Jo den är "onödigt" fin å där är säkert en del saker som är tillfixade men jag förlitar mig på Grundmann å Schewe
Framtiden får utvisa vem som får fibertillskott i födan 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Kübelprototype fram ur dimman...
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jo den är "onödigt" fin å där är säkert en del saker som är tillfixade men jag förlitar mig på Grundmann å Schewe
Framtiden får utvisa vem som får fibertillskott i födan 
Eftersom jag litar på dig Bengt, så lär jag nog förbereda mig på en måltid? 
Eftersom jag litar på dig Bengt, så lär jag nog förbereda mig på en måltid?
Lita inte för mycket på mig, jag kan ha fel......har hänt nån gång förr
men visst kan/ska man vara misstänksam när sånahär dyker upp från ingenstans 
Nu har jag konfererat med nissarna på samba, och har efter bildbevis blivit övertygad att det nog rör sig om den kübelprototypen typ 62 som genom åren blivit kraftigt restaurerad. Idag så kom det lite bilder på bucklor och rost, och då är jag helt plötsligt mycket lugnare...
Dessutom så har de nya ägarna lovat försöka fixa bilder från 1960-talet!!! 
Plattan på läge 6 snart då? 
vad äter man till tyrolerhatt, ev. tillbehör? eller är rätten mättande i sig? frågar då jag inte tänkt dö nyfiken..
Det finns ju så många udda maträtter.. 
Bratwurst und Pils rekommenderar jag ! 
Lägg till lite surkål för vitaminernas skull, hatten är nog rätt fattig på vitaminer 
Lägg till lite surkål för vitaminernas skull, hatten är nog rätt fattig på vitaminer
Åja, säjj inte det!!
Jag har sett svettremmar i Tyskland som skulle kunna klassas som falukorv här hemma...
Å förresten så har jag i stället för en torr jäla fjäder i min hatt, ett rejält knippe långa barr från stortysk gran, som jag hämtade intill minnesmonumentet som högtidlighåller minnet av herr doktor Ferdinand Porsche i Porsches minnespark i Gmund i Österrike
Jag tror att det kommer att bli en alldeles utmärkt måltid!!
Är det någon som vill ha en bit?? 
Bengt H skrev:Lägg till lite surkål för vitaminernas skull, hatten är nog rätt fattig på vitaminer
Åja, säjj inte det!!
![]()
Jag har sett svettremmar i Tyskland som skulle kunna klassas som falukorv här hemma...
![]()
![]()
![]()
Å förresten så har jag i stället för en torr jäla fjäder i min hatt, ett rejält knippe långa barr från stortysk gran, som jag hämtade intill minnesmonumentet som högtidlighåller minnet av herr doktor Ferdinand Porsche i Porsches minnespark i Gmund i Österrike
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag tror att det kommer att bli en alldeles utmärkt måltid!!
Är det någon som vill ha en bit??

inte skall vi förta dig glädjen,?! att avnjuta denna superba måltid!! 
Inte en kybelprototyp, men:
http://blog.hemmings.com/index.php/2011 … barn-find/
Det verkar ju finnas en del kopior i omlopp....
http://www.milweb.net/webverts/59103/
http://www.milweb.net/webverts/58453/
Det verkar ju finnas en del kopior i omlopp....
http://www.milweb.net/webverts/59103/
http://www.milweb.net/webverts/58453/
Verkligen Vedervärdiga Wagens
Den grå är en mkt dålig efterapning med kaross från kooblewerk i USA. I princip tunna , felpressade plåtbitar som är uppstyvade med fyrkantprofiler överallt, blääääh
Den sandfärgade är om möjligt ännu värre, med en vedervärdig plastkaross som inte ens gör ett försök att likna en kübelwagen..... gaaahh!!!!!!!

magher skrev:Det verkar ju finnas en del kopior i omlopp....
http://www.milweb.net/webverts/59103/
http://www.milweb.net/webverts/58453/Verkligen Vedervärdiga Wagens
![]()
![]()
![]()
Den grå är en mkt dålig efterapning med kaross från kooblewerk i USA. I princip tunna , felpressade plåtbitar som är uppstyvade med fyrkantprofiler överallt, blääääh
Den sandfärgade är om möjligt ännu värre, med en vedervärdig plastkaross som inte ens gör ett försök att likna en kübelwagen..... gaaahh!!!!!!!
![]()
Den gule har ju tom 4-bultsfälg... gaaah!!! 
och den gröne en subba 2.2 liters vatten boxer
de e retro

