1

Hallå på er! Vi kommer att köra en till vända "Gravrost" innan jul. Lagret sålde ju slut förra gången och jag har fått väldigt mycket bra feedback på kaffet (tack för alla fina ord!), så vi låser in oss i rosteriet och bränner av en laddning till! 250 gram per påse, hela bönor. Det blir dessutom ett annat motiv på etiketten den här gången.  ICQ/ab

Minsta kvantitet 2 påsar (behåll en själv och ge bort en i present)! Om ni vill beställa, gör så här:

2 påsar (500 g) - 110 kr + frakt 22 kr = 132 kr
3 påsar (750 g) -  165 kr + frakt 30 kr = 195 kr
4 påsar (1000 g) - 220 kr + frakt 40 kr = 260 kr
5 påsar (1250 g) - 275 kr + frakt 45 kr = 320 kr

Skicka beställning med post-adress till [email protected] så återkommer jag med kontonummer. Tack på förhand!

"Daddy Cool"

2

Tack för ert intresse! Jag kommer att fortsätta ta upp beställningar ett par veckor till - bara att skicka till [email protected] . Trevlig helg!

"Daddy Cool"

3

Tack för alla beställningar - sista beställningen har kommit så nu kör vi. Imorgon rostar vi och kaffet skickas ut nästa vecka. Jag hör av mig till alla er som beställt ang. betalning. TACK!

"Daddy Cool"

4

Hur äre....blire nå ytrost? kommer du att köra nå malet kaffe?

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

5

Ja precis för de som inte har nån (fancy) kaffekvarn ICQ/ae

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

6

exactemundo ;-)

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

7

Tusan, den här tråden har jag råmissat!  ICQ/ac

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

8

Reine skrev:

Tusan, den här tråden har jag råmissat!  ICQ/ac

Reine - beställer du senast imorgon hinner du. Har några paket kvar. Maila i så fall på [email protected]

"Daddy Cool"

9

Om ni blir utan kaffe, gör ett besök i Goopher och killarnas garage....hur mycket gravrost som helst ICQ/ab

10

Carlberg skrev:

Om ni blir utan kaffe, gör ett besök i Goopher och killarnas garage....hur mycket gravrost som helst ICQ/ab

Default/lol

11

Hej hur går det med leveransen av kaffet? börjar få abstinens..

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

12

opec skrev:

Hej hur går det med leveransen av kaffet? börjar få abstinens..

x2

13

Dubbel och trippel checkade igår att jag satt in pengarna på rätt konto.

Hoppas de kommer snart då de vanliga köpe lyxbönorna snart är slut. ICQ/ag

14

Tjena! Sorry att jag varit borta - rep, spelning och isolering av garage medelst hyrd vindsullsspruta. Men kaffet är KLART, luktar & smakar helt fantastiskt och kommer att skickas ut förhoppningsvis onsdag. Tack alla ni som beställde!

"Daddy Cool"

15

De e lungt, allt tar och har sin tid.

Men det är det däringa hålet i brevlådan där kaffet skall vila när jag kommer hem som har varit så olyckligt, tomt och ensamt varje dag.

Men som vi alla vet, den som väntar på något gott väntar alltid för länge.  ICQ/af

16

Reine skrev:

De e lungt, allt tar och har sin tid.

Men det är det däringa hålet i brevlådan där kaffet skall vila när jag kommer hem som har varit så olyckligt, tomt och ensamt varje dag.

Men som vi alla vet, den som väntar på något gott väntar alltid för länge.  ICQ/af

Default/lol

"Daddy Cool"

17

Ja lite orolig att någon kaffesugen poståkare kommit över mitt paket.
Men då kan jag vara lugn.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

18

Kaffet packat och klart - skickas imorgon!

"Daddy Cool"

19

Kaffet skickat - de flesta av er borde ha era leveranser senast fredag. Tack igen!

"Daddy Cool"

20

Tack själv,

Fan vad spännande, nu är snart väntans tidevarv förbi.

Jobbar du på kafferosteri?
Är det något mindre rosteri, för inte finns väl någon av de "stora" i Borlänge/Falu trakten?

Fränt skall det bli att få elda på en kopp "hembränd" Java. ICQ/af

21

Reine skrev:

Tack själv,

Fan vad spännande, nu är snart väntans tidevarv förbi.

Jobbar du på kafferosteri?
Är det något mindre rosteri, för inte finns väl någon av de "stora" i Borlänge/Falu trakten?

Fränt skall det bli att få elda på en kopp "hembränd" Java. ICQ/af

Nä, jobbar inte på kafferosteri men har ett löjligt intresse i kaffe och har blivit god vän med ägaren till "Kaffebönan" i Borlänge som nyligen förvekligat sin dröm med att bygga ett mikrorosteri med en Diedrich 20-kg maskin. Riktigt kul!

"Daddy Cool"

22

Coolt!
Få se här nu..... vad kommer efter gravrost på skalan?
Efter gravrost brukar saker och ting lösaupp sig helt å då skulle det inte bli mycke till bönor kvar.

Ja ja, skall inte gapa över hela koppen redan innan jag smakat på denna rostning.

Hmmm kan inte släppa nästa steg.... kan det vara att köra bönorna ihop med chili (om det nu skulle göra av sig något) för att få lite hetta?  ICQ/ae
Å vad heter det då?

23

Fick mitt kaffe idag men har inte hunnit testa än.
Tackar ICQ/ab

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

24

Vafan!!! Jag hann ju inte med på den här svängen, är det ingen som köpt på sig ett lager och kan sälja ett eller flera paket?!!!  Jonas, rosta mer nu  för faan  Default/lol

En barndoor SKA jag ha ICQ/ab
Och till sommaren ska jag åka vwbuss ICQ/ab  Det är säkert Default/tongue

25

Fick en påse idag ock iden låg 4st påsar som doftar ljuvligt  ICQ/ag

Tack tack

West Coast Volks attitude is everything