1

Vid annonsering där utlandsköpare visar intresse frågar 8 av 10 ifall jag accepterar betalning via paypal, bär jag skaffa p.p eller finns det andra bättre alternativ?

Vad är era erfarenheter kring paypal, fördelar ev. nackdelar?

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

2

Skaffa det.. en säkerhet för båda parter då pengarna låses i systemet till båda parter är nöjda.
Avgifterna för den opartiska tjänsten bör betalas av köparen enligt mig Default/smile

Med fler betalningsalternativ ger fler spekulanter Default/smile

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

3

Mycket bra! de är godkända och under samma regelverk som alla andra banker (och har mycket bättre soliditet än samtliga svenska banker. ) Det tar dock ut en avgift som du måste räkna in, tror den ligger på 2~3%. nu ska det sägas att jag bara har köpt saker dvs använt paypal vid betalning.

4

dom pengarna du får etalt hamnar ju på det konto du har hos paypal, dom hamnar inte på ditt egna bank konto, dvs du får ta ut pengarna från paypal och skall du föra över dem till ditt konto så får du nog räkna med en överförings avgift.
Jag kan ha fel men antar att det inte är en svensk bank å därför tillkommer en avgift för överföring från utländsk bank.

5

Jag har både tagit mot och skickat med PP. Som det står ovan så hamnar pengarna på PP-kontot och ska man ta ut dem därifrån så kostar det. Jag har inte hanterat så stora summor så jag har återanvänt dessa i andra affärer och då kostar det ingenting.

Ett smidigt sätt att föra pengar över stora avstånd.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Sen gillar ju alla scammers paypal då de oftast har en sida som är identisk med paypal för att lura en del stackare som inte är uppmärksamma.
Det är ju helt sjukt nu vad man får mail och sms från just England så fort man har nåt på blocket och alla vill använda paypal och egna fraktfirmor.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.