1

Som rubriken lyder. Vilka år fanns det stor plåtsollucka som option till baybussar? En vän kanske har hittat ett eventuellt objekt med sådan, vet inte mer om den nu ännu dock.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

2

till och med 73 var det original på lyxarna. 74 och framåt blev det option även på lyxarna, men det fanns som tillval både till klein å kombi.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

Ok, så det fanns alltså att få på alla årsmodeller helt enkelt. Tack för info Danne  ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

4

Mjaa, vet ej om det, men till och med 73 var den original, från 74 tillbehör. Sen vet jag ej när/om den slopades som tillbehör.

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

5

Iom att det finns även på åttiotalarna skulle det förvåna mig mycket om de gjorde uppehåll ett par år på sjuttiotalet, alla årsmodeller säger jag!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

6

Har fyrkanterna den original Kee?  altså som lyxbuss å ej som option?

Tel 07noll357185ett

7

Jag förstår inte riktigt frågan. Original för mig är om något monterades på fabriken och det oavsett om det bara fanns på en speciell modell. Jag har själv aldrig ägt en lyxbuss eller frotterat mig i ämnet så jag kan inte svara på om alla lyxar hade den eller inte, troligtvis inte, men original är den! I början av åttiotalet hette faktiskt bussarna "de luxe" precis som innan, sedan blev det coach och andra avarter.

Som jag förstod frågan så var det om man kunde datera en buss utifrån tillvalet sollucka, om det sedan fanns på bara en modell, som en viss m-kod eller under andra omständigheter är special, vill jag personligen låta vara osagt, men det fanns att tillgå solluckor på alla bayar.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't