1

Har ni erfarenhet av chevrolet diesel motorer 5.7 o 6.2 liters dieslar?
Har hört att  6.2 liters är dålig motor, stämmer det?
Om man ska ha 5.7 liters ska man välja dx motorn, har jag hört.

2

Mittre vevlagerfästet spricker loss ur blocket. Det verkar vara standard på dom

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

3

Gäller det båda 5.7 o 6.2 liters motorerna?

4

6.2

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

5

femkommasjuan är väl egentligen en konverterad bensin trefemtio som hade problem med toppbultar ....bla

6

det största problemet med dem är väl att de inte blir så balla i en bubbla

7

Ballt blir det nog men det är kanske trångt.... ICQ/ag

8

6.2 är ingen dålig motor men du blir ruinerad om det blir ett större haveri. dessutom går dom inget billigt så jag ser ingen vits med en sån. vad ska du ha den till? finns ju betydligt mer prisvärda dieslar att välja på för ungefär samma pengar i europeiska sortimentet.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

9

Har bara tänkt, för alla säger dom är problem motorer.

10

ingen rök utan eld men jag vet flera som haft såna i åratal utan problem. kruxet är just bara att dom går inget billigare än en v8 bensinare. är du ute efter buss så köp en sprinter eller vw  diesel.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

11

Har kört 6.2 10000 mil under 5 års tid utan problem, bilen var förvisso en lågmilare när Jag köpte den men har motorerna skötts brukar det funka. Insprutningspumparna kan bli dåliga efter 25-30000 mil så kolla om den repats/bytts om motorn gått långt. Beträffande 5.7an spelar det ingen roll om den heter D eller DX och är förstärkt med nya topplocksbultar så låt det vara. Femsjuor blir aldrig långlivade.

12

Har kört 6.2 10000 mil under 5 års tid utan problem, bilen var förvisso en lågmilare när Jag köpte den men har motorerna skötts brukar det funka. Insprutningspumparna kan bli dåliga efter 25-30000 mil så kolla om den repats/bytts om motorn gått långt. Beträffande 5.7an spelar det ingen roll om den heter D eller DX och är förstärkt med nya topplocksbultar så låt det vara. Femsjuor blir aldrig långlivade.

13

Lite OT ! Jag kommer ihåg när jag fick åka med i Ronnie Bergströms C30 m. Gale Banks Turbo kit på 6,2:an genom Sthlm , då blev man lite kåt på en sån..  ICQ/ag

Ingen som har en bild på den grymma kärran ? En rejält låg ,röd crewcab m alu,hjul från tidigt ´90 tal..

You´ll never know...