251

Kalle skrev:
goopher skrev:

Skärp er, snälla. Ni som vet med er att ni ibland uppfattas som arroganta, taskiga eller liknande - respektera era forum-medmänniskor, Boxerville; vi som jobbar med det här. Tänk er för en extra gång innan ni postar era åsikter. Och ni som stör er på att andra människor inte kan hålla sig på mattan - ge lite extra utrymme. Vi är alla olika individer. Som i grund och botten - älskar luftkylda bilar.

/ Jonas

Bra skrivet Jonas  ICQ/ab

x2

//Jerry

Ducati Monster 1200S

252

WORD. Don't be hatin' - be lovin' for the love of all aircooled!

Mot Hessisch 2017!

253

Instämmer med goopher

254 Senaste redigerad av j:son (2011-09-04 19:59:03)

Tänkte bara säga att det här är ett förbannat trevligt forum du/ni skapat.

Tänkte att det kunde vara skönt att höra det någon gång med. ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

255

Tänkte bara säga att det här är ett förbannat trevligt forum du/ni skapat.

Det kan vi nog alla skriva under på..!! känns nästan tvunget att komma hit varje kväll, på ett possitivt sätt!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

256 Senaste redigerad av Fillmore (2011-09-04 20:44:25)

Finns ju ett stort problem med Boxerville och det är ju att det är jävligt beroendeframkallande......  ICQ/ad

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

257

Håller med ! BV är beroendeframkallande.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

258

Tack för era snälla ord! De värmer i sensommarmörkret!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

259

Jäkligt bra.... kan der göres så man mottager en mejl når man får PM misser dom gang på gang..

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

260

@hamsedk, jag tror inte det finns någon sådan funktion i PunBB.
Jag har kollat på deras forum och där finns det flera som vill ha detta, så det kommer men i framtiden dock.

261

Så länge det finns en funktion som gör att man kan stänga av det ICQ/ag

262 Senaste redigerad av Peter S (2011-09-06 12:51:14)

Jag förnyar mina önskemål om att göra vissa fält i profilen obligatoriska.
Man skall inte kunna skapa en profil och kunna logga in om man inte t.ex. fyllt i sitt riktiga namn och var man bor.
Varför vill man smyga med vad man heter och var man bor  Default/hmm ?

Det är oerhört störande att i annons efter annons inte veta var annonsören bor och behöva fråga om detta.
Vidare kan jag tycka att det känns olustigt att ha en dialog med en person som för mig inte är något mer än en mer eller mindre fantasifull kombination av bokstäver och siffror.
Nicks eller smeknamn är väl helt ok, men om man vill veta vad personen egentligen heter skall det gå att ta reda på genom att klicka på dennes profil.

Är inte öppenhet och transparens en grundförutsättning för att ett internetforum som denna skall fungera i långa loppet?

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

263 Senaste redigerad av malmen (2011-09-06 14:20:39)

Fast även om det är tvingande fält så kan man ju bara skriva "Förnamn..." eller vad som helst. Vi har tvingande fält på det forum som jag administrerar och vi har en hel del personer med skumma namn kan jag säga  ICQ/ad  ICQ/ae

Det är väl att göra som Zatzy har det, man ska skriva i förnamn och minst första bokstaven i sitt efternamn. Men då krävs ju att någon kollar upp det på alla nya användare så de inte skriver "Förnamn E" eller vad de nu önskar.

Men jag håller med dig, det är skitirriterande, speciellt det där med ort, att behöva fråga vart sakerna finns. Känns ju som om man kladdar ner en tråd i onödan, den som säljer borde ju ha skrivit med det redan från start.

264

malmen skrev:

Fast även om det är tvingande fält så kan man ju bara skriva "Förnamn..." eller vad som helst. Vi har tvingande fält på det forum som jag administrerar och vi har en hel del personer med skumma namn kan jag säga  ICQ/ad  ICQ/ae

Det är väl att göra som Zatzy har det, man ska skriva i förnamn och minst första bokstaven i sitt efternamn. Men då krävs ju att någon kollar upp det på alla nya användare så de inte skriver "Förnamn E" eller vad de nu önskar.

Men jag håller med dig, det är skitirriterande, speciellt det där med ort, att behöva fråga vart sakerna finns. Känns ju som om man kladdar ner en tråd i onödan, den som säljer borde ju ha skrivit med det redan från start.

Naturligtvis skall man inte kolla upp användare för att bekräfta att de är verkligen existerar. Detta skall ske frivilligt.
Jag vill gärna tro att merparten av de som inte skrivit in dessa uppgifter struntat i det för att man inte behövde snarare än att de är ljusskygga.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

265

Jonas och alla som roddar med Boxerville, ni gör ett kanonjobb.

266

NoVW skrev:

Tackar å det hjärtligaste!

"Daddy Cool"

267

NoVW skrev:

X2

268

Bengt H skrev:
NoVW skrev:

X2

X tusen miljarders ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

269 Senaste redigerad av Hollywood Vampire (2011-09-18 10:12:40)

Håller med Peter S angående annonser, och att förtälja i presentationen var säljaren bor!
Talar jag för mig själv är det, det sekundära jag kollar när jag läser en annons!

