1

Eftersom enkelhyttar är så jakla coola poster vi här bilder av syncro enkelhyttar

Jag börjar med min Syncro enkelhytt 16".  Hyfsat skick med litte rost på skarverna bak och en buckla fram. Tyvvär är vicso eller framdiff paj!

Post's attachments

23kp4z8.jpg, 176.91 kb, 1600 x 1084
23kp4z8.jpg 176.91 kb, 231 downloads since 2011-08-22 

2

Räknas den här? ICQ/ad

http://www.youtube.com/watch?v=K8sKsheB … re=related

3

På min bakgård står det två sånna ICQ/ad

Se men inte köra ...

Har jag tur så släpper Calle nyckeln...

http://i51.tinypic.com/52f9q9.jpg
http://i56.tinypic.com/315lbtv.jpg

Den övre har rullat i en "farbror österman"-kommun, där den tjänstgjort som snöplog och sandspridare.
Den undre har rullat på Gotland som fisk och tång-transportör...

Det måste ju finnas många flera såna härna Syncros i Sverige?? Default/hmm

Upp till bildbevis!! ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

4

En 16" enkelhytt som jag hittade på skroten i Stockholm, nästan inge rost men jag fick inte köpa bilen  ICQ/ac  Bilen är skrotad i 2003/04.  Papper av besiktning o drivlina finns kvar  ICQ/ab

Post's attachments

syncrosloop.jpg, 339.91 kb, 820 x 1044
syncrosloop.jpg 339.91 kb, 220 downloads since 2011-08-24 

5

25 hp-man, se hit, så kanske du hajjar vad jag menar? ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

6

Fortfarande inget om årsmodeller...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

Tji luftkylt, om man bortser från syncro-prototyperna baserade på T2 Default/yikes

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

8

Syncro enkelhytt är den absolut coolaste av syncros. Såg en ute på Adelsö för ett antal år sen och det vattnades i munnen. Jag hade en 14" panel en gång, 112i, isolerat skåp, med bakre värmepaket och med dubbla diffar. Det är nog så coola de blir om de inte är av enkelhyttsmodell. Det är väl den buss jag ångrar mest att jag sålde, men den var dyr att äga som student.  ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

9

Panelsyncro är ju ett snäpp koolare än enkelhyttsyncro, du prioriterade helt fel Kee!

10

Njae, jag prioriterade mina luftkylda, billigare att äga och åka i. Lättare att meka med och framförallt inget glykol! ICQ/ab  Dessutom är det ju till större grad nackvridare och är man bekräftelsetörstig är det viktigt.  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

11

Här är en bild på min enkelhyttare syncro.

Post's attachments

IMG_0158a.jpg, 73.07 kb, 800 x 533
IMG_0158a.jpg 73.07 kb, 225 downloads since 2011-10-16 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

12

Cool Bengt!!  ICQ/ab   Härlig färg!


Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f3c27a32cf2b966c8c7f0ba7fcfaaddf.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

13 Senaste redigerad av Tristar (2013-11-24 15:17:57)

Bilder på senaste 16" enkehytts syncron precis hemkommen från Belgien.

Med vänlig hälsning Patrik

Post's attachments

DSC03232.JPG, 266.12 kb,  x
DSC03232.JPG 266.12 kb, 13 downloads since 2012-03-08 

DSC03233.JPG, 258.57 kb, 640 x 480
DSC03233.JPG 258.57 kb, 214 downloads since 2012-03-08 

DSC03234.JPG, 271.07 kb, 640 x 480
DSC03234.JPG 271.07 kb, 225 downloads since 2012-03-08 

DSC03235.JPG, 233.84 kb, 640 x 480
DSC03235.JPG 233.84 kb, 223 downloads since 2012-03-08 

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

14

Otroligt fin Patrik! Se ut som en ny bil!!
Har den en SS motor?

//Erwin

15 Senaste redigerad av Tristar (2012-03-14 18:21:47)

syncro4wd skrev:

Otroligt fin Patrik! Se ut som en ny bil!!
Har den en SS motor?

//Erwin

Hej Erwin!

Den är i bra skick men det var i sista stund den räddades från Mike´s lada.
Inte  världens bästa förvaring av en sådan godbit.
Motorn är en RS motor.
(Tack Erwin såklart skall det vara SR motor)
Bilen bara bra gått 9500 mil sen ny.

Med vänlig hälsning Patrik

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

16

Hej Patrik,

Haha...hmm hans lada är en hel histori för sig!!
de menar väl SR motor eller?  Detta är en MV för Die Schweiz!

//Erwin

17

syncro4wd skrev:

Hej Patrik,

Haha...hmm hans lada är en hel histori för sig!!
de menar väl SR motor eller?  Detta är en MV för Die Schweiz!

//Erwin


Helt rätt SR motor med katalysator från Schweiz.
Mike måste ha lösgående djur i ladan.
Vi hara alla olika krav på förvaring av våra bilar.

Med vänlig hälsning Patrik

Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.

18 Senaste redigerad av Kjell T (2012-03-29 15:09:13)

En bil som ser ut som fisk och tång transportbilen från Gottland, hur mycket rostskador som inte syns utåt finns på en bil i det skicket? Jag har inte jobbat med dessa bilar sedan de var relativt nya och då var det inga rostskador på dom. Äldre typer och modeller av rosthögar har jag däremot hanterat.

19

"FiskåTång"-vagnen är "ärlig" i sin uppsyn ICQ/ad . What you see is what you get! ICQ/am
T3 verkar rosta utifrån och in, där det först bildas rost i alla kaross-skarvar. ICQ/ac

En del vagnar kan vara skapligt rostiga  ICQ/ad vid de bakre bärarmsinfästningarna pga ansamling av smuts och fukt.

Generellt dock, så är T3 otroligt fria från bärande rost, detta tack vare fabrikens genuina konstruktion och ytbehandling. ICQ/af

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

20

Ännu har jag inte hittat något lämpligt Synro diesel objekt. Ett par har ja tittat på men inte tagit några beslut. Några krav på motorns skick finns inte, men det övriga kunde vara så att man kan få den i acceptabelt skick utan allt för många månader av arbete.