1 Senaste redigerad av Emil O (2011-10-21 14:06:29)

Tjena allesammans!
tänkte ja skulle visa upp min 53a.
som ni vet så kollade ja om nån vela köpa denna bil av mig för inte allt så länge sen. som tur va så vart de inte nån försäljning utan ja spara den och tänkte ja skulle sätta fart på den ändå då.
Nu en vecka senare med meck så är Bilen idag nybesiktad utan anmärkningar.  ICQ/ag 

Lite info om den, den ställdes av 1976 och ställdes undan av andra ägaren av nån okänd anledning. sen dess har den inte gått nånting. har flyttas från förvaring en gång till en loge på en gård långt ifrån civilisationen. totalt bortglömd tills nu.
Jag blev där med 3 ägaren på den, ny såld i nyköping. vidare till västa frölunda sen upp till dalarna på "förvaring".

Tanken med den är att åka med de skicket som den är i och göra den i ordning lite grejjer allt eftersom.  ICQ/af

http://i54.tinypic.com/1z6hbpt.jpg

de ända ja vill få tag på riktigt nu är en bättre beggad högerstol, då min nuvarande är uppäten av råttorna.
samt blinkers pilar!
nån som har detta så säg mer än gärna till!
Mvh// Emil

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

2

Grattis  ICQ/ag
Ja den var man ju sugen på när du hade annonsen,blev motor istället  ICQ/ab

3

Grattis!!
Den skulle ja köpt om ja hade haft pengar, men så är de ju jämt.. Grymt avundsjuk!!
25hpman har nog blinkerpilar liggande skulle ja tro.

4

Har pilar men tyvärr ej i bilens färg.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Jäklar vad fin. Grattis till besiktningen, var nog tur att du behöll bilen i allafall.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

6

ja, väldig trevlig.. grattis med besiktningen, och tur du fick behålla den. var också lite sugen.. Default/hmm

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

7

hamsedk skrev:

ja, väldig trevlig.. grattis med besiktningen, och tur du fick behålla den. var också lite sugen.. Default/hmm

Lars, du var sugen, men den var väl för dyr, 25000 SEK är väl säkert 20dDK   ICQ/ad

Bra att du behöll den iallafall!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

Tjaeh, det var nu inte det.. Det var mere 3 ovaler redan, inte så gott om plats, for priset var bra... ICQ/an  Men jag hade tanken om och sälja golfen for det, men jag tänkte en ekstra gang.... ICQ/ad

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

9

Tack så mycket allesammans, kan säga att lyckan är total  ICQ/ag

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

10

kisavw skrev:

I bilens färg? dom ska väll vara orange? gula kom väll senare?  ICQ/ab

11

Geten skrev:

Grattis!!
Den skulle ja köpt om ja hade haft pengar, men så är de ju jämt.. Grymt avundsjuk!!
25hpman har nog blinkerpilar liggande skulle ja tro.

haha tack  ICQ/ag
ja har haft mina tvister med 25hpman, så ja vet inte om han vill sälja nå grejjer till mig nå. men kan höra med han iallafall ICQ/ad tack för tipset!

12

Trevlig kärra Emil! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

13

Emil O skrev:
kisavw skrev:

Nu måste du ju tänka lite, i bilens färg menas ju förståss på RYGGEN. Glasen ska vara gula, JA, men ryggen ska ju vara samma förgsom din bil är   ICQ/ad

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

14 Senaste redigerad av rogga (2011-10-23 10:23:01)

Pilglasen(plasten) skall vara orange på -53, Danne.... Inte gul.....  ICQ/ad
Gul kom väl under -56 eller t.o.m under -57.....

15

50 split skrev:
Emil O skrev:
kisavw skrev:

Nu måste du ju tänka lite, i bilens färg menas ju förståss på RYGGEN. Glasen ska vara gula, JA, men ryggen ska ju vara samma förgsom din bil är   ICQ/ad

hahah oj ja snacka hjärnsläpp asså.. tar på mig den tanke missen i fullo.. Default/lol hahah jisses ja, som sagt men de ska iallafall vara orange som rogga säger ICQ/ag

16

Thomas Å skrev:

Trevlig kärra Emil! ICQ/ab

Tack Thomas!  ICQ/ag  föresten va har du för kärra nu för tiden då? när bussen är borta?  ICQ/ab

17

Jag har fortfarande Karmann Gipsy'n som jag hämtade hem från Tyskland 2007, annars är det lugnt med vw's.  ICQ/ab

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/IMG_0032.jpg

"Pimped by Nature"

18

Thomas Å skrev:

Jag har fortfarande Karmann Gipsy'n som jag hämtade hem från Tyskland 2007, annars är det lugnt med vw's.  ICQ/ab

ja just! ICQ/ab  men skulle du inte ha nå äldre?   ICQ/ad

19

Det dyker nog upp något så småningom. Den som väntar på...  du vet...   ICQ/ad

"Pimped by Nature"

20

Emil O skrev:
Thomas Å skrev:

Hela karln är ju lite äldre !  ICQ/ag   

Närå, Jag försöker hela tiden att skick lämpliga objekt åt honom , hjälp till du åxå Emil och mailbomba Thomas . ICQ/ad

You´ll never know...

21

Thomas Å skrev:

Det dyker nog upp något så småningom. Den som väntar på...  du vet...   ICQ/ad

..nå gott, väntar ALLTID för länge äre va? ICQ/ad  ICQ/ag

m.helsing skrev:
Emil O skrev:
Thomas Å skrev:

Hela karln är ju lite äldre !  ICQ/ag   

Närå, Jag försöker hela tiden att skick lämpliga objekt åt honom , hjälp till du åxå Emil och mailbomba Thomas . ICQ/ad

hahaha! Default/lol
ja ska bannemej göra de,  Föresten Thomas va sägs om den dära bilen vid tala om när du var här och hämta stötfångaren?? de kanske vore en bra uppföljare? ICQ/ag

22

Emil O: Minns inte vad vi pratade om för bil när jag var hos dig då jag var fullständigt berusad av att äntligen ha fått tag på en slashcut bakfångare till bussen...    ICQ/ab

Till m.helsing har jag en hälsning: Jag vet var din brevlåda bor...     ICQ/am         Default/lol

"Pimped by Nature"

23

Thomas Å skrev:

Emil O: Minns inte vad vi pratade om för bil när jag var hos dig då jag var fullständigt berusad av att äntligen ha fått tag på en slashcut bakfångare till bussen...    ICQ/ab

Till m.helsing har jag en hälsning: Jag vet var din brevlåda bor...     ICQ/am         Default/lol

En grön buss som stod i grannbyn, kanske de friskar upp minnet?  ICQ/ad

24

Minns inga detaljer eller färg, men den skulle väl du ha själv? Eller rör jag till det igen?  ICQ/ad

thomasPunktasbergSnabelabollnasPunktse

Om du har bilder förstås!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

25

Thomas Å skrev:

Minns inga detaljer eller färg, men den skulle väl du ha själv? Eller rör jag till det igen?  ICQ/ad

thomasPunktasbergSnabelabollnasPunktse

Om du har bilder förstås!  ICQ/ab

skickar PM!  ICQ/ag