Och var köper man grön plåt lättast, för det finns väl ingen svensk återförsäljare?
Den lilla plåt jag köpt av Custom Speed har där iaf varit Klokkerholm-klistermärke på.
Men det kan ju variera.
Jag har bara frågat om tillverkare på lastrumsgolv. Folkabiten - BBT, Up North - IGP, Custom Speed - Sao nånting (har det i ett mail på jobbet).
Klassic Fab har jag inte fått tag på någon som kan leverera.
Vill ha tag på något vettigt. Det år ju en del jobb. Tror inte det är vettigt att rädda originalgolvet. Någon som är nöjd med något som inte är Klassic Fab? Någon som vet något om ovanstående tillverkare? Har inte hittat någon info på nätet...
Tack för all input!
//Jörgen
Dom verkar så jäkla giriga på kieftenklok IMO. Kan inte vara så svårt att få fram tillverkaren för de golven och då slippa KeK
Ha! Jag tror att golvet är Wolfburg West. Väldigt lika i alla fall...
//J
Ja, det var verkligen inte lätt detta! De enda som verkar nöjda är de som använt Klassic Fab (och även de som inte använt KF verkar nöjda! Bra varumärke!). Men det går ju inte att få tag på någonstans... Och det är femtielva olika tillverkare av "svart" plåt.
Nu har jag fått tag på en firma i Tyskland, Käferland, som kan fixa fram golv som är tillverkat av Wolfsburg West. Det kostar 500 euro och sedan ska jag få hem det från Frankfurt.
Vad ska jag göra tycker ni? Återigen, någon som är nöjd med något annat än Klassic Fab?
Tack för all input,
Jörgen
När jag lagade min 66a var jag snål, golvet var i klass med ditt. Jag använde delar av golvet till en bay som har samma profil. Originalgolvet var vågigt men det tycker jag inte gör nåt, det är en del av bussens historia -eller provingens? som antikexperterna säger... Och allt golv är nu från Hannover vilket inte känns helt fel.
Ja, det var verkligen inte lätt detta! De enda som verkar nöjda är de som använt Klassic Fab (och även de som inte använt KF verkar nöjda! Bra varumärke!). Men det går ju inte att få tag på någonstans... Och det är femtielva olika tillverkare av "svart" plåt.
Nu har jag fått tag på en firma i Tyskland, Käferland, som kan fixa fram golv som är tillverkat av Wolfsburg West. Det kostar 500 euro och sedan ska jag få hem det från Frankfurt.
Vad ska jag göra tycker ni? Återigen, någon som är nöjd med något annat än Klassic Fab?
Tack för all input,
Jörgen
Vill inte WW skicka plåten över havet eller blir det orimligt dyrt, såpass att den tyske återförsäljaren står sig i konkurrensen? Jag tror ju mer och mer på denna produkt när inte KF verkar vara något vidare alternativ. Om du inte får någon utvärdering på denna plåt beror det nog på att väldigt få (om ens någon) här har köpt den. Fråga på thesamba så ska du nog få mer svar.
Tobias variant är ju också ett sätt att gå, men inte ett alternativ för alla. Jag måste nog byta ut hela golvet och merparten av tvärbalkarna inunder.
Det blir orimligt dyrt. 550 usd = 3600 kr + frakt som jag gissar är minst 200 usd = 1300 kr. Summa 4900 kr. Sedan är det tull och moms på hela rasket 38%
6700 kr ca!!
Nu har jag fått tag på en leverantör i UK på WW golvet. Återkommer när jag fått svar från dem. Men det ser positivt ut. 4.300 kr för plåten. Sedan tillkommer frakt. Ingen tull och moms från UK.
//Jörgen
Då var det som jag misstänkte, hoppas UK-leverantören vill skicka. Annars är ju alternativet som sagt att åka på Vanfest nästa år och hämta det själv! 
Jag blir så trött! Jag var framme vid beställning och då blir det uppenbart att dom snackar om hyttgolvet istället för lastrumsgolvet!! Jag har sagt cargo floor i varenda mail... Ringde dom, och dom sa, nä cargo floors to big to ship mate...
Jag ger upp. Det får bli svart golv...
//Jörgen
Jag blir så trött! Jag var framme vid beställning och då blir det uppenbart att dom snackar om hyttgolvet istället för lastrumsgolvet!! Jag har sagt cargo floor i varenda mail... Ringde dom, och dom sa, nä cargo floors to big to ship mate...
Jag ger upp. Det får bli svart golv...
![]()
//Jörgen
Jag föreslår att du kollar med Chris a.k.a. Musclebus i England. Han har skickat säkert ett tiotal KF-golv till Sverige. Förklara din situation och säg att du inte kan vänta och fråga om han har eller vet andra fabrikat som han kan skicka...
37 2011-10-26 15:24:05 Senaste redigerad av V-Dub (2011-10-26 15:25:51)
Jag har mailat Chris. Sedan har jag fått reda på att BBT tillverkar ett "Best Quality" golv för 6000 pix. Eller Wolfsburg West från Käferland för 5000 plus frakt från Frankfurt. Jag börjar bli helt snurrig...
//Jörgen
Nu har jag beställt av Chris. Leverans sent december utlovat. Han kör nu med flygfrakt för säkrare leveranser. Grönt golv således. Håll tummarna!
//Jörgen
Gött att höra!
Får man fråga vad frakten gick på? Det vore intressant att veta.
Jag får återkomma om detta. Har en kompis på Schenker som ska hjälpa mig...
//Jörgen
41 2011-10-31 18:30:59 Senaste redigerad av michaelth (2011-10-31 18:31:20)
tja vore mycket intressant vad total priset blir.. detta är för ett helt lastrums golv (2 delat) ?!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(