Sommaren har avlöpt som planerat och kombigrottan http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1953 har används dagligen. Jag har slagit mig in i grönsaksodlarträsket och har använt kombin som transportfordon. Nu närmar sig vintern och kombins dagar som kombi är räknade, den ska få evig semester som campingbuss. Kombin har sina sidor också... -den är för låg för att ge sig ut på åkrarna och hämta de grönsaker som fyllt dess lastutrymme, vilket har inneburit ett jäkla bärande, dessutom luktar en kubik nyskördad dill som en 10 dagars kräftskiva... inte jättemysigt.
Nåt annat behövdes.
I en lada stog det dåliga samvetet, en gammal sunkig bubbla. förvisso med trasa på taket men den anvädes för lite så förfallet började göra sig påmint...
En dag på the samba gav resultat. En 59:a dubbelhytt var till salu och kunde bytas mot en tidig oval. Ett kort mail senare hade jag fisken på kroken.
Nu i helgen skedde bytet. Engelsmännen styrde dubbelhytten mot tyskland och jag och stödgruppen slängde upp ovalen på en biltransport och styrde söderut med inställningen att det är väl inte så långt till frankfurt... och så lång tid tar det nog inte heller.
Det är långt och det tar tid.

Du bara stiger i grad hos mig Tobias! Odlar du grönsaker också? Hobbybasis, eller fullfjädrad bonde? Det här ska bli en