Tack för dina synpunkter. Du behöver inte be om ursäkt. Som ordspråket går: du ska bemöta folk som du själv vill bemöta dem.
Till ämnet, har öppnat luckan ett tiotal gånger och det sitter som berget. En detalj som du glömde är att det hela pressas ihop av locket
som är rätt så hårt skruvad (bild), det är ganska trångt därinne så sannolikheten att det ska skaka loss konvergerar mot noll.
Angående virvlarna av bensinånga, det är en intressant tanke. Men glöm inte att det inte är sämre nu än vi de tillfällena innan då den fritt
fungerande varvtalsregulatorn stod på max. Exakt samma virvlar då och nu. Dina farhågor är dock en smula drastiska, delvis för att spjället
står nu wide open hela tiden (bra) medan den växlade innan mellan halvstängt och öppen, helt utanför min kontroll (dåligt). I sammanhanget
tycker jag då att virvlarnas eventuella störande inverkan är ytterst marginell. Målet var att få spjället på max hela tiden.
Dessutom, icke att förglömma, menar jag att virvlarnas störande effekt är ganska ringa för att inte säga obefintlig när jag färdas
behagligt i 65-85 km/h.
Motorn spinner som en katt och motorljudet går inte att ta miste på: den går bra och trivs.
Så med tanke på att det var en snabb fix tycker jag att det fungerar utmärkt. Samtidigt står mitt erbjudande kvar. Är det någon
som vill/kan fixa det (mot betalning, såklart) så åker regulatorn av (optimalt). Tills dess slipper jag den irriterande motorstrypning.
Om det kan man tycka vad man vill. Jag tycker att det är bra.
Post's attachments
locket.jpg 8.19 kb, 186 downloads since 2011-12-20
Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│