Ja du Wille...Ganska mycket jobb även på ett fint objekt..
Men riktigt bra ser det ut att bli!
Ja det är alltid mer än man tror, iaf 9 av 10 ggr! Men vaf@n, det är bara att kämpa på
.
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Willes vw kombi -67
Ja du Wille...Ganska mycket jobb även på ett fint objekt..
Men riktigt bra ser det ut att bli!
Ja det är alltid mer än man tror, iaf 9 av 10 ggr! Men vaf@n, det är bara att kämpa på
.
Alla småbitar fram börjar falla på plats nu iaf. Börjat massera in dem större bitarna nu. 

Skruvade dit förardörren för att kolla passform. Dörren passar hyffsat men behöver komma bakåt ett par tre mm. Satt en distansbricka bakom ett gångjärn, ska jag bara sätta dit tjockare brickor då eller hur göra? Böja gångjärnen?
Det kommer nog att funka med en tjockare plåt bakom gångjärnet. Bättre än brickor blir det åxå.
Oj vad du jobbar och bra blir det oxo 
Det kommer nog att funka med en tjockare plåt bakom gångjärnet. Bättre än brickor blir det åxå.
Eller distansplåt var ett bättre namn, menade det
.
Oj vad du jobbar och bra blir det oxo
Det är gott att det händer ngt iaf
. Det är ju bra att det ser bra ut på bild 
Här kommer ett par bilder på Willes begäran.
Framvagnen är nu färdig och på väg tillbaka till Uddevalla.
Det blev en kortning på 65mm, nya gavlar o sänksatser.
Hoppas du blir nöjd o lycka till med fortsättningen 
Bara att klarlacka ju
Bling bling 
Här kommer ett par bilder på Willes begäran.
Framvagnen är nu färdig och på väg tillbaka till Uddevalla.
Det blev en kortning på 65mm, nya gavlar o sänksatser.
Hoppas du blir nöjd o lycka till med fortsättningen
Blir kanon det här om den är lika grym som den ser ut 
Bara att klarlacka ju
Bling bling
Ja varför inte
.
För att klarlack inte brukar vara rostskyddande... Men det hade varit snyggt.
För att klarlack inte brukar vara rostskyddande... Men det hade varit snyggt.
Jo jag vet väl det
. Kromad då? Lite dyrt kanske
Får nog bli hederlig 2k lack
Men fick skära bort en bit till av golvet. Kommer att göra en egen bit, med eller utan förstärkning.
..med förstärkning röstar jag på ! Om du då menar försänkningarna i plåten, det är inte så svårt att knacka dom själv, fixa en träbit som mall och ta fram hammaren och sätt igång att träna lite. Det finns inget värre än släta plåtbitar !
wille skrev:Men fick skära bort en bit till av golvet. Kommer att göra en egen bit, med eller utan förstärkning.
..med förstärkning röstar jag på ! Om du då menar försänkningarna i plåten, det är inte så svårt att knacka dom själv, fixa en träbit som mall och ta fram hammaren och sätt igång att träna lite. Det finns inget värre än släta plåtbitar !
Jo jag tänkte göra ett försök iaf. 
Framvagnen passar Franke
Lite målning kvar bara
Härligt att höra, kämpa på med resten nu 
Är det bara jag som får känslan av att Wille är en "Rising star" i stil med Anton? Bra jobbat Wille! 
Är det bara jag som får känslan av att Wille är en "Rising star" i stil med Anton? Bra jobbat Wille!
Antons buss håller och kommer hålla en helt annan klass än min. Olika stuk också iofs. Sen en 356a på det
. Ligger lite efter!
Men jag gillar min buss och det jag gör! Kul att ni gör det också 
Provade lite passform med en annan dörr- helt ok, men lite modifiering behövs. Skärmen ska både ut och in på sina ställen om dem ska följa dörren, för det är väl det jag ska gå efter. Ska bara få till dörrspringan och så att den går lätt att stänga först.
Någon som har en bakre bromssköld, i bra skick, att sälja? Kommer inte ihåg om det var hö lr vä just nu!
Kolla med Lasslo...
Dom jag fick av Tomas var riktigt kassa, det var bara att skruva loss, vika ihop, sopa golvet och slänga 
Men jag har en låda som ligger med friska såna på, nu är det bara frågan vilken du behövde.
Men jag har en låda som ligger med friska såna på, nu är det bara frågan vilken du behövde.
Ok, ska kolla vilken tills imorgon! Sen den här vaggan också som vi snackat om innan, för den finns kvar eller?
Boxerville » Projekt » Willes vw kombi -67
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.