Här är en bild på min -67:a dubbelhytt.

Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Dubbelhytt -67.
Här är en bild på min -67:a dubbelhytt.

helt Grym bil! kan bli hur Cool som helst!
Underbart med en DH Split!
Klart grym 
Finns det 3 dubbelhytt projekt nu då
trevlig minsann 
Är det så dom ska se ut!?!?
Främre växellådsfäste.

Tidig 944 bakvagn.

Ställbara fjäderplattor som på 944.

944 bakbromsar.
Bakre motorfäste.
Höjd styrsnäcka.

Handgjorda Doglegs.


Flippade spindlar med 944 nav och bromsar.

Ställbar originalbred framvagn. (inget skottkärrhjul stuk här) 

Stått såhär nu allt för länge.... 
Blir att börja gräva fram denhär i vår igen.. 

Är det en Åberg kofångare?
Nja. Det är Åberg som har Ekstrand Import kofångare... 
Han lånade ju dessa för avgjutning. 
Nja. Det är Åberg som har Ekstrand Import kofångare...
Han lånade ju dessa för avgjutning.
Så var det
har sett en kofångare,riktigt fina prylar han tillverkar!
Påbörjade renovering av ena förgasarn c. 2008 nånting. Tappade sugen lite då en av tomgångsnålarna passade på och gick av vid o-ringen med halva nålen kvar inne i förgasarn...

Sånt som händer...? Nåja.. Fick ju dessutom lära mej att dom nålarna inte var de lättaste å få tag på....
Resultatet blev att brorsan svarvade till ett par stycken åt mej... 

Han e ganska duktig eller hur? 

Hur som helst så blev dethär projektet å stå länge delvis pga. jag inte vågade ge mej på å bara kallt borra ut nålresterna utan å skada mer än bara gängorna.
Den blev dock utborrade för ett år sen av en jobbarpolare som har mekanisk verkstad.
Sen fick jag låna lite JB-weld kemisk metall för å göra nya gängor åt nålen.
Testade å göra så att jag helt enkelt tejpade nålen bakom gängorna för att skydda "halsarna" å göra nålaxeln samma diameter som gängorna.
Sen sprayades hela paketet med sprayteflon.
Därefter applicerade jag JB-weld enbart på nålens gängor och sen trycktes den in ända till botten. Fanns ett knappt kvarts varv kvar av gamla gängorna så jag vred åt nålen försiktigt i dessa så nålen gick ända i botten i konan.

Bästa av allt det funkade! Nu fick dethär projektet lite nyglöd igen!
Monterade in nya flottörnålarna ikväll å sen flottörerna.
Näst blir å skruva i alla munstyck å lägga ihop allt igen..

Vackert projekt, fortsätt bara
Fick själv häromdan inspiration att fortsätta putsa motor plåtarna till splitten, tappade tillfälligt (ett år) intresse med all rost o smuts...
Dessutom har tiden gått till mellanprojektet 911an, skoj med snabbprojekt så man ser nåt som blir färdigt
Hur ställer sig Trafi till modifieringarna?
Dennis
Trafi lär väl dra kaffet i halsen...
Nä, ska väl nog gå vägen. Har ju en i Vasa som visat vägen så det är bara å gå mot ljuset... 
Coolt projekt, kul att du återfått motovationen!
//Fred
Trafi lär väl dra kaffet i halsen...
![]()
Nä, ska väl nog gå vägen. Har ju en i Vasa som visat vägen så det är bara å gå mot ljuset...
Vasa-vägvisaren funderar hårt på att bygga en till split med Porsche-sexa,pritschen den här gången..
Inget går ju upp mot att köra Porsche..ljudet,vridet ja allt..o aldrig mer värmeproblem. 
Jaa... de e ju därför jag oxo ville ha en sexa
(vridet, ljudet m.m.) , men eftersom jag tänkt mig det vara en omöjlighet att få det i en luftkyld folkvagn så köpte jag mig hela paketet = 911
och njutit av ljudet i den formen denhär sommaren.
Vi håller flaggan högt, och det här blir ju intressant hur ni får dem reggade, hade inte Nikke något äldre lov på 6an i sin "buss"
På tal om värmeproblem tänkte jag på samma i sommarvärmen med 911an, skoj att köra snabbare "bubbla", andå en fabriks motor där allt fungerar även i +30 grader utan problem.
Dennis
En av två klar!

hang in there! nu är det bara å kämpa på ...vi vill ju se hur det ska bli i slutändan!
Jaa... de e ju därför jag oxo ville ha en sexa
(vridet, ljudet m.m.) , men eftersom jag tänkt mig det vara en omöjlighet att få det i en luftkyld folkvagn så köpte jag mig hela paketet = 911
och njutit av ljudet i den formen denhär sommaren.
Vi håller flaggan högt, och det här blir ju intressant hur ni får dem reggade, hade inte Nikke något äldre lov på 6an i sin "buss"
På tal om värmeproblem tänkte jag på samma i sommarvärmen med 911an, skoj att köra snabbare "bubbla", andå en fabriks motor där allt fungerar även i +30 grader utan problem.
Dennis
Nä,min har reggats första gången 2008 tror jag,men det är först nu som jag utsorterat lite problem jag hade i början, och till fullo kunnat njuta av en dröm som jag haft i närmare 20 år.. Men det byggs vidare i vinter..
Ser riktigt bra ut 
Nu var det testat och bekräftat att 8x16 ET 23,3 passar alldeles utmärkt innanför skärmarna på DH:n.
Finns rum c. 15-20mm utåt och 25-30mm innåt beroende på vilken höjd den landar... 

coolt, men tänk på cambervinkeln som blir även med irs.
Yes, men cambervinkeln ger bara mer rum samt att jag ju har Porsche bärarmar som man kan korrigera Camber på... 
jasså på porsche kan man justera cambern... tur att man är folkanörd
-sen ska det ju egentligen va en inre förstärkningsbalk vid skärmkanten på de äldre (hävdar jag, fast min käre granne Lars T hävdar nåt annat...) men den kan du ju strunta i med gott samvete.
kul att det går framåt allafall!
Nu var det testat och bekräftat att 8x16 ET 23,3 passar alldeles utmärkt innanför skärmarna på DH:n.
![]()
Finns rum c. 15-20mm utåt och 25-30mm innåt beroende på vilken höjd den landar...
Nior ryms oxå fint..
Boxerville » Projekt » Dubbelhytt -67.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.