26

Där ser man.

27

God morgon, jag igen med några nya frågor  Default/hmm

Jag letar lite spontant efter en 1302s -71 då chassit tilltalar mig.

Men lite för modern kaross. Det är framförallt fronten (huv/mellanplåt) som jag skulle vilja ha -68-69 utseende på. Går detta med enkla medel att utföra? Passa plåt och huv från en sen 60 talare "bolt on" eller måste man byta skärmar också? Eller passar det inte alls?

//Morgan med ett antal 50 och 60 talare i bagaget  ICQ/ab

28 Senaste redigerad av michaelth (2011-10-15 10:29:50)

tja då schassiet e en helt annan sak så är även kaross stommen anorlunda så att enkelt montera huvar från den äldre generationen.. nä..
men med mycket tålamod ett sinne för linjer och svets.. kanske..
kanske om man tar ett hel framände.. men då 1302/3 har en framvagn som är infäst i karossen och inte i plattan är det ju strukturella saker som skiljer.. fjäderbenen sitter ju fast i princip i skärm infästningen/huvkanten vill man då montera den smalare huven blir det konstigt.

men inget e omöjligt...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

29

NoVW ; denna person ska sälja sin 1302s 71a ,tror han har en användare här med !

http://www.bugpeople.se/phpBB3/viewtopi … amp;t=1913

finns lite nere i tråden.

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

30

Hej igen, nu har man funderat lite... Allt måste mogna ICQ/ab

Fråga: Om man bortser från framvagnen på en fjäderbensbil, passar en 60 talskaross "bolt on" på en 1303 platta?

Jag skulle verkligen vilja ha en 60 talare på ett IRS/fjäderbens platta  ICQ/ad

//Morgan

31

med mycket jobb går det mesta att göra anpassnings bart ICQ/ad .. men det e inte direkt bolt on..från och med torpeden (framför pedalerna ) e allt annat.. sen e osäker om hurvida baktill passar..borde vara ganska så likt.. prova och berätta.. en svets ett brinnande intresse osv.. men förmodligen hamnar övre fjäderbens infästningen för långt ut dvs utanför karossen.. ICQ/ag och att göra vettig hållbar infästning för den e inte lätt.. satsa på en irs bakaxel på en "vanlig" före 1303 platta har du pengar finns ju A-link framvagn att handla från fjärran länder till den gamla plattan..
men vanlig bubbla e okey att köra med..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

32

Hej igen. Mycket funderande är det... ICQ/ad

Ännu en fråga. Typ 1 -68 vad har den för vxl låda? Vilken utväxling? 200 mm koppling, eller?

//Morgan

33

Fler frågor... ICQ/ab
Är det samma mått på IRS bakvagnen för saxomat som för manuell?
Vad jag undrar, passar den manuella växellådan "bolt on" i bakvagnen med infästningar och drivaxelmått?
Vi bortser från kopplingsvajer mm.

//Morgan

34

Är det samma mått på IRS bakvagnen för saxomat som för manuell?
Vad jag undrar, passar den manuella växellådan "bolt on" i bakvagnen med infästningar och drivaxelmått?
Vi bortser från kopplingsvajer mm.

ja. om du har en irs låda med samma främre växellåds fäste, annars byter man noskon till en som passar.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

35

Snabba svar, det gillas ICQ/ab  Tack.