Har 2 st som inte behövs längre. Däck i hyffsat skick 135 SR 15. Finns även rostfri fälgring på dom.
Pris 600:-

Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar säljes » Bigfälgar 2 st med däck (sålda)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har 2 st som inte behövs längre. Däck i hyffsat skick 135 SR 15. Finns även rostfri fälgring på dom.
Pris 600:-

BIG? Det ser ut som en 4½"-fälg, BIG var 5½".
Så modellen kallas inte bigfälg då? Då vill jag veta vad den kallas....

Så modellen kallas inte bigfälg då? Då vill jag veta vad den kallas....
De flesta säger BIG, men det är som Svwerker säger bara 5,5"-fälgen som kallades det. 4,5" fälgen brukar kallas "Sportfälg" eller "GT-wheel". Det kanske finns fler namn.
Det enklaste är väl kanske att säga 4,5" BIG. Då vet ju de flesta vad man menar........
BIG hade 5½" och inget annat. Fälgen finns dock i 3 olika offset, beroende på vilken framvagn den var avsedd för. Torsion, McPherson upp till -73 och efter -73. Vet inte om även 4½"-varianten finns i olka offset.
Det finns de som kallar alla 1303 för BIG så du är inte ensam om att ha missuppfattad begreppen runt detta. 
är intresserad.
Hur många mm. mönster är är det kvar på dem och hur gamla är däcken?
kanske har en bild där man ser mönstret?
Ålder ca 8 år

Ok ser ut som dom skall klara någon sommar till då:)
Dock så köpte jag 4 sådana fälgar i riktigt bra skick, breddade med 2 hyfsade däck för 400 kronor för ett tag sedan.
vilket gör att 600 spänn känns lite i överkant för dina då de verkar ha lite ytrost också.
400 spänn ok?
Bor i Halmstad men har polare från skåne som skall hem nästa helg och kan ordna med hämting i så fall.
MVH
400:- går bra.

Gott!
Skall snacka med min polare på måndag då. har du något nummer kanske lättare att ta det över telefon?
Har du nån mer exakt adress föresten?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar säljes » Bigfälgar 2 st med däck (sålda)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.