Jag har bara sett dubbelhyttar o bussar i syncro-version...fanns det även enkelhyttar?
Men du har ju varit hem till mig ju!
Missade du min enka syncro? Jag har ju bara haft den i tio år 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Snark!!!!
Inte nog med det bästa herrar!!!
De finns dessutom i alla karossvarianter i det så kallade "Terräng" chassiet med det yttre tecknet , 16" fälgar!!! så kallade sextontummare, tillverkade i cirka 2000 exemplar under totalt 10 år

ja va fan...jag är ingen T3 människa...men är kanske på väg att så sakta omvändas i frågan.
Jaha, vad brukar en dylik tingest kosta då? Fanns dom i luftkylt, dvs made before 1984?
Gick en -1991 syncro dubbelhytt för 103 000 sek på anbud för ett par veckor sen :=)
jag missade den då jag var för snål o bara bjöd drygt hälften 
men det var iofs en 16" syncro.....
Ja, sextontummare är hardcorestuff för ytisar oxå!!
En tysk lade ut en sextontummare på deras tradera för motsv 160 papp, innan just den bilen hade sålts på anbud i Sverige.
kanske det var den bilen ovan som sedan tysken sålde vidare på sitt tardera för minst 160??
som sagt vaa, sextontummare are en coming typ å collecta, if du will get some stålar, or en nifty samling av nice to have fordon... 
16" are comming typ å collecta, if du will get some stålar, or en nifty samling av nice to have fordon...
Men, frågan är ju om det är så, för är det inte så med samlare av rare saker, att det måste finnas ganska få kvar före det blir "rare",
Men, 16" syncros har ju folk letat/samlat bra länge, så den stora merparten av dessa finns förmodligen kvar än idag.
Eller vad tror ni?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Det finns väl en del 16" kvar men om det är bara 2138 byggd mellan 86-92 då är det inte många , av enkelhytten finns det bara en 33st bygd!!
Det är redan ett samlar objekt och bra exemplarer få man bra betalt för!
Jag har redan sätt exemplarer som var såld över 20.000 EURO !!!
Gaaaah!!
Röta att man började samla för 4 år sedan...... 
Roger,
Dom som sålde över 20.000 var riktig fina och ovanliga exemplarer
16" Karmann med 2.5TDI ( ungefär 8st byggd)
16" Dehler ( bara 1 exemplar)
16" Westfalia TDI som var byggd av Syncro-Nutz och verkligen no expenses saved, bara i nya delar var det över 20.000euro
Erwin
Bra länk till bilder med all förstärkningar i karossen på en 16tums buss. Vissa 14tums bussar har också förstärkningar!
http://www.ig-syncro16.de/forum/index.p … mp;t=17199
I taket finns ocskå en förstärkning men tyvvär inte med på bilden.
Erwin