Jag fortsätter där jag slutade projekttråden på MeanBugs om min pickup.
För er som inte läste handlade den tråden om hur jag böt alla mekaniska grejer som var dåliga och fick den genom besiktningen.
Här kommer iallafall min planering över vad jag hade tänkt att göra med den i år:
* I skolan har jag som projektarbete att konstruera och bygga en egen kombinerad ställning för långgods och kapell. Tanken med den är att den ska vara demonterbar och vara praktisk vid användande. Just själva användandet med kapellet sammankopplar jag med att jag hade tänkt att bo på flaket när det är flerdagarsträffar. Har man inte buss får man ta den stora sängen med istället!
Prototypen kommer på bild snart.
* Jag älskar verkligen looken hur den ser ut, med mossa och allt som växer på den. Lacken är matt som bara den, vilket betyder att så fort något vidrör lacken blir det märken efteråt. Efter tre månaders användande av bilen ser den inte lika härligt oanvänd längre, utan ser mest skabbig ut nu. Så efter en del funderande har jag bestämt mig för att faktiskt tvätta den grundligt. Efter det ska jag lägga igen all ytrost och bättre över. Den ska få bli i bruksskick helt enkelt. Någon som vet vart man får tag i neptunblå på burk?
* Motorn ska botas mot sin inkontinens gällande oljeläckage. Nya stötstångsrör, ventilkåpor och packningar ska få taga plats. Är inte så kul varje gång man kört långt och det ryker om motorn för att olja droppar ner på varma motordelar. Känns lite riskabelt att åka till Mantorp på det viset.
Så tja, just nu är det väl mest att vänta på värmen för byggnation av ställning och övrigt pul. Ritningarna till ställningen som jag gör i 3D-CAD är snart klara, så det löser sig 
Det jag spontant kan säga att jag vill köpa är ett frontemblem, då det som sitter på är i plywood. Har du ett liggande? Hör av dig! 
MVH Miche 

formar man ett rör som Redwee skrev så blir det bra men då funkar ju inte din snygga lösning med kläminfästningen.. Du behöver nog binda ihop stolparna och göra ett litet fackverk,som en takstol ungefär, då kan du ha tunna plattjärn som håller ribborna. Sen skulle jag tro att du behöver ett rör framifrån och bakåt åxå men det behöver du inte svetsa fast utan sätt ihop det med hylsor i stolparna så kläms det fast när allt monteras på plats.