köra på bugrun classic är huvudmålet, kanske tidigare om jag hinner
har motorn på jobbet och har påbörjat ihopsättning 
Här händer det inte så mycket. Har fått hem packboxar mm och fortsatt sätta ihop motorn. Har kommit en del saker imellan på sistonde, blivit uppsagd på jobbet och köpt ännu en hobbybil osv.
Blev med en jänk!!!
![]()
Har ända sedan 10års åldern velat ha en lowrider då det skrapade omkring en sådan i hemstaden (64 impala importerad från usa med hydrauler, showlack osv)
Härligt Marcus! Har själv åkt lowrider tidigare, en flakeblå chevelle som Bernt Carlsson hade byggt.Jätteroliga bilar men lika bra komfort som en sänkt bubbla 
aj fan va "jobb-igt" ......
men kul du kan cruisa lite nu 
insprutning på ingående 
lite av grjorna som är på gång hem

imorgon är det hemleverans på insprutningsdelarna
Har grejat lite med förarmiljön, monterat extramätarna (i ask koppen) samt bytt till en mindre ratt då det blev väldigt trångt mot buren med den gamla.
.
Fick även modifiera stolsunderedena för att få i orginalstolarna med buren på plats.
nu ska buren kompleteras med lite fler rör.
Har insett att det bara är att ligga i nu då det byggs racebilar som aldrig förr, åtminstonde i den norra delen av vårt avlånga land 
Blev bra med en klunga med mätare i stället för att kapa sönder brädan 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Haltech is in da house
Men det känns redan som man är lite vilse, jävlar vad kablar och prylar det var 
Höhö , skickade ju med det lilla elschemat 
jo jag ska tejpa upp det "lilla" kopplingschemat på väggen imåra
sen kolla om insugen funkar mot mina toppar
Jobbar ju sen två veckor tillbaka på "skroten" www.jbdbildelar.se och gjorde idag en trevlig upptäckt. Hade en kund som ville beställa intercooler till en citroen xm 2,5 td, sökte en sån och upptäckte att den var vätske kyld och av väldigt lämplig storlek
. Kommer att köra en sån per sida till min motor 
Blev en sväng till garaget i torsdags, började provmontera lite av inprutsgrejorna på motorn.
Kommer dock behöva bygga nytt då insugen passar dåligt mot mina toppar.Men jag kan ju använda fuelrail,spjällhus osv.
Börjat klura ut hur nya tanken ska monteras, blir som på bilden fast längre ned
ska placera batteriet på sidan om tanken.Mååste bara få till lite mer garage tid framöver för snart är det sommar igen
grym på att göra din signatur nu!
hehe
jasså fick du äran 
jepp.
kör på nu. ska bli ballt att se den i tierp. 
Blev en sväng till garaget i torsdas, monterat tanken och grejat lite med att göra avgassystemet delbart då collectorn ska helsvetsas

Snyggt!
Hur var det med dom andra insugen, kunde du inte köra med dom?
dom andra insugen funkar inte bra mot mina toppar men det blir nog bättre så här i slutändan, lite mer jobb bara 
vad för packningar blir det mellan flänsarna.. en tanke e att låta den ena rör änden sticka in i den andra flänsen något så flåsar inte avgaserna direkt mot packningen...+ att det styr upp direkt.. bara en tanke. ser trevligt ut hur som!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
dom andra insugen funkar inte bra mot mina toppar men det blir nog bättre så här i slutändan, lite mer jobb bara
Passa dom andra mot originaltoppar kanske?
det gör dom..... typ4 toppar alltså 
Bra jobbat Markus
Jag har lite sput info om du behöver (givar info )
Skall du köra med tank till IC eller kyl ???
Tänk på att pumpen bör pumpa mer än 32l vatten i minuten för att IC inte skall bli varm bilen som den kommer i från pumpar mer än 95l i minuten
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Vet faktiskt inte vad det blir för ic, tror att citroen kylaren blir lite för liten kanske? tanken var att köra med kylare till ic`n. Micke sprutet mitt är istort sett komplett med alla givare, kabelhärva osv och har suttit på en typ4 förut.
Ända givaren som inte följde med var triggergivaren till själva tändningen då den strulade för förra ägaren.