Jag är inte helt säker på det här, så jag hoppas att nån vet.
Jag har en Buss med en 2.0L/091 växellåda och en 1600 DP motor. Passar det rakt av (med en 2.0L startmotor)?
Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » 091 Låda med 1600 motor?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag är inte helt säker på det här, så jag hoppas att nån vet.
Jag har en Buss med en 2.0L/091 växellåda och en 1600 DP motor. Passar det rakt av (med en 2.0L startmotor)?
Jag tror det funkar. Själva tryckplattan hos tvålitraren är djupare, men kuggkransen är på samma ställe.
Själv tänker jag byta, sprängkåpa, ingående axel och noskon för att få min 091-låda att lira i min 69a med typ1-motor. På så vis slipper jag även den "svårare" starten till den djupa sprängkåpan. Återstår att se om allt lirar som jag tänkt, men jag tror det.
såvitt jag vet skiljer längden på ingående axeln..
såvitt jag vet skiljer längden på ingående axeln..
Jo men om han behåller den djupare sprängkåpan och kör allt annat "original" borde det väl funka? Motorn kommer ju inte närmare lådan då. Eller förbiser jag något nu?
Kee hann före;)
Här står all man behöver veta.
Just det ja, längre pinnbultar till motorn och längre bultar i ovankant. Det hade jag glömt. Jag plockade ett apr från ett typ4-block jag hade liggandes, det var inte så svårt att byta ut dem.
det med längre bultar märkte jag i sommras.. hann upp och ner med min as motor .. sucken var hyfsad då jag sträckte upp handen med muttern..
löste sig.. men helt klart blir bussen lite slöare i omkörning och uppförsbackar med en klen 1600.. men med mer mos. e det ju bra.. på jämn väg var det ganska så behagligt när väl man kommit upp i fart..
nu blir det iofs mer hästar så i framtiden blir det mycket lättare med omkörningar
från ca ... 50-135hp
muhaha.. 
och 1600 kubik till 2200.. de skall bli såååå kul.
Det funkade förrsten utan problem. Den ända modifiering var längre pinnbultar. Den längre utgående axel var inget problem heller, den går rakt igenom svänghjulsmuttern.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » 091 Låda med 1600 motor?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.