3 fas. Den kostade 7.800:-  ny för 15 år sen.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8

måste våga mig mot strömmen...
har en origomax 160 ENfas och den duger till det mesta. Fixa rost i golv, trösklar på bruksbilen etc går bara bra... dock skulle jag inte svetsa framvagnen (sänkning) med den...
Nu har jag inte 3 faser i garaget så därav valet av svets (kan numera koppla in det om behov uppstår, men i den byggnaden jag huserade de första 3 åren fanns inte möjligheten... skarvsladd 100 meter från hus...)

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

9

Jag har svetsat rätt mycket med en C 170, den går fint i både bilplåt och lite grövre konstruktioner
Tommy i Chic garaget lånade  Esaben några veckor när hans gamla svets la av. Han är nog
en av Sveriges duktigaste plåtslagare med lång erfarenhet. Han tyckte att den fungerade bra
men när det var dax att köpa en ny sattsade han på en Migatronic 273, största skillnaden var
responstiden känslan när man svetsar är mycket bättre hos Migatronic.

En bild på Migatronic 273, lite dyrare än C 170, men det kan nog vara värt att satsa på en sådan.
PunBB bbcode test

10

Jag har också en enfas och har svetsat sänksatser mm med den inga problem i upp till 3-4 mm plåt om man har lite pejl på läget.
Däremot så slår den ifrån ganska fort om man står och kör så tjocka grejer någon längre stund.
Också måste man ha en 16 amp säkring vilket oftast inte sitter i tavlorna nuförtiden.
Men skulle jag köpt ny nu så skulle det blivit en 3fas ändå..

11

Någon som har testat Parwelds mig svetsar? De verkar ligga bra i pris men jag har inte hört så mkt om dem. En 3 fas får man för runt 5 tusen

12

P.S blir man medlem på jula får man 10% på ett köp. Kan ju vara rätt att använda en sån gång när man köper en svets ICQ/ab

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

13

Vart ser du det?

14 Senaste redigerad av vwentusiasten (2012-11-14 21:28:12)

anton_e skrev:

Vart ser du det?

Egen erfarenhet. Kan vara så att det var för jag såg så vilsen och rädd ut som gjorde att jag fick det men anledningen var enligt expediten att jag skaffat sånt medlemskort..  ICQ/af

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

15

Haha ICQ/ab