1

Hallå !

Har snokat upp en bay pickup med skylift monterad på flaket.
Ägaren är inte omöjlig på att sälja.... Han säger att den ser bra ut & att det inte ska vara nå mycket rost.
Skyliften är av & på monterbar... relativ enkelt enligt gubben.
Kopplingen hade dock rosta ihop men det är väl ingen mach !? ICQ/ab
Ska väl åka & kika på den nått tag framöver.. ska ta lite bilder då så får ni se...
Va kan en sån va värd ? Gubben hade köpt den för 10 loppor... men så mycket vill ja inte lägga.
Sen beror det på hur skicket är.... är det massa rost & så, så låter jag den stå men alltid värt att kika. ICQ/ab

Återkommer ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

ser fram imot vad som kommer fram ICQ/ae

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

3

Är det en ruthmans? "cherrypicker", så är den värd en bra slant.
Betydligt mer än 10 loppor ICQ/ab

Lycka till.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

Har för mig att den ser bra ut under Andreas, lite kass vid sparklådor + lite andra ställen.. En skön rat pickis om inte annat!  ICQ/ab

Om det nu är samma kärra vi snackar om, vilket jag tror att det är  ICQ/ad

P.S. Se till att få kolla in hoj-samlingen, riktigt imponerande! Sen passar du även på att fråga honom om spliten som står i skogen!  ICQ/ae

Kan inte mycket...

5

NickeNyfiken skrev:

Har för mig att den ser bra ut under Andreas, lite kass vid sparklådor + lite andra ställen.. En skön rat pickis om inte annat!  ICQ/ab

Om det nu är samma kärra vi snackar om, vilket jag tror att det är  ICQ/ad

P.S. Se till att få kolla in hoj-samlingen, riktigt imponerande! Sen passar du även på att fråga honom om spliten som står i skogen!  ICQ/ae

Jaså du vet vem det är ? ICQ/ae

Ja Gubben var & släpade hem en till veteranmoppe från min farsgubbe.. så passade på att fråga honom..
Svårt att få loss nått från den gubben vad jag har hört... om nu vi snackar om samma ICQ/ae

Aja får se när jag hinner  kika på den.

6

Det vet ja  ICQ/ad

Ja, riktigt grinig typ, men spela lite intresserad av mopederna och motorcyklarna så mjuknar han lite  ICQ/ab  Sen "råkar" du få syn på pickupen  Default/lol

Kan inte mycket...

7

Klasiskt trick, spela intresserad av andra saker. Mjuka upp gubben och få han att gilla dig, sedan är det bara att råka nämna objektet i fråga. Ska nästa vecka iväg och prova detta igen. ICQ/ab

Ett annat bra trick är att ta med barn (om man har några dvs) vilken gammal tant eller gubbe gillar ju inte små barn.

När jag var och luskade efter palten så hade jag lilltjejen med och hon fick läsk,kakor och godis av de gamla paret. Kanske ska tacka lilltjejen för att jag fick tag i bubblan

Hursomhelst, lycka till ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

8

Dessa unika vagnar är otroligt värdefulla. ICQ/ab  ICQ/ab   Är det samma som Helsing kände till i Hudiksvall?

[

9

Ja det var samma som jag undrade, det finns ju inte så många..  Default/hmm  undrar om inte Demian pratat om en i Ockelbo trakten..

Hur som helst , klart du ska köpa den Easos , tänk dej en slammad cherrypicker på 17" s BRM och ha pinka-längst-tävling med Micke W på BugRun från korgen framåt småtimmarna !! ICQ/ag

You´ll never know...

10

NickeNyfiken skrev:

Det vet ja  ICQ/ad

Ja, riktigt grinig typ, men spela lite intresserad av mopederna och motorcyklarna så mjuknar han lite  ICQ/ab  Sen "råkar" du få syn på pickupen  Default/lol

Behöver inte  "råka" se objektet i fråga.. utan har redan frågat honom & det var OK att åka upp & kika när jag vela ICQ/ab
Han har dock aldrig varit grinig mot mig.. Per Arne är en relativt god vän till min far.... kanske därför det är lite enklare att göra affärer med honom !?  ICQ/af
Om jag hinner åker jag upp i helgen...

