Tjo, har väldigt dålig koll på 70 talare.
En -70 1300 typ 1, vad har den för bromsar, skivor fram eller?
två krets?
Är det IRS eller?
Växellådsutväxling?
Tacksam för svar
//Morgan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Spec 1300 -70 typ1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjo, har väldigt dålig koll på 70 talare.
En -70 1300 typ 1, vad har den för bromsar, skivor fram eller?
två krets?
Är det IRS eller?
Växellådsutväxling?
Tacksam för svar
//Morgan
Bara jag igen...
Samma fråga men en 1302, -71 
Jag har för mig att Irs bara fanns på 1303..
Tjo, har väldigt dålig koll på 70 talare.
En -70 1300 typ 1, vad har den för bromsar, skivor fram eller?
två krets?
Är det IRS eller?
Växellådsutväxling?Tacksam för svar
//Morgan
1. trumbromsar tror jag den har , 1500 hade skivor
2. ja
3. vet ej
4. vet ej eller
Bara jag igen...
Samma fråga men en 1302, -71
den har 2 krets
och skivor
irs , vet jag ej om det är
utväxling , vet ej
har själv köpt en 1302S 71a
NoVW skrev:Bara jag igen...
Samma fråga men en 1302, -71den har 2 krets
och skivor
irs , vet jag ej om det är
utväxling , vet ejhar själv köpt en 1302S 71a
Det är bara 1302 S som har skivor och 1600 motor.
1302 har trummor runt om och 1300 motor.
Det är väl det som är skillnaden med S:et.
IRS har den.
kimboow skrev:NoVW skrev:Bara jag igen...
Samma fråga men en 1302, -71den har 2 krets
och skivor
irs , vet jag ej om det är
utväxling , vet ejhar själv köpt en 1302S 71a
Det är bara 1302 S som har skivor och 1600 motor.
1302 har trummor runt om och 1300 motor.
Det är väl det som är skillnaden med S:et.
IRS har den.
vanliga 1302 har skivor med fram , så det är bara motorn som skiljer , det har alla fall jag lärt mig .
på våran gamla 1302 hade skivor fram .
http://www.1302super.com/page5.html
Loyden skrev:kimboow skrev:den har 2 krets
och skivor
irs , vet jag ej om det är
utväxling , vet ejhar själv köpt en 1302S 71a
Det är bara 1302 S som har skivor och 1600 motor.
1302 har trummor runt om och 1300 motor.
Det är väl det som är skillnaden med S:et.
IRS har den.vanliga 1302 har skivor med fram , så det är bara motorn som skiljer , det har alla fall jag lärt mig .
![]()
på våran gamla 1302 hade skivor fram .
Men det har inte min..
är min ovanlig då tro? svensksåld är den i alla fall..
Jonas Rehn skrev:ja där står ju "drums on 1302"..
I USA var det bara Ghia som hade skivor så därför refererar jänkarna till Ghiabromsar när de har skivor.
1300 ska ha trummor och pendelaxel. 1302/03 ska ha trummor och IRS, 1302/03 S ska ha skivor fram. Till 1675 så försvann beteckningen S på 1303 med de hade då 1600 och skivbroms.
Generellt så har alla bilar med 15 eller 1600 skivor och de med 1300 trummor.
Tack för alla inputs.
Vilka modeller såldes i Sverige?
Skulle vilja ha en 1302S -71
, såldes dessa i Sverige?
//Morgan
hängde inte riktigt med där sverker , så satt det inte skivor på 1302 orginal ?
den jag ska hämta nu en 1302s 71a och den hade skivor vad jag kunde se , men det kan ju dölja ngt annat där under 
Tack för alla inputs.
Vilka modeller såldes i Sverige?
Skulle vilja ha en 1302S -71
, såldes dessa i Sverige?
//Morgan
Ja de såldes i Sverige. De känns lättast igen på att de bara har 2 galler i motorluckan, från -72 vad det 4. De har oxå annan ratt samt torkarreglaget i panelen, -72 kom det på rattstången.
hängde inte riktigt med där sverker , så satt det inte skivor på 1302 orginal ?