Om man nu skall bygga en replica så kan man väl i alla fall bygga på en 5bultad platta... nu är ju inte jag nån kännare av WW2 VW's men de där två gjorde det bara ont och se på... det enda positiva med dom är väl att ingen kommer att bli lurad och tro att dom köper en orginal...
Åsså finns det de som sägs vara original...
http://milweb.net/classifieds/large_ima … &cat=2
http://www.milweb.net/webverts/59276/
http://www.milweb.net/webverts/58374/
Men vad vet jag? Om jag var kass på Kubels innan, så är jag totalförvirrad nu. Å var faen hittar man ett tyskt u på tangentbordet?? Hilfe herr KdF Kundendienst-Berater !! 
Åsså finns det de som sägs vara original...
Å var faen hittar man ett tyskt u på tangentbordet?? Hilfe herr KdF Kundendienst-Berater !!
först knappen precis bredvid retur-tangenten ¨ och sedan u. Det blir ü ;-)
Ohh, vielen dank
Küüüüüüüüüüüüüüübelwagen. Es funktioniert 
Åsså finns det de som sägs vara original...
http://milweb.net/classifieds/large_ima … &cat=2
http://www.milweb.net/webverts/59276/
http://www.milweb.net/webverts/58374/Men vad vet jag? Om jag var kass på Kubels innan, så är jag totalförvirrad nu. Å var faen hittar man ett tyskt u på tangentbordet?? Hilfe herr KdF Kundendienst-Berater !!
Domaren
säger att svaret är;
Första vagnen är förmodligen Görings söndagskübel
, alternativt nybyggd kaross från Tjeckien
Andra vagnen är förmodligen en helt original 1944 med birthcert från VW
, eller så är den ett hopkok med 1950-bottenplatta och hemmaknackade skärmar
Tredje vagnen är förmodligen bäst av alla
, men verkar få de mesta av karossen utbytt innan den säljs
.
Priserna för dessa vagnar verkar i högsta laget, med tanke på vad det är man köper
.
Jag skulle vilja se det sk birthcertet från Wolfsburg
.
Är det bara id-plåten som styr ett utfärdande, så är det ju inte särskilt starkt säljargument... 
skumt detta
Låter ju som bedrägeri på hög nivå om bilarna bara är fula kopior...
den 3dje vagnen koster 32000 engelske pund , fikk jeg til svar på mail fra eier/reparatør
kunne godt tenkt meg et kübelobjekt, men ikke til slike priser desverre
Värdet i en KdF ligger i objektets status och skick. Om statusen är att många delar från WWII-perioden är utbytta mot likadana, fast tillverkade efter kriget, så skall inte värdet bedömas utifrån KdF-perspektiv, utan ett mer normalt värde.
En kübel som inte har bottenplatta med fram och bakvagn från KdF-perioden skall värdemässigt bara bedömas utifrån karossens originalitet.
Karossen i sin tur kan ju vara kraftigt restaurerad med mycket nyplåt från Tjeckien, och visst, den ser ju förmodligen jättefin och rak ut, och dessutom lackerad på ett modernt sätt med moderna färgsystem. Då skall detta också märkas i priset på en dylik vagn.
Tyvärr så förhåller det sig icke så, utan lagom hopslängda vagnar som utges för att vara orörda objekt från tiden, ligger i prisklassen 250.000 spänn, då de egentligen borde ligga runt 80-100.000.
Falsarier med hopljugen historia skall man nog akta sig för, och om ägaren renoveraren inte har en enda bild på denna originalbil från tiden, eller ens kan få styrkt att den funnits i äldre tider, så blir man förmodligen blåst på många sköna kulor, om man betalar begärda hutlösa summor.
En trend i tiden, är hur många orörda krigar-VW det dyker upp, 70 år efter de tillverkades.
Var har de stått, om de är helt i originalskick.??
Man måste vara kritisk till info som lämnas om den är allt för "otrolig".
Granska källorna! 
Vad jag inte kan förstå är att "konkurrenten" som faktiskt vann kriget säljs för en bråkdel av kubelpriset: http://classiccars.com/listing-225596/1 … -sale.html ?
Supply n' demand? 
Är dessa lättare/svårare att hitta jämfört med kublarna: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1172147 ?
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Kübelprototype fram ur dimman...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.