11

m.helsing skrev:

Ja det var samma som jag undrade, det finns ju inte så många..  Default/hmm  undrar om inte Demian pratat om en i Ockelbo trakten..

Hur som helst , klart du ska köpa den Easos , tänk dej en slammad cherrypicker på 17" s BRM och ha pinka-längst-tävling med Micke W på BugRun från korgen framåt småtimmarna !! ICQ/ag

Denna står i Ockelbo.. & har gått här som kommun-bil motorn är bytt någon gång på sent 80-tal berättade min
kära medarbetare som jag jobbar med på vaktmästeriet på kommunen, det var han som bytte motorn i den.
Hur som haver så kan ja dock inte ta hem nått "skrot" eftersom jag inte har någonstans att förvara pickupen
& där jag kan meka... dessutom inte tid... men man vet aldrig.. kan vara bra i skickat den där gamla pickisen ! ICQ/ab

Lät som en rolig sport... köra upp korgen på fullt å pinka längst... bara man har medvind då da ! ICQ/ae

12

m.helsing: Yes, det är den Demian pratat om...

Andreas: Ja, han var lika öppen för en titt när jag pratade med han! Den du egentligen ska höra med är hans grabb, han hade tydligen användning/ägde den när jag var där iaf!

Kan mycket väl vara så! Han var även trevlig mot mig eftersom han var vän med morfar min, så nog kan han vara trevlig allt (fast han är en riktig surgubbe)  ICQ/ad

Råkar ju även veta att det står en till trevlig pickup i trakterna där  ICQ/ad

Kan inte mycket...

13

Den här bilden ligger ute på the Samba. Någon har varit på resa i Sverige och tagit bilden.
Bugrun är tillräckligt nära så dit kommer jag nog ICQ/ab

Post's attachments

200242.jpg, 65.89 kb, 800 x 536
200242.jpg 65.89 kb, 190 downloads since 2011-10-26 

[

14

MickeW skrev:

Den här bilden ligger ute på the Samba. Någon har varit på resa i Sverige och tagit bilden.

Ja nått i den stilen är det antar jag...

Niklas varför köpte du inte pickupen då när du var dit & kikade !?

15

Det är precis en sån som på bilden!  ICQ/ab
Jadu Andreas, andra saker som man fann intressantare helt enkelt!  ICQ/ab
Finns en del góbitar hemma! Dock betydligt fler här på ön  ICQ/af

Ser fram emot att höra vad du tycker om den när du kollat på bilen!  ICQ/ab

Kan inte mycket...

16

NickeNyfiken skrev:

Det är precis en sån som på bilden!  ICQ/ab
Jadu Andreas, andra saker som man fann intressantare helt enkelt!  ICQ/ab
Finns en del góbitar hemma! Dock betydligt fler här på ön  ICQ/af

Ser fram emot att höra vad du tycker om den när du kollat på bilen!  ICQ/ab

Jepp ska ta en titt på den inom kort ICQ/ab

17

MickeW skrev:

Stog inte den i Uppsala i massa år?

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

18

vwfan,  precis va jag me tänker, där i boländerna vid musikaffären? måste försvunnit därifrån strax före -08?  ICQ/ad

Bubbla -62
Buss -60

19

Väcker liv i min gamla tråd....

Nu vart den såld... på några timmar... gubben satte ut den för 12 lakan
& blev nerringd... det förstår jag.
Synd att han var seg & göra affär med... men tur att jag slapp den..
har ingen lust att glida runt med en skylift på flaket ICQ/ad
Har en bättre pickup nu som kommer bli brutalare.....
så jag är inte bitter  ICQ/ad

20

Synd att du inte tipsade vidare, för en sådan hade jag gärna haft.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

21 Senaste redigerad av easos (2012-10-22 12:49:56)

http://www.blocket.se/dalarna/Volkswage … 4.htm?aw=1
http://213.132.112.100/images_full/33/3396849244.jpg