Tjo!
tycker de är så kul att kika projekt trådar så tänkte att, ja va f..n. ja startar en jag med
hoppas de kan va nå att följa.
bilen i fråga är min 53a. som fått sig ett liv återigen.
tanken är att den ska sänkas en aning och mina Polerade Empis ska på.
har inte kommit in i de där med original än..
såhär stod bilen när ja fick tag i den.
stod riktigt bra ändå, dock hade de inte gjort så mycket om de vart "lite" mindre råttor i den.

en vecka senare med förhandlingar så var den min
hämtades hem och dagen efter så fick den rulla ner till brorsan för en rejäl tvätt och städning.
5 dammsugarpåsar senare så vart den skapligt ren inuti på råttbajs och råttbon.

och sen vidare till garaget. för att inta "pallbocks" läge.
bilder på den då den rullades in för lite inspektion.

under inspektionen så kommer min farmor in i garaget för att kika.
hon öppnar dörren och stannar till direkt.
- Men Emil, va äro detta för nå då?
- eyy bubbla ju! svara ja glatt
- jaha.. *sucka* va ska då du me detta till då?
- glida i såklart, va trodde du?! sa ja tillbaka
återigen en suck så gick hon ut igen
ja tar de som att hon var avis elr?
efter detta så fick inte kameran va med nå mera.
men det som har hänt är att den fick nya bromsar runt om.
Nya tänddelar, en grov rengöring av tanken. ny bensinkran. nya bensin slangar.
tvättad inredning (massvis med luktborttagande medel) sen en polering av kromet.
hade en vecka på mig som deadline. då brossan fixat en besiktningstid på fredagen.
fick ja reda på söndagen innan.
oj jisses tänkte ja. för de hade inte hänt någonting på den mer att den stod på bockar.
delar beställdes och ramla ner i postlådan under veckan. De dagar ja vänta. så tvättades tanken och de mesta plockades ner. torsdag kväll så var vi ute och åkte. I en rökfylld bil (kommer berätta varför senare).
domedagen kom och min bror tog den med sig på trailer.
Ja åkte på jobbet grymt nervös. men hade inte nå större förhoppningar.
vänta hela morgonen att de skulle ringa.. men nej då inte ett knyst.
till sist när man stod som jävligast till. längst upp på en stege med färgburk i ena handen och pensel i andra. (jobbar som målare, men skit samma..)
så vart de grymt bråttom. burken klämdes fast mellan stegen och mig själv. penslarna balanserades på burken.
så fick ja kravlande upp telefon.
- japp! svara ja.
- aa tjenna, hur gåre? fick ja höra i telen med lite nedlåten röst.
Fuck! tänkte ja. surt.
- jo de går väll bra, står lite dumt till bara. sa ja och med en gnutta nedlåtande röst med nu.
- aha, och ett skratt fick ja höra. men då ska ja inte dra ut på de nå.
nu kan du glida 2 år med den, för den är besiktad.
- NEJ! skrek ja till, samtidigt som ljudet frup fruuupp kom till då penslarna trilla ner en efter en i blom rabatten nedan för.
fort som fasen gick de nerför stegen och glädje dansen börja.
bilen kom hem sent på kvällen och rullades bara in i garaget igen.
men dagen efter så vart de en riktigt fin tur i solens strålar.

första riktiga vändan sedan 1976.
var så vackert och glädjen total, armen ut genom fönstret och iväg mot solljuset. ingen kunde stoppa mig. precis när ja intagit raggnings position så sa de brum brum.. host, puff och spott.. Nej de är inte sant..
stod ca 500 m hemifrån med brusten gammal soppa slang under.. de rann bensin under lite fint men tänkte äh! hoppa in fort som FN igen. fick liv i den saten och Blå röken låg som en fin dimma över hela vägen ända till garaget. in fort med den och av med kranen. 5 min senare så var de bytt och de var lugnt igen. men tänkte att nu får den stå här så länge då soppan var så gott som slut.
tillbaka till de som gjorde rökridån i bilen. värmekamrarna har agerat råttbo dom senaste 20 åren.. så de vart lite brand i dom när de vart varmt
men nu är i alla fall kol lukten borta. efter saneringen
efter det så har de inte hänt så mycket mera. bilen ställdes åt sidan för att brossan tog in sin i garaget med.
men har hunnit fått i ett jalusi och bagageräcke har monterats.
framvagn är även klart och väntar på att få komma på.
10 cm kortad. utan torn. och dropspindlar på.
nu går tiden åt att hjälpa bror min med sin 60a som vi hämta i helgen tillsammans med Ivars här på forumet.
men lite polering på fälgarna har de allt blivit.
More to come! så håll ögon och öron öppna. för när du som minst anar de så kommer de en uppdatering
//Emil

iallafall så hoppas ja på de