![]()
den jag ska hämta nu en 1302s 71a och den hade skivor vad jag kunde se , men det kan ju dölja ngt annat där under
Inte på 1302, men på 1302S satt det skivor. 1302 hade 1300 AB-motor men S hade 1600 AD.
Sen kan det vara så att man kunde beställa med skivor även tillsammans med 1300-motorn, fanns ju en del options och skivbroms kan vara ett.
NoVW skrev:Tack för alla inputs.
Vilka modeller såldes i Sverige?
Skulle vilja ha en 1302S -71
, såldes dessa i Sverige?
//Morgan
Ja de såldes i Sverige. De känns lättast igen på att de bara har 2 galler i motorluckan, från -72 vad det 4. De har oxå annan ratt samt torkarreglaget i panelen, -72 kom det på rattstången.
kimboow skrev:hängde inte riktigt med där sverker , så satt det inte skivor på 1302 orginal ?
![]()
den jag ska hämta nu en 1302s 71a och den hade skivor vad jag kunde se , men det kan ju dölja ngt annat där under
Inte på 1302, men på 1302S satt det skivor. 1302 hade 1300 AB-motor men S hade 1600 AD.
Sen kan det vara så att man kunde beställa med skivor även tillsammans med 1300-motorn, fanns ju en del options och skivbroms kan vara ett.
jaha då måste 1a ägarn valt skivor på våran gamla 1302 .
min 1302s 71a som jag hämtade idag hade skivor och en AD motor .
man lär sig ngt nytt varje dag ! 
För att "röra om" i grytan ytterligare kan jag berätta att min 1300 cabriolet från 1970 har skivbromsar fram, 2-krets bromssystem och pendelbakvagn.
Och jag hade en 69:a med trummor fram och irs bak. (automatic) - hade också en likadan 69:a fast med skivor fram
För att "röra om" i grytan ytterligare kan jag berätta att min 1300 cabriolet från 1970 har skivbromsar fram, 2-krets bromssystem och pendelbakvagn.
Det ända som var lite "udda" där var att det satt skivbroms, borde vara trummor med 1300 men är 1300-motorn original? Trodda att det bara byggdes cab av 1500.
Och jag hade en 69:a med trummor fram och irs bak. (automatic) - hade också en likadan 69:a fast med skivor fram
Kan den ena varit en 1300?
Är böjd att hålla med Svwerker där, har själv trott att cabrioletterna bara byggdes som 1500. Hemligheten ligger kanske i att bilen såldes som ny i Tyskland och togs in till Sverige först på 90-talet.
buggie skrev:För att "röra om" i grytan ytterligare kan jag berätta att min 1300 cabriolet från 1970 har skivbromsar fram, 2-krets bromssystem och pendelbakvagn.
Det ända som var lite "udda" där var att det satt skivbroms, borde vara trummor med 1300 men är 1300-motorn original? Trodda att det bara byggdes cab av 1500.
Tobias J skrev:Och jag hade en 69:a med trummor fram och irs bak. (automatic) - hade också en likadan 69:a fast med skivor fram
Kan den ena varit en 1300?
båda hade H-motorer, den med trummor hade dock plåtbräda (och sollucka), misstänker import.. hade inga papper på den.
Då är den inte svenskspecad iaf.
Hej igen, mycket intressant här. Har börjat snöa in på stålysen
Känns som man får mycket bil för pengarna om man köper en 1302s -71. Bra priser, 1600cc, IRS, skivor.
Fler frågor. En -69 1500. Spec på den?
//Morgan 
Vad vill du veta?
Skivbroms och svingaxel, bara automaterna hade IRS fram till 1302 inträde.
Lägg noga märke till att det fanns fler modeller än 1302 efter dess introduktion med i princip importerades bara 1300S till Sverige.
Det var det jag undrade över, låda/bakvagn och bromsar, motor listade jag ut själv
Ska nog börja hålla ögonen öppna för en 1302s -71.
En fråga till: Vilka färger fanns det 1971?
//Morgan
En fråga till: Vilka färger fanns det 1971?
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … stype1.php
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Spec 1300 -70 typ1
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.