26

Grattis ICQ/ab Hoppas att det går bra med ditt projekt ICQ/ag En DH är ju en saftig dröm dom flesta har ^^

Luft: 64'a typ1. 62'a typ1 rat. 62'a typ1 bygge. 74'a typ2.
Vatten: 98'a Golf 4'a    88'a Golf 2 motor/lack/ljud bygge
Vad blir näst ?

27

Ett byte som många (ink jag ) skulle gjort utan att blinka !
grattis till vad som ser ut som en riktigt hård dubbelhytt !

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

28 Senaste redigerad av Tobias J (2011-10-18 15:22:51)

Lämmarna ska bytas för att de är till en nyare dh, det ska vara skarvade eh lämmar på denna sept 59 dybbelhytt. Skivbromsarna ska jag naturligtvis ha kvar. möjligen byts spindlarna mot odroppade. -har såna så jag får testa tills höjden blir rätt.
Däck o fälgar är dock till salu. Samt kofångarna. och lämmarna då förstås.

Grönsaksodlingen startade i år med försök på ca100kvm. Nästa säsong blir det större men ändå som en hobby i det övriga lantbruket som jag driver under sommarhalvåret. Tanken är att iom att detta jobb gör det svårt att åka på bilträffar så kan jag få utlopp för hobbyn i vardagen.

Loggor kanske det blir nån gång.. fast egentligen borde det stå US air force då det är dom som hade den från början! Det finns lite rester från den tiden, mer om det senare.

Tack för alla positiva kommentarer, det känns lättare att ha blivit av med ovalen då ICQ/ab

29

"Ni e no hurja" som jag skrev åt Mats i går då han mellanrapporterade om er roadtrip. ICQ/ag
Grattis till en fin DH! Lämmarna ser ju riktigt bra ut för övrigt! Borde ju inte vara svåra att kränga vidare till nån med "nyare DH"...  ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

30

Mycket intressant detta! Hoppas jag får åka med i den (också) när tillfälle ges.  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

31

Grattis! Vicken grymming!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

32

Oj, trevligt!

Jag blir alltid lika nöjd då det importeras bussar.

Fast ovalen var ju inte heller så tokig. Jag förstår att det kändes tråkigt att byta bort den.
T o m jag, som är en bussman skulle ha funderat och velat ett tag....

33

Varför byta kofångare då?
Domdär är ju rätt för årgången också. Iofs US-spec men Euro modellerna var ju samma men utan bågar.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

34

25hpman skrev:
lowang skrev:

Jag är intresserad av Csp skivkitet om det ska krängas ICQ/ab

Jasså, du ska byta framvagn?  Default/lol

Förklara dig

Ät gul snö, det kan vara öl.

35

Hebster52 skrev:

Varför byta kofångare då?
Domdär är ju rätt för årgången också. Iofs US-spec men Euro modellerna var ju samma men utan bågar.

Kofångaren bak är fel (66-67),  fram ser man dåligt kanske samma modell där

36

Som tur är står det en till svart soltakare i laden... ICQ/ag  -en 63:a men den duger väl om bubblasuget tränger sig på igen.

Fram kofångaren är rätt, bak är fel (buss 66-67) och krokig iom att den hakar i hela tiden, -vad smidigt det är med låga bilar...
Ja varför vill jag byta kofångare då?, ängnade mig ju åt att us-speca kombin, men har fått för mig att jag "får" sätta profilerade på denna 59a då det känns mer ok än på en 66:a Default/hmm

Post's attachments

dubbelbuss.jpg, 243.36 kb, 992 x 744
dubbelbuss.jpg 243.36 kb, 101042 downloads since 2011-10-17 

37

Kollade på MMS:set jag fick av Mats..  ICQ/ad Å konstaterade samma, att fram är korrekt å bak 66-67. ICQ/ab

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

38

Profilerade Pickis kofångarna passar förövrigt inte perfekt med bakhörnen på 59-67. Dom äldre har annan form på hörnen.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

39

Kunde inte va en bättre nyhet! Då kan man ju få använda sina customgener även på denna skrothög ICQ/ae

40

lowang skrev:
25hpman skrev:
lowang skrev:

Jag är intresserad av Csp skivkitet om det ska krängas ICQ/ab

Jasså, du ska byta framvagn?  Default/lol

Förklara dig

Har en 59: o en 67:a samma spindlar?  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

41

Ok, visste inte att de skiljde sig.
Jag får be om ursäkt

42

Så ska det låta. ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

43

Det är bra, detaljerna är viktiga, gjorde själv misstaget o köpte en fin komplett 60:a framvagn till min 66a... Jag kunde använda skruven till mittstyrarmen... Men resten kommer ju väl till pass till denna.
Jag kan också meddela att alla rutor inkl framrutorna har korrekt 4-radig sekurit logga, förutom popoutrutan på lastdörren (heter det så på en dybbelhytt?) den har en logo med audi-ringar längst ner... har jag inte sett förut Default/hmm

Den har också en del konstiga m-koder som jag måste forska i...

44

Det finns mkt om m-codes till dubbelhytt och annat mkt roligt re DH på denna site:

http://dropgates.com

:=) antar du kanske surfat runt den förut ?

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

45

Jo, jag var inne och läste på lite där förra veckan... Fick med en födelseattest till den som jag tyckte hade en del roliga m-coder.
bla, campingförberedd? på en dh vad är det?

46

Dubbelhytt is the shit! Gratulerar! ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

47

detta är det konstiga... tydligen ett mysterium bland experterna också...
mcode 361= Package- M168,M181,M192,M199     Notes: 168 = 88 amp battery. 181 = chrome hubcaps. 199 =  Seatbelts mounting points fitted. 192 is unknown for how it applied to trucks in my data,('ready to be fitted as camper' is the only known meaning) so it remains unknown since it was changed to an unknown meaning at an unknown date.  Also not a truck specific code.

48

Löf skrev:

Dubbelhytt is the shit! ICQ/ag

x2 ICQ/ag

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

49 Senaste redigerad av Tobias J (2011-11-13 23:33:09)

liten påse  som sätter igång fantasin

Post's attachments

usaf.JPG, 52.57 kb, 425 x 567
usaf.JPG 52.57 kb, 181 downloads since 2011-11-13 

50 Senaste redigerad av Tobias J (2011-11-13 23:34:56)

det finns en risk att det har stått en sån här på flaket nån gång tidigare

Post's attachments

kyl.jpg, 73.48 kb, 567 x 425
kyl.jpg 73.48 kb, 194 downloads since 2011-11-13