ÄNTLIGEN!
Efter att ha vart uppbokad ett par helger i rad nu så fick jag en hel söndag i garaget. I fredags åkte jag till Jula och handlade lagerhyllor. Nu skulle alla lastpallar och flyttlådor med delar och verktyg bort från garagegolvet och bilarna skulle parkeras för att ge plats åt en väg i mitten av garaget för t.ex. bruksbilar som behöver ha vinterdäcksbyte mm.
Lagerhyllorna från Jula (666014) verkade rätt så rangliga i början men blev rugigt stadiga när de var helt monterade och skruvade i väggen. Nu står det till och med motorer på hyllorna. Max 100 kg per hyllplan.
När jag sprungit häcken av mig och lagt upp alla delar på hyllplanen så var det dags för att flytta runt alla bilarna. Barndooren åkte in i finrummet och alla de andra folkisarna körde jag ut för lite omfördelning. Det sluta med att jag körde tokfast i lervällingen med campingbussen. Jag fick dra loss den med lastmaskin... onödigt tidsfördriv kan tyckas
Nåja tillslut fick jag in bubbla, pickis och camper som jag ville ha dem. Nu finns det ju till och med plats för mer

Skönt att rulla in barndooren tillslut!

Fast det är en del småpill kvar innan det är dags att börja svetsa igen. Verktygstavla skall upp på väggen och taket skall isoleras mm. Fast nu känns det grymt nära!
Alte Liebe rostet nicht!