ska som sagt hämta min syncro på söndag. o måtte gudarna inte hindra mig!
en verkstadsmanual? kan man handla en för en typ4buss eller finns de någon spec för syncron?
var kan jag hitta en sån?
Här har du en Tegelstensbok som täcker det mesta!
kanon. beställer direkt.
man ska tydligen ha ganska speciell glykol i kylsystemet med. vad är de för speciellt me den o var omkring malmö kan man hitta den?
Malmö?
Då har du ju Frank Stenvalls förlag!! 
Jaha, glykolen....
Köp VW-original glykol som är avsedd för dessa motorer.
Var noga med att uppge att det skall vara till en wasserboxer.
Förmodligen så fattar de inte vad du menar i alla fall, så dubbelkolla med dem, att det verkligen är rätt glykol!
Glykolsorten till WBX är av VW utprovad och godkänd. Tar man en annan sort så finns det risk för frätskador på metallerna i maskin!!
tipps kör 50-50 klyckol o vatten stoppar frätskador man gör likadant på många hojjar o en polare som har renov o fixat med massor av w.b märkte att det hjälpte
Jaha, glykolen....
![]()
Köp VW-original glykol som är avsedd för dessa motorer.
Var noga med att uppge att det skall vara till en wasserboxer.Förmodligen så fattar de inte vad du menar i alla fall, så dubbelkolla med dem, att det verkligen är rätt glykol!
Glykolsorten till WBX är av VW utprovad och godkänd. Tar man en annan sort så finns det risk för frätskador på metallerna i maskin!!
ska jag köpa det på din bil då? vws reparationsställe?
snackade med killarna på verkstan här intill. dom sa bara -ja men de ska va röd glykol. de har vi hemma.
kan man lite på det elelr bör jag handla det från nåt speciellt ställe?
ska upp nu på söndag o hämta den. o även om han itne haft rätt glykol i kanske de inte e fel att ha med sig en dunk o byta den innan man kör hela vägen hem med den.
8 2011-10-23 22:18:37 Senaste redigerad av Alex82 (2011-10-23 22:19:25)
så här blev de iallafall. la upp ett bar bilder på bilen och underifrån
lite raggig i karossen men överlag rätt bra rostmässigt. lite bulor o lite rostlagning o en vettig färg så kan de nog bli en fin bil.
någon som har nån bra ide om hur man gör med rosten i skarvarna? man bör ju egentligen inte ha rost mellan plåtarna om man int vill de ska rosta vidare.
ideer och tips samt råd om allt som egentligen borde göras tas tacksamt emot.