Vad säger besiktningen om att man kortar framvagnen?
Det beror på hur mycket du kortar tar man bort stötdämparen och dom ser det så ska det inte gå 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Två tum brukar vara lagom enl många men det måste väl dom se?Alla man ser som är kortade ser ju lite vingliga ut och dom kan väl inte byta framvagn varje besiktning! Eller?
Min är kortad 12 cm. Den gick igenom. Kanske bara hade tur vem vet?
Ragtop 60 No name
Två tum brukar vara lagom enl många men det måste väl dom se?Alla man ser som är kortade ser ju lite vingliga ut och dom kan väl inte byta framvagn varje besiktning! Eller?
Dom som inte var född när dom byggdes och som inte har haft en tänker nog inte på det
Skulle tro att dom flesta som har ordentligt avsmalnad och ska ha den kvar över nästa besiktning har en och byter, det är ju två år mellan så det är ju inte så ofta 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Min är kortat 90mm och tornen sitter utanför innerskärmen.
Inga problem på 2 besiktningar. Har iof breda däck fram som sitter långt ut i hjulhuset.
Min framvagn är kortad såpass att jag fick kapa bort insidan av tornen för att den skulle kunna monteras och den gick igenom besiktningen.
8 2011-10-20 12:07:59 Senaste redigerad av slow&low (2011-10-20 12:10:21)
Jag kör med en grubenwerks å den är kortad 70mm, den har jag besiktat med 2 gånger, inga problem.
Men ibland skulle man vilja ha en kortare! 
Typ1 64.
Early bay 71.