...och har erfarenheter att dela med sig av. Tänker främst på vilket fabrikat som ni varit nöjda med.
//Jörgen
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Nån som bytt lastrumsgolv...
Du måste logga in eller registrera för att svara
...och har erfarenheter att dela med sig av. Tänker främst på vilket fabrikat som ni varit nöjda med.
//Jörgen
Har monterat ett gerson i min vänster dörr och det passa faktiskt bra, några små justeringar bara.
gerson har även 1mm plåt som inte alla använder heller, dom med tunnareplåt brukar sjunka ner lite mellan balkarna med tiden sägs det, kanske någon annan har erfarenheter på dom.
Har bytt insteget och även 1.5dm på vänster sidan dock blev det ett svart golv med ok passform. Men skulle jag göra om det så skulle jag välja Gerson.
Det svarta är lite tunnare än orginalt så byter man allt så blir det nog lätt buligt.
Ja Gerson/Klassic Fab verkar ju vara grejen. Dock dyra. Och har dom någon ÅF i Sverige? AutoCraft gör vad jag kan se inga golv. Svart golv... vilket fabrikat är det?
//Jörgen
köppte på vw customspeed.
Men klassic Fab fins ju på split parts till helt ok priser typ samma som den lite sämre plåten i sverige
Kollade på split parts hemsida och det verkar inte finnas något golv för vänsterstyrda bussar med lastdörrarna på vänster sida. Är i behov av ett golv själv även om det inte är aktuellt än på ett tag. Det kommer ju behövas mer än bara golvet, men det är kanske ekonomiskt klokt att köpa lite bitar "pö om pö"... 
Har vid närmare efterforskning förstått att man i de fall man har lastrumsdörrarna på vänster sida väljer RHD för att få rätt golvplåt eller delar till den bakre delen av bussen, ska man ha golv framtill eller liknande så väljer man LHD. Har jag fattat rätt? VW Herritage verkar vettigast av de sajter jag besökt hittills. Pundet är "billigt" nu, enkelt att räkna gånger tio. Stoppar man pengar i madrassen ett tag kan det ju tom vara försvarbart att åka till Vanfest och samtidigt passa på att hämta plåten själv. Vilken sjysst resa det skulle bli!
Aja slut med fabuleringar från min sida, dags att skalla kudden... 
Jag kan inte hitta några riktigt bra priser på Gerson. Det ligger på 5-5500 som jag hoppas är för båda sidorna. På Up North kostar motsvarande ca 3000, på Custom Speed något billigare.
Är det priser ni känner igen? Och i så fall är Gerson värt extrakostnaden. Det lär ju bli någon tusenlapp i frakt också.
//Jörgen
5-5500 kan stämma för båda sidorna, ska du ha till vänster dörr finns det annat färdigt? för när jag köpte fanns bara höger dörr av billigare varianter.
Fick besked idag från VW-hertage att dom slutat jobba med Klassic Fab. De sa att det berodde på leveransproblem.
//Jörgen
Du får inte ha bråttom om du ska handla Gerson plåt jag har väntat i 7 månader på vissa delar men det som har kommit ser ju bra ut. 
OK, var har du tagit det från?
//Jörgen
Musclebus Auto, men de uppgav att det var lång väntetid på delarna vid beställningen.
Klassic Fab, bussvärldens diva, eller har de en långsam tillverkningsprocess tro? I enighet med alla kommersialismens regler borde de ju utöka produktionen till att täcka marknadens behov för att öka profit. Men jag kan ju inte sånt där, men det är tråkigt att höra att man ska behöva vänta så länge. Kanske dags att beställa nu då? Jag lär ju inte behöva plåtarna än på ett tag ändå...
Kieft en Klok verkar också ha gett upp på Klassic Fab. Rekommenderar detta som dom hävdar är lika bra. Har frågat om fabrikat.
http://www.kieftenklok.net/component/pa … 8/lang,en/
Någon som sett detta i Sverige?
"Brand is a secret..." svarade dom!
//Jörgen
Kieft en Klok verkar också ha gett upp på Klassic Fab. Rekommenderar detta som dom hävdar är lika bra. Har frågat om fabrikat.
http://www.kieftenklok.net/component/pa … 8/lang,en/
Någon som sett detta i Sverige?
"Brand is a secret..." svarade dom!
//Jörgen
Dom verkar så jäkla giriga på kieftenklok IMO. Kan inte vara så svårt att få fram tillverkaren för de golven och då slippa KeK
Håller med! Någon som kan identifiera golvet?
//Jörgen
Jag köpte ett svart golv från en Svensk leverantör när jag renoverade min 67a buss.
Passformen var ganska bra men när jag var klar med svetsningen var golvet buckligt
mellan I profilerna, det tålde inte att man klev på det. Nästa golv blir grönfärgat.
^^
Samma här, köp grönt
Här är en bild på golvet, det syns rätt tydligt att det går ner mellan profilerna.
Jag har fått tips om att Wolfburg Wests golv ska vara bra. Någon som vet någon som har det i Europa? Fick tips av WW att dom hade deras sortiment på Käferland. Men det verkar bara vara Typ 1.
Eller så får jag skrapa rent det befintliga golvet. Det finns sätesfästen hos WW också som är lättare att frakta från USA.
Bifogar en bild på mitt golv. (det ser ju rätt vågigt ut det också faktiskt)
Sedan undrar jag om alla svarta golv är samma? Det finns ju en massa olika tillverkare märker man...
//Jörgen
Det beror ju alldeles på vilken nivå du ska lägga dig på. Personligen hade jag behållit golvet om det var så där intakt. I min buss saknas det desto mer.
Det står inget om WW-plåten passar buss med höger- eller vänsterdörrar. Kan tänka mig att vänsterdörrar är väldigt ovanligt i US, men det är ju desto vanligare på tidiga bussar här i Sverige.
Det viktiga för "kvalitetskänslan" verkar vara tjockleken.
Det är mycket lapp och lagning som jag inte skrapat fram på denna bilden. Hela främre kanten är dålig. Och jag behöver ju något att fästa sätena i...
Och min buss är från USA, med högerdörrar så det funkar med WW-plåt.
//Jörgen
Mao. borde man hålla sig från klockeholm plåt..(svarta=tunn) får nog knäcka till egen plåt till mitt golv i 1mm. då jag behöver bägge yttersidor.. verkar smidigare än att vänta månadevis. även om det tar en stund med bocken..
All svart plåt är inte från samma tillverkare. Varken Up North, Custom Speed eller Folkabiten tar sin plåt från Klockenholm.
För att krångla till det...
Jörgen
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Nån som bytt lastrumsgolv...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.