Ska byta tak i bulan. Måste ju ut med rutorna som sitter i karossen då. Men hur??
Ragtop 60 No name
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Rutor i karossen.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ska byta tak i bulan. Måste ju ut med rutorna som sitter i karossen då. Men hur??
Tryck inifrån samtidigt som gummilisten bänds över rut-ramen så kommer den att ploppa ur
Tryck inifrån samtidigt som gummilisten bänds över rut-ramen så kommer den att ploppa ur
OK tack som ja misstänkte då. När man ska sätta in dom igen då? Är de snöre i skåran som gäller?
Ja
Generellt sätt bör man hålla sig borta från "snöre i skåran", men i fallet för rutlister så är det önskvärt... 
Måste man ta bort kromlisterna runt rutorna för att få ut rutorna?
Måste man ta bort kromlisterna runt rutorna för att få ut rutorna?
Jag tror det. Lättere lär det ju garanterat bli om de är borttagna
Nej. Kromlisterna får sitta kvar. Har ingen betydelse om dom är där eller inte. Däremot måste dom in i listerna innan man monterat tillbaka fönstren för det går inte å få in kromlisterna i efterhand...
De va mycke lättare att få ut rutorna med listerna borta. Kaske bara vad ja tycker. 
Jag bytte framruta förra veckan och det är precis som Hebster52 säger. Glasmästaren var av den gamla stammen och tyckte det var roligt att jobba med bubblan. Samtidigt tyckte han att jag skulle lära mig så jag fick hjälpa till. 'Sånt här måste du kunna' sa han. 'Vi är ett utdöende skrå och då måste du kunna göra detta själv'. Härlig inställning tycker jag 
Jag bytte framruta förra veckan och det är precis som Hebster52 säger. Glasmästaren var av den gamla stammen och tyckte det var roligt att jobba med bubblan. Samtidigt tyckte han att jag skulle lära mig så jag fick hjälpa till. 'Sånt här måste du kunna' sa han. 'Vi är ett utdöende skrå och då måste du kunna göra detta själv'. Härlig inställning tycker jag
Såna gubbar är coola o det är sant som han säger, så när man träffar på den sällsynta arten (gubbus mästrus mekus) är det bara att suga åt sig all info man bara kan + att man kan få riktigt roliga historier berättade från tiden när en splitbubbla stod på var mans parkering 
är glasmästare själv och jag lämnar alltid krom-listerna kvar i gummi listen. det underlättar ingenting att att bort dom, blir bara bökigt när du ska ha tillbaka dom om du aldrig gjort det förut.
Ta hjälp av någon som kan visa dig hur man gör är mitt bästa tips!
Hej leguanen..När jag tog ur mina rutor inför lack så tog jag spjärn o tryckte ut dom med fötterna med kromlisterna på.När det var dags att sätta tillbaks så kom Glasmästarn o satt tillbaks dom.Om du behöver nån som tar imot rutorna när du pressar så slå en signal 0707294174 .Med en joggingtur så är jag där på ca 7 min 
Tack för det Hasse. Sido rutorna är ute bara bakrutan kvar. Ja har inte bilen här hemma. Står nere vid wgy hos mamma nu. Hon har varmgarage. Blir lite mysigare att hålla på där. Hör av mig om du är ute och åker nått i morgon. Ja är där nere efter 12. Så kan vi ta ut rutan. 0704271635.
Jag o brorsan tar en tur med bubblan i morgon om vädret tillåter.Har fått ett tips om en splitbuss
måste kollas
skulle sitta fint på uppfarten

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Rutor i karossen.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.