Annars kan vi ju, för att skramla lite med vapnen, tolka att dem som inte vill förtälja var dem/delarna
befinner sig geografiskt, bjuder på frakt eller hemkörning! Skitbra. Fan va fint, då bestämmer vi det! Tack för mej! ;-)

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

270

SPAM-fest... det är kanon att ni rapporterar spammare, tack för det! Boxerville börjar ju bli ganska laddat med trådar & poster nu och det är omöjligt för mig att hinna kolla allt. Så stöter ni på någon forum-post som involverar extrem, örtbaserad och kostnadsfri ökning av penisomkrets, gratis pengar i utbyte av din personliga Swedbank-kod eller en once-in-a-lifetime-möjlighet att för en ringa slant erhålla en legitim neurokirurg-licens från Namibian Surgeons' Guild - klicka gärna på "Rapportera" och följ instruktionerna så kan jag och webAdmin banna för allt vad tygen håller (som sagt - det kan ta ett tag innan vi hinner banna & städa upp, men vi gör så gott vi kan). Tack på förhand! / Jonas

"Daddy Cool"

271

Vill bara hylla boxerville då sidan är helt sjukt anpassad till iPad!!! (Fanns detta i tanken vid designstadiet?)
... och jag tar tillbaka tidigare gnäll om färgvalet vitt, lyser upp vardagen i höstmörkret likt ljusterapi samt diskret nog att ha öppen under arbetstid.  ICQ/ab

Bra jobbat!

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

272

Från och med nästa vecka blir det ändringar på Boxerville: På grund av att det finns människor här på forumet som anser att skitsnack och tvätt av personlig byk är viktigare än VW, måste vi införa lite nya regler. Så här kommer det att funka framöver:

En ny användare som heter "Redaktionen" kommer att dyka upp bland användarna. Redaktionen har rätt att utan förvarning och pardon radera inlägg som inte följer REGLERNA: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4 - vilka vissa verkar ignorera totalt. Redaktionen består av folk som har bevisat sin forum-kvalitet över åren, rättvisa människor som vet vad de gör.

Ni som sköter er (99% av er som hänger här), behöver i princip varken oroa er eller ändra ert beteende alls. Ni andra kommer helt enkelt antingen få anpassa er eller hitta något annat forum. Vi tar ett par enkla exempel:

• Om någon postar en säljes-annons, betyder det att personen vill sälja något. Kommentarer om huruvida det är en dålig vara, skum person, ful färg eller vad fan det än är accepteras inte. Är du intresserad av varan kan du använda tråden, annars låter du den vara.

• Om någon frågar något, hur "dum" vissa än kan tycka att frågan är - antingen ger du ett schysst och konstruktivt svar eller så blandar du dig inte i konversationen alls.

All annan, onödig, egofrämjande skit får ni ta via epost eller PM. Kan du inte acceptera detta? OK, då är du inte välkommen här. Plain & simple.

För att rapportera ett inlägg som du anser inte följer REGLERNA: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4 - klicka på "Rapportera"-länken längst ner till höger av inlägget så får alla i redaktionens medlemmar denna rapport, och vidtar lämpliga åtgärder. Redaktionens medlemmar förblir anonyma. Vi har jobbat / jobbar hårt med att få Boxerville att funka. GRATIS. Det är inte speciellt upplyftande att vissa behandlar forumet och oss på det här sättet. Jag hoppas hursomhelst att ni accepterar dessa förändringar och inser att vi gör så här för att forumet ska bli bättre. / Jonas

"Daddy Cool"

273

Inser att detta kanske behövs men håll högt till tak bara... dock reagerade jag på en sak du skrev:

goopher skrev:
  • Om någon postar en säljes-annons, betyder det att personen vill sälja något. Kommentarer om huruvida det är en dålig vara, skum person, ful färg eller vad fan det än är accepteras inte. Är du intresserad av varan kan du använda tråden, annars låter du den vara.

• Om någon frågar något, hur "dum" vissa än kan tycka att frågan är - antingen ger du ett schysst och konstruktivt svar eller så blandar du dig inte i konversationen alls.

DEtta är ju högst relevant i en säljes annons. om någon blivit lurad eller kniv-rån-mördad av någon så måste man ju få varna andra!

274

Lurv skrev:

Inser att detta kanske behövs men håll högt till tak bara... dock reagerade jag på en sak du skrev:

goopher skrev:

DEtta är ju högst relevant i en säljes annons. om någon blivit lurad eller kniv-rån-mördad av någon så måste man ju få varna andra!

Jag håller delvis med dig, Lurv. Visst måste man få tala om sådant - men man kan ju göra det på flera olika sätt. Visst tycker jag det är OK om man säger "Se upp med den här killen - han har suttit inne för både rån och misshandel" men däremot är det inte OK att man säger "Lita inte på honom" eller  "Det går inte att göra affärer med honom". Sådana saker är upp till säljare och köpare för varje enskild affär.

Bara för att en affär inte går i lås för någon behöver det inte betyda att en annan person inte kan få till det. En polare till mig skulle nyligen sälja en bil och fick en köpare på halsen som betedde sig ytterst märkligt, och det blev ingen affär. Polaren sålde dock bilen helt utan komplikationer ett par veckor senare till en annan person för utsatt pris. Så jag menar att huruvida en person är OK, ärlig, rättvis, underlig eller vad det nu kan vara är upp till situationen som uppstår mellan säljare och köpare.

Men bra input, helt klart. Tack!

"Daddy Cool"

275

likadant borde det alltid stå i sälj annonser var grejerna finns.en självklarhet kan tänkas ,men som ofta glömms. då måste man ju kunna fråga efter det, även om man kanske inte kommer att handla då sådant kan avgöra.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(