1,351

och idag ska jag åka iväg och vara utan internet etc (bara köra ps2) fram till fredag , sen ska vi kolla på fast and furious 1,2,4 och 5an på DVD

hade turen det fanns en på city cross i värnamo
sett den en gång nu men lär bli fler ggr som sakt  ICQ/ad

så hej så länge !  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

1,352

Idag slappar vi efter att ha farit runt hela Skauneee och plockat upp dels äkta KdF-delar!!!, dels Tjeckiska kopior av desamma!!

Fyndet bland de äkta delarna var en fläktkåpa från ca 1943, Kübelwagen karosseridetaljer, fördelarlock från 1942, bromswires, å lite småplock!

De nytillverkade delarna från Tjeckien bestod av bl.a. kompletta golvhalvor till KdF, sidofönster till kübel, komplett klädsel till samtliga sittplatser i en kübel mm. mm.

PUhhh.................. ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

Plötsligt kommer jag på att jag inte har några bilder tillgängliga.. gaaaaaahh då har det inte hänt!!!!!!!!!!!! ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

1,353

Härliga fynd Rååger, bilder vill vi se! ICQ/ab

Har förresten skickat PM till dig också, titta titta ICQ/ab

1,354

Har kört upp oljetryck i bussmotorn. den hade inte rört sig på minst 16 år!

Passade på att byta växellådsolja och gjorde en grovrengöring av lådan.

Kommande dagarna blir det att montera på alla kylplåtar och insprutet på motorn och lyfta i lådan i bilen. Äntligen händer det något igen ICQ/ab

Pickup Eh -77
1303S-73, Eurolook light

http://www.chalmersmotorklubb.se

1,355 Senaste redigerad av Bengt H (2011-11-02 15:31:41)

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Idag slappar vi efter att ha farit runt hela Skauneee och plockat upp dels äkta KdF-delar!!!, dels Tjeckiska kopior av desamma!!

Fyndet bland de äkta delarna var en fläktkåpa från ca 1943, Kübelwagen karosseridetaljer, fördelarlock från 1942, bromswires, å lite småplock!

De nytillverkade delarna från Tjeckien bestod av bl.a. kompletta golvhalvor till KdF, sidofönster till kübel, komplett klädsel till samtliga sittplatser i en kübel mm. mm.

PUhhh.................. ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

Plötsligt kommer jag på att jag inte har några bilder tillgängliga.. gaaaaaahh då har det inte hänt!!!!!!!!!!!! ICQ/ad

Jaa det var ju det här med bilder ICQ/ae ........har det hänt eller??????? ICQ/ad

1,356

tja det finns ju dom som fejkar sina fynd ..tydligen Default/lol

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,357

Häromdan så visade jag min 3,5åriga son ghia selecta, så nu måste vi "måla karmann ghior" varje kväll innan det är läggdax ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,358

Jomen...det ÄR säkert!!! det har hänt!!! ICQ/ad
Jag har bara inte tagit några bilder... ICQ/ac
KdF-golvhalvorna är riktiga skönheter, tro mejj ICQ/af
Å fläktkåpan duger den mä ICQ/ad

1,359

Lill-lördag och då sköljer vi ner en Yakima Red från Meantime brewery.
Mkt god efter lite mek i verkstaden med Tobbe här på forumet.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ec8648d7f033b0673b7dad9b10ea7487.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

1,360

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Jomen...det ÄR säkert!!! det har hänt!!! ICQ/ad
Jag har bara inte tagit några bilder... ICQ/ac
KdF-golvhalvorna är riktiga skönheter, tro mejj ICQ/af
Å fläktkåpan duger den mä ICQ/ad

Post's attachments

ThisThreadIsWorthless.jpg, 78.38 kb,  x
ThisThreadIsWorthless.jpg 78.38 kb, 2 downloads since 2011-11-02 

Alte Liebe rostet nicht!

