1

Hej  nyligen köpte jag ett par nya bakre bromstrummor till min vw 1200 ifrån 1964 ,efter att splinsen var helt slut i de förra. jag trodde att det bara var att dra av de gamla å sätta dit de nya men de vägrar gå på trots att det är näst intill identiska med de gamla. finns det något knep för detta? vad är det jag missar? verkar som att bromsbeläggen tar i.

Tack på förhand MVH jepap

2

Kan vara lite lurigt inbland men justera in justerskruvarna till backarna i bott. Försök sen att få backarna att sitta så runt som möjligt om du förstår vad jag menar. Tryck sen på trumman och kolla var det tar i. Oftas är det inte helt runt utan man får försöka centrera backarna på plats. OBS! Försök att ha tålamod för att bruka våld i detta läget brukar alltid sluta med att backarna går sönder. Mät invändigt och kolla om dom verkligen är lika stora om det fortfarande inte passar. Lycka till ICQ/ab

3

Okej. tack för svar! jag läste något om en justerskruv men kunde hittade ingen hur mycket jag än letade. vart sitter den om man får fråga?

4

här är en bild på justerskruvarna

Post's attachments

20040818_bromsrenovering12.jpg, 169.62 kb, 800 x 600
20040818_bromsrenovering12.jpg 169.62 kb, 206 downloads since 2011-10-26 

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

5

Grymt bra hjälp! Tack så hemskt mycket!

6

Om inte det hjälper kan du prova att släppa på handbromsvajrarna inne i kupén för att få in backarna ytterligare ICQ/ab