126 Senaste redigerad av johan_l (2011-02-13 11:44:08)

Jag sitter och funderar på om man inte skulle kunna ha en avdelning med FAQ, typ framvagnssänkning, avrostning, karosslyft etc, där man kan klistra trådarna och där det inte blir så mycket "kladd" i trådarna utan helt enkelt när någon bra tråd från nån av de andra delarna innehåller så mycket bra material så kan man kopiera valda delar av den till FAQn...

Bara min fundering...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

127

johan_l skrev:

Jag sitter och funderar på om man inte skulle kunna ha en avdelning med FAQ, typ framvagnssänkning, avrostning, karosslyft etc, där man kan klistra trådarna och där det inte blir så mycket "kladd" i trådarna utan helt enkelt när någon bra tråd från nån av de andra delarna innehåller så mycket bra material så kan man kopiera valda delar av den till FAQn...

Bara min fundering...

Låter mycket vettigt, Johan ICQ/ab !

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

128 Senaste redigerad av Stefan T (2011-02-13 19:11:36)

johan_l skrev:

Bara min fundering...

X3

129

johan_l skrev:

Bara min fundering...

Bra idé! Var tycker du att den ska ligga, och kan du motivera lite mer utförligt? Skulle det ligga under tekniskt son en egen tråd, eller hur hade du tänkt? MVH / Jonas

"Daddy Cool"

130

Antingen som klistrade i resp forum, men ligger de alltid överst i tekniktrådarna så hamnar ju de "aktuella" trådarna längre ned, så jag tror på en egen FAQ för alla how-tos oavsett område, dvs blanda chassi, motor el osv...

Har man en helt egen del med bara FAQer kan moderatorerna vara ganska hårda med att ta bort dravel i trådarna? Dvs fritt att lägga till info men är det bara "frågor" så kan de tas bort och ersättas med svar som är allmänngiltiga... Några frågor är säkert bra, men sen kommer ju sånt som "men när du ändå är i krokarna kan du väl stanna på en kaffe" eller "jag har en sån att sälja" - de "stör" ju bara FAQ / How-to:n som kan kanske vill printa och ta med ut i garaget...

Förslagsvis så lägger man dem i resp del och sen kan de flyttas / klistras när de är "flygfärdiga" för lite justeringar / tillägg av andra användare mår de nog gott av!  ICQ/ab

La på kul upp ett par korta how-to's nu ikväll, inget märkvärdigt, men kanske sånt som platsar i en sådan del...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

131

Lade enligt Johan's idé upp ett nytt forum som helt sonika heter "How-to's (guider)" längst upp i Tekniskt-sektionen. Tackar för input'en!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

132

Vet inte om mitt ämne riktigt hör till ovan nämnda problem. Men jag tänkte på om vi kunde ha en del för "Övriga tillbehör" och liknande?
Jag har ett takräcke jag tänkte lägga upp en tråd om och fråga hur gummifötterna och fästena ska se ut.  Vart hör den hemma mest korrekt? Den befintliga "övriga teknik-trådens" beskrivning var om hur man kopplar in kylskåp och sånt. Kanske bara ändra beskrivningen lite eller lägga upp en ny del för just takräcken, bagagehållare och sånt?

133

goopher skrev:

Lade enligt Johan's idé upp ett nytt forum som helt sonika heter "How-to's (guider)" längst upp i Tekniskt-sektionen. Tackar för input'en!  ICQ/ab

Underbart!

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

134

Michos Miche skrev:

Vet inte om mitt ämne riktigt hör till ovan nämnda problem. Men jag tänkte på om vi kunde ha en del för "Övriga tillbehör" och liknande?
Jag har ett takräcke jag tänkte lägga upp en tråd om och fråga hur gummifötterna och fästena ska se ut.  Vart hör den hemma mest korrekt? Den befintliga "övriga teknik-trådens" beskrivning var om hur man kopplar in kylskåp och sånt. Kanske bara ändra beskrivningen lite eller lägga upp en ny del för just takräcken, bagagehållare och sånt?

Bra idé! Lade upp den under "Teknikst" också. Eller känns det som om den passar bättre under Allmänt - vad tycker ni?

"Daddy Cool"

135

Näe, blir bra under tekniskt tycker jag. Kanoners goopher! ICQ/ab

136

Jag tycker fortfarande att man ska kunna se vilka ämnen man tidigare skrivit i.
Det känns inte som det är någon större grej att implementera.   ICQ/an

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

137

j:son skrev:

Jag tycker fortfarande att man ska kunna se vilka ämnen man tidigare skrivit i.
Det känns inte som det är någon större grej att implementera.   ICQ/an

Kan du visa något exempel på hur det skulle kunna se ut - något annat forum som har den funktionen?