1,361

Mellansonen 2 år idag, fick en plastgura som i stort sett spelar av sig själv, den sjunger till och med, man behöver bara veva. ICQ/ag
Föga intresserad men storebror 3 år fyllda förra veckan, hängde på sig den och rockade fett till blirzkrieg pop ICQ/af
Ähjjj åhhh, lets goe,  skreks det, blev nästan lite tårögd.
Förra veckan när vi hoppade in i bilen ville han höra gaphalsarna ( mammas uttryck ) igen.
The haunted, det kan bara bli en bra grabb det här ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,362

Å vad gött, hemma igen från ingenmansland Norge. Men det var fint att strosa runt på skroten i Båstnäs i skymningen igår... det var...precis som en Carlsberg, värd att vänta på.  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,363

Försöker hitta någon smartare lösning än den vi har idag för att bekämpa ALLA DESSA JÄVLA SPAMMARE. Det har varit sjukt mkt. på sistone. Men vi har en plan!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

1,364

Första posten i presenationstråd?

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,365

Åkt på en FET förkylning och legat och halvsovit i sängen hela dagen.

1,366

Har just läst en vw tidning med repotage på en viss grön buss med ölkyl ICQ/ad

1,367

Nyss hemkommen efter att ha avslutat lediga veckan... med att (efter skaunee) åka upp till Ånge å förbarma oss över en 1950 Limousine i gott patinerat skick... Sedan så for vi till nån jäla byhåla i norrland (där man skjuter ståkkhållmare i sank..) å hämta en bottenplatta till en 1950 Limousine, å sen for vi ut i skogen (för å avrättas trodde vii..) för å kolla på karosseriresterna efter samma vagn. Sen for vi söderöver till en Syncroexpert, som hade en enkelhyttsdiesel till påseende, sen for vi hem å sov i 3 timmar för att sedan (i morse) fara till Terrängaxel å köpa osynkade växellådor till VW, å sen for vi hem!!

Bilder utlovas ånyo ICQ/ad

1,368

Sitter och funderar på en tidsresa!

Svärfar som jobbar med bilar pratade med en herre som för 2 år sedan skulle göra sig av med "skrotbilen" i garaget. Bilen hade ju skuren motor och hade stått i många år.
mannen får några intressenter på bilen, men när folk börjar bjuda över varann blir det lite jobbigt och han säljer för 3000 kr. detta var en sån där gammal vw buss med rutorna i taket!!!!!!
Jag bodde i byn bredvid och cyklade förbi detta garage till skolan i 4 år i min ungdom..  Störande jomenvisst!
Skål på er ICQ/ab

1,369

ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am schkåååål ICQ/an  Default/yikes  ICQ/ad

1,370

Röd dag i dag så man fick gå hem vid 24 isället för 06, så det blev bara 6h hemjobb med svarv och fräs i kväll ICQ/ad

1,371

Tja... en annan kanske ska våga på att skriva lite åxå  ICQ/ae
Håller på att testa lite med SITEn för en kommande uppgradering.
goopher kommer med mer info senare.

Detta pga alla spammare, plus lite annat...

1,372

nyss hem kommen, 80mil för att hämta en kompressor. Men nu står den hemma ICQ/ag

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

1,373 Senaste redigerad av Ratrod (2011-11-06 11:27:52)

Idag njuter jag av efterdyningarna ...Fyllde 45 igår och hade fest. Men det var såklart inte allt. Alla gästerna blev lurade till ett ställe halv fem. Därifrån fick de så snällt gå över till kyrkan där bröllop skulle ske  ICQ/ag
De flesta blev totalt genomlurade, en del hade misstänkt,såklart. Men de visste inte säkert  ICQ/ag

När vi gick in till ingångs musiken skrek folket i kyrkan  Default/lol  Underbart!

Sen hade vi en grymt rolig fest med trevliga överraskningar  ICQ/ag

En perfekt dag!

Nu mer heter jag inte Steffo Börjesson utan Steffo Forsblad  ICQ/ab
http://img525.imageshack.us/img525/7823/37590910150337851515668.jpg

1,374

Grattis på båda delarne  ICQ/ab

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

1,375 Senaste redigerad av michaelth (2011-11-06 14:35:24)

En får grattinera herr Forsblad med fru  ICQ/ag  och må ni leva ihop i alla era dagar! vilket iofs e något ovanligt i dagens samhälle..tyvärr  ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(