1

Tjena gott folk! Ny här på BV, men har väl suttit och "smygläst" en hel del  ICQ/ad
Har kommit fram till att det finns mycket folk här med riktigt stor koll  ICQ/ab

Nåväl, jag har ett par frågor om bussar som jag skulle behöva ha lite hjälp med att få besvarade  ICQ/ab
Jag har varit och kollat på en splitbuss som hastigast, en -66a om det spelar någon roll, den hade någon slags ventilations "grej" på taket, ungefär som husbilar,-vagnar brukar ha. Först tänkte jag att det var en westfalia, men dom har väl inte en ventilation på taket som är (med ögonmått) ca.40x40 cm? Det måste väl vara något hemmagjort? Hade ju varit betydligt lättare om jag hade kollat in bussen mer noga själv, men tyvärr fanns inte möjligheten just då  ICQ/ae

Det andra jag undrar över är, hur pass mycket är en westfalia bay värd ungefär? -74a och i ett snuskigt bra orginalskick!

/K

Noll koll!

2

Lösningen på taket är nog något hemmapyssel. En bay väger ungefär 1400kg. Min 69a har  1340 som tjänstevikt.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Det andra jag undrar över är, hur pass mycket är en westfalia bay värd ungefär? -74a och i ett snuskigt bra orginalskick!

Kan säga att den westfalian som är utannonserad på blocket ligger budet på 110 000:-
Har jag fått mail om ICQ/ad

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

4

igår kväll var den uppe i 125000:-

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

5 Senaste redigerad av VwGoran (2011-10-17 21:24:20)

För en westfalia bay? Oj då....

Är det den som är fotad med tältet framför sig?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

6

Stämmer bra det.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967