"Daddy Cool"

138

Alla andra forum har den funktionen.
Alla.
Bugpeople har en svart prick på flaggan innan ämnet.
Lazzat och bilstereoforum har en pil snett neråt brevet innan ämnet.
Riktigtkaffe.se har en grön pil på brevet innan ämnet.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

139

j:son skrev:

Alla andra forum har den funktionen.
Alla.
Bugpeople har en svart prick på flaggan innan ämnet.
Lazzat och bilstereoforum har en pil snett neråt brevet innan ämnet.
Riktigtkaffe.se har en grön pil på brevet innan ämnet.

Jag har bett programmeraren att kolla om den funktionen finns till punBB. Om någon här vet vad funktionen heter på engelska, eller har någon länk eller dokumentation om hur man implementerar den - maila gärna till [email protected] så ska vi se om vi kan få till det.

"Daddy Cool"

140

Skulle man inte kunna göra det obligatoriskt att fylla i var man kommer ifrån? Särskilt när det gäller annonserna är det rätt intressant information. Vill någon vara hemlig får den väl skriva "Sverige", "Ankeborg" eller något annat.

141

Jag tänkte fråga om verktyget som Classic VW har som man fixar bromsrör med. Kanske skulle ha en avdelning där vi diskuterar produkter? Typ som verktyget, eller om någon firma kommer med till exempel nya droppade spindlar. Bara en idé, så kan folk få lite överblick istället för att leta reda på enstaka trådar utspridda över hela forumet. Ofta vill man leta reda på en sådan tråd, och då kan det vara bra att kunna utesluta alla andra forumavdelningar på en gång.

Vad sägs? ICQ/ab

142 Senaste redigerad av RAINIER (2011-02-20 10:39:19)

* Jag tycker att man skulle skilja Split och Oval tråden.
* Sen tycker jag att den sista tråd (Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche..), skulle ändras till Typ3, Typ4, Typ14, Typ 34, Typ181, Porsche 356...
* Sen en tråd till för Buggy's och Kitcars
* Till sist Buss T3 skulle begränsas till luftkylda T3:or. I det nuläget kan man ju starta en tråd om T3 diesel... det är väl inte meningen med det här forumet, eller hur? Forumet är ju till luftkylda VW, annars måste man också tillåta Golf, Scirocco, Passat, K70 till och med vatttenskadade Porsches.

Forumet ska vara till bilar som är baserade på Bubblan.
Det är bara vad jag tycker. Sen tycker jag att Boxerville är en bra lösning för alla som har blivit av med sina trådar på MB. Tack Boxerville !

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

143

Fast Golf, Scirocco, Passat och K70 är ju inte så mycket boxer. Faller ju lite på namnet då.  ICQ/ab
Men jag håller med. Tycker det ska va lyftkylt. Punkt.

144

RAINIER skrev:

* Sen tycker jag att den sista tråd (Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche..), skulle ändras till Typ3, Typ4, Typ14, Typ 34, Typ181, Porsche 356...
* Till sist Buss T3 skulle begränsas till luftkylda T3:or. I det nuläget kan man ju starta en tråd om T3 diesel... det är väl inte meningen med det här forumet, eller hur? Forumet är ju till luftkylda VW, annars måste man också tillåta Golf, Scirocco, Passat, K70 till och med vatttenskadade Porsches.

Det är bara vad jag tycker. Sen tycker jag att Boxerville är en bra lösning för alla som har blivit av med sina trådar på MB. Tack Boxerville !

Jag tycker att det är bra som det är, skrivs inte så mycket inlägg på dem trådarna, blir bara grötit ICQ/ad
men det är ju bara min åsikt, det är ju som sagt fler här på forumet ICQ/ag

145

RAINIER skrev:

Jag tycker också, som både Json och kuus skrivit att det inte är relevant överhuvudtaget med golf, passat osv... Så, där av är det ju bara t3 med boxer som man frågar om, även om jag faktiskt ställt en fråga gällande T5. hela 4kant buss kategorin skulle gärna läggas ner för mig, och därför frågade jag om T5, för T3 eller T5 känns som samma sak för mig.

Sen tror jag inte man bör ha en massa kategorier där man knappt skriver något alls. En ovaltråd, eller Fastback tråd tror jag inte skulle skrivas tillräckligt mycket i. Det vore ju annars om det skrevs lika mycket som på the samba, så man fick leta flera sidor bak, för att se vad man skrivit igår.

Bara mina tankar om detta iallafall.

Sen, JONAS:

Gör klistrad topic av Lutmans hjälptråd! Den behövs! Å det känns ju dumt att bumpa den en gång i veckan bara för att den alltid ska ligga uppe.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

146

Jonas är inte i svea rike längre...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

147

25hpman skrev:

Verkar vara en riktig semesterfirare den där Jonas ICQ/ad

Varför Stockholm? Ligger ju så ocentralt!

148

lappstockholmarn skrev:
25hpman skrev:

Verkar vara en riktig semesterfirare den där Jonas ICQ/ad

Har dom inte Internet där han är Default/hmm ?

Han kan ju inte släppa loss oss alla "på grönbete" bara sådär ICQ/ae ...

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

149

Precis, han vet ju hur jag kan vara ibland   ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

150

Jo det vet vi alla ....  ICQ/ad

You´ll never know...