76 Senaste redigerad av TobiasL (2011-09-21 18:37:24)

Jacob skrev:
Carlberg skrev:
east skrev:

Det såldes en ombyggd lyxbuss nyligen för ca 240?

Har David Griff fått sin såld?

Så gott som. Ikväll är det mitt växthus ICQ/ad

(priset skyller jag på den sk växthuseffekten)

Grattis Jacob ! Jag var garagekompis med David i V-dubs garaget i Solna på 90-talet och kommer ihåg den väl. Jag tyckte då, och tycker nu, att det är en riktigt läcker färgkombination.

Här är en bild på hur den såg ut då (scannad från färgfoto på min första scanner 1997):

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/849832.jpg

77

east skrev:
Jacob skrev:
Carlberg skrev:

Har David Griff fått sin såld?

Så gott som. Ikväll är det mitt växthus ICQ/ad

(priset skyller jag på den sk växthuseffekten)

Grattis jacob roligt att ännu en bil fick stanna kvar i sverige

Tack east ICQ/ab

78

Vad läckert Tobias ICQ/ab tack för bilden, och kul att höra från en gammal vän till bussen och David. Vilken trevlig garagekompis du hade då!

V-Dub märket sitter fortfarande kvar i bakrutan ICQ/ab var du med och startade upp det?

79

ja, grattis till en fin buss, jag ville inte vara negativ, tycker de är skithäftiga... men bara det att min plånbok inte är tjock nog...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

80

Bussarna ligger helt klart i en högre priskategori än typ1orna av motsvarande årsmodell och skick. Det är vi i Sverige som inte riktigt greppat detta ännu. Min uppfattning är att den gemene mannen (mannen på gatan) inte alls har koll på prisläget, man underskattar priserna, men också att man uppskattar en buss till ungefär samma värde som en typ1 i motsvarande skick. Sen är det ju självklart att en buss har ett högre bruksvärde också, med tanke på antal passagerare, eller möjlighet att lasta. Sen är det ju upp till var och en vad man går igång på.  ICQ/ab 400K tror jag inte riktigt på för denna buss och som ni har varit inne på är det  ungefär lika svårt att gissa värdet på en buss som vilket samlarföremål som helst, det beror ju helt och hållet på om rätt köpare finns på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

81

kee skrev:

Bussarna ligger helt klart i en högre priskategori än typ1orna av motsvarande årsmodell och skick. Det är vi i Sverige som inte riktigt greppat detta ännu. Min uppfattning är att den gemene mannen (mannen på gatan) inte alls har koll på prisläget, man underskattar priserna, men också att man uppskattar en buss till ungefär samma värde som en typ1 i motsvarande skick. Sen är det ju självklart att en buss har ett högre bruksvärde också, med tanke på antal passagerare, eller möjlighet att lasta. Sen är det ju upp till var och en vad man går igång på.  ICQ/ab 400K tror jag inte riktigt på för denna buss och som ni har varit inne på är det  ungefär lika svårt att gissa värdet på en buss som vilket samlarföremål som helst, det beror ju helt och hållet på om rätt köpare finns på rätt plats vid rätt tidpunkt.

well spoken kee

82

Fick frågan om jag ville köpa den idag. Så den verkar vara till salu.
En till..... Hmmmmmm ICQ/ab

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

83

surfinsafari skrev:

Fick frågan om jag ville köpa den idag. Så den verkar vara till salu.
En till..... Hmmmmmm ICQ/ab

Åfan, kom han förbi dig på jobbet eller känner ni varandra?

Sista jag hörde var att han skulle lämna iväg lite plåtjobb i golvet till någon kille som var duktig. Men det var någon vecka sedan.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

84

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD … geNumber=1

Annonstext översatt med google:

Hej Nu säljer jag mitt tunga hjärta Samba. Jag måste hitta någon som hjälper honom med stor hängivenhet till sin forna glans. Det finns mycket lite rost, vilket är mycket ovanligt för en T1. Detta är särskilt det faktum att min buss har en ursprunglig dubbel botten. Allt om min samba är i ursprungligt skick och allt fungerar. Fordonet har TUV och svenska kan Uberfuhrt sin egen axel. Innan jag fick bussen att han var torr i 16 år i ett varmgarage. Bromsarna har ersatts av mig. Bussen är i Falun, ca 3 timmar med tåg från Stockholm. Är också villiga att plocka upp en allvarlig utsikter från flygfältet. (En tysk vän hjälpte mig med annons, men jag talar engelska)

85

25000 euro... det blir nog tufft skulle jag tro...

86

Coolt att den har regnummer CWW606, min westy har CWW655! Men priset är kanske lite saftigt ändå, på similar ads ser man en 15-fönsters fleetline som hellre skulle lägga stålarna på då isf. Den är ju "färdig" och några tiotusingar billigare. Men jag önskar annonsören all lycka i försäljningen, tråkigt om den köptes på ren spekulation dock.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

87

En Fleetline är ju tillverkad på 70-talet....  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

88

Å en Syncro Westfalia 16" är tillverkad på 1980-talet ... ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

89

Min mamma har en röd cykel.  ICQ/ae

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

90

Den köptes på ren spekulation, tråkigt men så är det. Första och sista gången jag hjälper han med något, dvs svara på tekninska frågor och tipsa om återförsäljare av reservdelar osv då han fick liv i den.

91

Den köptes på ren spekulation, tråkigt men så är det. Första och sista gången jag hjälper han med något, dvs svara på tekninska frågor och tipsa om återförsäljare av reservdelar osv då han fick liv i den.
Bister erfarenhet du gjort, men skit i det!! ICQ/ab
Man lär känna människans inre egenskaper under hela sitt liv, och det är inte alltid som "kamrater" lever upp till sina yttre attribut, tyvärr!! ICQ/am

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

92

pengar är drivkraften i dagens samhälle. etik moral och sunt förnuft kommer långt ner på listan. ICQ/ac
men hur många gillar inte att göra snabba pengar? Att göra sig 100k på en bilaffär kanske gör att man orkar stå och montera
4000 röjsågar till utan att bli sjukskriven p.g.a depression eller andra symtom. Eller ha råd att renovera kåken o.s.v.
Trist att han väljer pengarna före en rolig buss/gemenskapen..

Tråkigt när man engagerat sig och sen får denna responsen..

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65