1

Hoj, fick en 1303 av herr Larsson idag ICQ/ab Saknas motor och låda, annars iprincip tuta och köra. Jag har faktiskt ingen bubblalåda till IRS, men jag tänkte höra om det går att smälla i en baylåda istället? Råkar nämligen ha två stycken som ligger och skräpar.

Eftersom jag fortfarande är en liten snorvalp måste jag givetvis åka bakhjulsdrivet i vinter ICQ/ab

2

det går, men det är enklare att skaffa en bubblalåda..

3

Aha, vad är det som kommer att krångla?

4

Du får bygga nya fästen fram och bak, och du får kapa ur lite av karossen under baksätet. sen får du fixa en adapter så växelstaget passar ihop med lådans lite högre upp. sen får du svarva ur bussens drivknutar så du kan låsa drivaxlarna i knutarna med låsclips( kan funka ändå om man inte är så noga) Sen beror det ju på om växellådan har suttit ihop med en 1600 eller 2,0 motor. Det skiljer på ingående axelns längd, samt startmotorns fäste, EMn jag vet ju inte vad du ska ha för motor.

5

Aja, då är det för mycket jobb. Det blir en 1600 enkelport isåfall. Ska bara smälla ihop och ha som busbil i vinter hade jag tänkt ICQ/ab Tack för svar!

6

Ja då är det enklare, samt att du får en vettigare utväxling. om du åker bubblalåda.

7

Så länge det går att åka bredast i stan är jag nöjd ICQ/ab