Tack för info ! Men som lite input i den här tråden som kanske fler åxå har nån slags nytta av , det borde väl gå att ganska enkelt plocka över sprutet från typ 4 L-jetronic ? För att hålla sej inom familjen och dess enkelhet tänker jag.. det blir ju samma byggnation som Sewe gör
Väldigt kul med lite respons.
Motorn som jag har är en 1600 typ-3 eller var kanske man kan säga
Den hade stått med vatten i cylindrarna så både toppar och cyllar kollavar mm var rostangripna.
Toppar har jag men inga cylindrar, Så om någon har en sats med 1600 eller större så är jag intresserad.
Tanken är att köra med original vev kam toppar fast plana och 0.25 vippor allt för att hålla priset nere.
och funkar det inte så har man ett ok longblock i alla fall.
Väldigt kul med lite respons.
Den hade stått med vatten i cylindrarna så både toppar och cyllar kollavar mm var rostangripna.
Toppar har jag men inga cylindrar, Så om någon har en sats med 1600 eller större så är jag intresserad.
Tanken är att köra med original vev kam toppar fast plana och 0.25 vippor allt för att hålla priset nere.
och funkar det inte så har man ett ok longblock i alla fall.
Och hur ser den ut i ramlagerlägena?
sewe66 skrev:Väldigt kul med lite respons.
och funkar det inte så har man ett ok longblock i alla fall.Och hur ser den ut i ramlagerlägena?
Inga kännbara repor och ser bra ut ska mäta när det blir dags.
Motorn var iordninggjord för ett trikebygge som aldrig blevklart det satt en ny sachs koppling på den och så kallad trikeaxel
modifierat generatorfäste mm.
Ska bli jättekul att följa denna tråden,Olle!
Maskin ledig i kväll så jag passade på att grovköra Plenum/fäste för spjällhus.
Blir lite mer slimmat när man ser hur det kommer passa.
Nu blir det inget mer gjort fören nästa vecka då jag har dottern i helgen.
En tripp till Veinge och hämta henne i skolan i morgon,
Så om någon behöver något transporterat Halmstad-Jönköping så slå en signal.
Och ett par bilder.

I kväll så blev det lite gjort.
Borrade och gängade hålbilderna för spjällhus och flänsar.
Fräste och borrade även skälva flänsarna som ska ansluta mot insugen.
I morgon så ska jag ta tag i blocket borra för externt oljefilter mm.

Säg till om du behöver hjälp med något i CAD. Jag sitter i baracken om du har vägarna förbi.
/Anders
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot
Har för tillfället inget beredningsprogram så jag får knacka allt manuellt.
Men tack för erbjudandet.
Ska göra lock för oljepumpen i kväll så vi får se hur det går.
Får köra lite på en höft.
Vet att det finns att köpa för ett par hundringar men det är roligare att göra skälv.