1

Tjoho alla VW idioter..

Nån som har nå bra tips på rengörningsmedel till vinyl. Ha tänkt att putsa upp dörrsidorna. De är en del skit efter mekfingrar m.m på dom.

Vill ju vara lite försiktig så de inte missfärgar.

MVh Stoffe.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

Såpa och ljummet vatten, med nån svamp eller borste är ju väldigt skonsamt iaf. kanske en skvätt yes..

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

3

Flytande Galltvål är kanon.

Per Luthman, Falun
http://perlut.com

4

Har kört med Biltemas galonrengöring, tycker den funkar väldigt bra.

5

det här e suveränt, tog bort mögelfläckarna i taket samt duktigt skitiga o mögliga solskydd, allt vart som nytt. 

Butcher Speedball 2000

ålands volkswagen klubb på facebook

6

Jag har gulnad gråvit vinyl i min ghia. Det gick ej att fixa till, det gula satt i plasten.

Jag köpte diverse medel, men jag tror faktiskt inte det ÄR vinyl i dörrsidor och klädsel, det är nån annan sorts plastmaterial, för mirakelmedlen funkade inte alls...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

7

Jag har använt CRC Wheel Clean och det funkade väldigt bra. Sen om det är bra för vinylen vet jag ju inte men rent blev det och det har inte fallit i bitar...ännu. Tidigare på en svårt angripen vinyl provade jag 3M Klotterbortagning för plast vilket fungerade kanon. Tog allt inklusive något kreativt barns teckning gjord med kulspetspenna. Fast den var väldigt dyr har jag för mig. Inte teckningen utan medlet ICQ/ag

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

8

Å jag kör med Super 10, gammal flaska köpt på Kiviks Marknad för 15 år sen...måste vara nåt bannlyst i det, för det funkar fint.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

En bekant använde Mr Muscle ugnsrengöring när han fixade vinylsätena i sin bay.
Har inte testat själv så jag vet inte hur elakt det är mot materialet.
Men som vanligt bör man prova på ett begränsat område, gärna där det inte syns.

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

10

Vinyl är ju inte direkt svårt att få rent, vanlig allrengöring och en svamp borde funka fint.

11

Tack för alla svaren. Då blir de att prova sig fram en del i helgen.

Ragtop 60 No name

12

Har använt Autosol med väldigt bra resultat ICQ/ab Men man får torka ganska duktigt med fuktig trasa efter för att få bort det vita dammresterna.

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

13

Dennis skrev:

Jag har använt CRC Wheel Clean och det funkade väldigt bra. Sen om det är bra för vinylen vet jag ju inte men rent blev det och det har inte fallit i bitar...ännu.

Jag tror på detta, det är ju "fälgrengöring" som diskuterats i tråden om att "renovera plast". Jag har själv testat detta på ett par kurvhandtag med mycket gott resultat, att det skulle fungera på "vinyl" som ju också är plast, ser jag som en självklarhet.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

14

Wtf. Fick lite förhinder nu i helgen. Rammla ner för en trappa på jobbet resultat kryckor = högläge av fot. Får återkomma med resultat som ja har lovat när ja har repat mig.

Ragtop 60 No name