Hej, behöver bilder på hur frambromsar på en 67a skall se ut samt hur det bromssystemet funkar(hittar inget i mina böcker) hur skall huvudcylinderns kontakter kopplas? behöver också ett elchema till dito årsmodell,
Hur skall korrekt kofångare se ut i ändarna?
Och hur skall originalfälgarna se ut? finns ju lite olika...
P-I
Det finns bara en kofångare, o det finns bara en sorts fälgar. Spetsiga ändar o 14 tums fälgar.
Spetsig på mitten? alltså inte slashed end?
Är det alltså möligt att sätta en bakre 72a kofångare på en split?
14 tum javisst men med eller utan "slitshål"? bredd?
Det finns bara en sorts 14 tums....
Spetsig på mitten...JAAA. Inte slash. Det var sista året 1965.
Bakkofångaren kan du sätta dit, men infästningen stämmer inte, men utseendemässigt så är det nästan samma. Nackdelen är att den kommer att hamna väl nära karossen, samt att bultarna går rakt igenom på bay men inte på split.
OK, trodde bestämmt det fanns olika 14tummare
Har ju rätt kofångare
som jag själv alltid påstått, ville mest få det bekräftat av "säker källa" -Tack
Nu fick ni så du sket ner er Mohawk, Micke mfl 
6 2011-10-09 21:12:09 Senaste redigerad av lowang (2011-10-09 21:14:26)
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … bus_67.jpg
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … 67_key.jpg
Fast håll dig till us-versionen om bussen kommer därifrån, annars blir det väldigt trassligt 
Tvåkretssystemet är väldigt enkelt och jag kan det numer utantill efter mina fadäser man kan läsa om i "bromskrafts-tråden". Den bakre utgången, den längst från pedalen, går till framkretsen, detta via ett kort rör upp till t-kopplingen på plåten precis bakom HBCn, därifrån grenas framkretsen till var sitt hjul via rör som går till ett fäste för bromsslangen på rambalkarna på respektive sida. Slangen går ut till skölden och inne i trumman går ett rör mellan de två cylindrarna. Den bakre kretsen är väldigt lik. Den främre anslutningen på HBCn är ansluten till det långa längsgående röret som går till en t-koppling på bakvagnen precis bakom torsionen. Därifrån går vardera rör från t-kopplingen till bromsslangarna bak. På växellådsrören sitter bromsslangsfästen och slangarna leder ut till drivaxlarna där det andra fästet sitter, sista biten mot trumman överförs bromskraften med rör.
Hoppas jag minns rätt nu... 
Fast håll dig till us-versionen om bussen kommer därifrån, annars blir det väldigt trassligt
Det hade jag glömt, sorry 
Tobias J skrev:Fast håll dig till us-versionen om bussen kommer därifrån, annars blir det väldigt trassligt
Det hade jag glömt, sorry
Ja jag tror att sealbemlamporna har lite annan koppling mm mm
framförallt blinkspak,bromsljus/bakblinkers,varingsblinkers+relä.
