1

Alla har väl någon gång sett en bil och tänkt något i stil med -"Oj, den däääär skulle man haft!"
Ibland kanske bilen stått vid en bostad, -"Wow, bingo! Jag frågar om jag får köpa den!" har säkert en hel del av er tänkt då (inklusive jag)...
Man klampar in på tomten, ställer sig framför dörren och rättar till håret en sista gång innan man knackar på.
Plötsligt öppnas dörren av en otroligt förvånad person som funderar vem i hela fridens namn du är, efter en stunds förklaringar om vem du är och vad du vill så har du mottagit världens utskällning som om du hade talat illa om personens mamma eller dess döda hund.

Om detta har hänt dig (vilket jag med all säkerhet tror), så har jag nu en lösning på detta!
Lämna bara denna lapp på vindrutan på önskad VW så löser nog sig det mesta!  ICQ/ag

http://forumbilder.se/images/8e312011124943db43.jpg

Kan inte mycket...

2

haha Gilla

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

3

Ofta så får väl dessa personer ganska många gånger förfrågan om att sälja och jag kan förstå lessheten då bilen uppenbarligen inte har en till-salu skylt på sig!

4

om man skulle fått en krona för varje gång någon frågat om min vwbuss är till salu vore man rik nu!

försöker alltid att ge trevligt svar tillbaka..   eller kontrar med hur mycket de vill bjuda..  ICQ/ad

5

Körde ghian till jobbet i sommras. Parkerar på framsidan.Då traskar en herre in och ber min chef om nycklarna för han vill titta i den!! Man slutar aldrig förvånas ICQ/ab  men frågan är alltid gratis.

6

58ghia skrev:

Körde ghian till jobbet i sommras. Parkerar på framsidan.Då traskar en herre in och ber min chef om nycklarna för han vill titta i den!! Man slutar aldrig förvånas ICQ/ab  men frågan är alltid gratis.

Jobbar du med att sälja begagnade bilar så är det inte så konstigt, om du jobbar på tex ICA så är det mer uppseendeväckande ICQ/ad

Tobbe - Anledningen till alla frågor är väl att din buss står utmed vägen, och att den ser ut att ha stått där i 20år ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

7

lasslo skrev:
58ghia skrev:

Jobbar du med att sälja begagnade bilar så är det inte så konstigt, om du jobbar på tex ICA så är det mer uppseendeväckande ICQ/ad

Tobbe - Anledningen till alla frågor är väl att din buss står utmed vägen, och att den ser ut att ha stått där i 20år ICQ/ab

He he!  Nej Lasslo inte bilförsäljare, jag är låssmed

8

vwfreak skrev:

om man skulle fått en krona för varje gång någon frågat om min vwbuss är till salu vore man rik nu!

försöker alltid att ge trevligt svar tillbaka..   eller kontrar med hur mycket de vill bjuda..  ICQ/ad

Hehe, jag kommer ihåg när jag knackade på hos dig första gången, svaret jag fick:
Det kommer du aldrig ha råd med!, med ett trevligt flin. ICQ/ag

Ät gul snö, det kan vara öl.

9

lowang skrev:
vwfreak skrev:

Hehe, jag kommer ihåg när jag knackade på hos dig första gången, svaret jag fick:
Det kommer du aldrig ha råd med!, med ett trevligt flin. ICQ/ag

hehe  !   och jag lyckades ju skrämma bort dig..  ICQ/ad    Default/lol

lasslo..  jo jag får väl skylla mig själv lite..  , men inom någon vecka kommer den in i mekgaraget..  och resten hamnar i ett förvaringsgarage som jag nosat upp..