1

Körde inte så mycket med bubblan i somras, blev väl kanske 15 turer alltsomallt. lite för dåligt ICQ/ac
Den står förvarad i en äldre ladugård som är torr, dammig och sval, nu är det så den har varit trögstartad länge men bara när den stått inne i ladugården Default/hmm

När jag ska få start på den där inne så vill den inte alls tända, även om jag chokar eller pumpar gas. Men rullar jag ut den så den får stå ute i solen ett litet tag så startar den lätt. även om jag rullar ut den och rullar igång den direkt tänder den på momangen..

det är alltså bara när den står inne i ladugåren!?!
Har nya tänddelar hemma som skulle blivitt bytt i sensomras men som inte blev av, förhoppningsvis är det nåt utav detta som behövs bytas.
Tändningen ställdes iaf så den står rätt. kan ju tilläga att den är helt orginal och bra laddat 6v batteri.

Vad tror ni? nåt i förgasarn?

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

2

Trött bränslepump? Min femtiosjua brukar behöva en dusch startgas ned i förgasaren för att orka pumpa fram bränslet om det har stått en månad.

3

Jag hade för ett par År sen en -59:a som funkade likadant. Det jag fick höra då var att startmotorn är slut. Att den tar så mycket ström att det inte räcker till tändspolen att ge ström nog för gnista till stiften.  Min startade alltid vid igång puttning men även oftast när jag precis släppt start klappen. Jag hade inte start nyckel på min bil Utan bara knapp. Jag provade aldrig med byte av start motor utan uppgraderade till 12 v. Good luck!

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

4

Bränslepumpen kan nog behöva en översyn, finns väl rep-satser till dom?
Hur kan man märka om startmotorn är sliten då?

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld