1

Har en Ge 2.0 motor som är för hög tomgång på har försökt justera den men får inte ner den mer än till ca 2000 varv.
Är det någon som har någon ide?

2

Vakumläcka någonstans?

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

3

Hittar ingen läcka har kollat med startgas.
Några andra förslag ?

4

Om du sätter handen för spjällhuset. Dör den då?
Är det en insprutare?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

5

Kolla så att tändinställningen inte är fel. För lågt ställd tändning gör att motorn gärna stressar upp sig vid tomgång. Rätt inställd tändning (före övre dödpunkt) gör ju att motorn har lite att jobba emot på tomgång, så att säga.

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

6 Senaste redigerad av almis (2011-10-19 12:32:57)

Ska kolla med spjällhuset.Ja det är en insprutare GE motor -79:a 2.0L
Tändningen står rätt

7

O-ringar runt spridarna är en klassiker att dom med tiden inte håller tätt längre.
Med grym tomgång som resultat.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

8

Sitter det inte en tomgångs luftslid på dom? det kan ju vara den som läcker eller inte stänger ordentligt?  det borde gå att prova med att plugga den slangen om inte ovanstående hjälper... ICQ/ab

9

Tack för tipsen jag ska kolla upp alla tipsen  ICQ/ab