Det går ju alltid att köra vinter med om man vill o håller saltbilarna på långt avstånd!

Om suget blir för stort får de bli så, vintern e jävla lång. 
Typ1 64.
Early bay 71.
Hmm, Årsta... Klippet känns avlägset dock, gissar att det är ett annat Årsta?
Och ja, vintern är förbannat jävla lång om den ändå inte vore så mörk hade man energi att distribuera tiden till att reparera och förfina sina åk inför nästa säsong. Nåväl, vi får väl se hur mycket man orkar och hinner med... 
Nej det är samma årsta, men bilen övervintrar i småland. Det var länge sedan jag såg din split picis, har du sålt pärlan? 
Typ1 64.
Early bay 71.
Nej, den har råkat ut för diverse... haverier
denna sommar. Har väl blivit totalt tiotalet mil på sin höjd. Motorras, framvagnsras och en växellåda med en växel för lite... backväxeln. Står nu i Blåsut, väntar på lite avslutande bromsmek, sen ska den få övervintra någonstans, hoppas detta "någonstans" kan spikas innan snön kommer. Många frågetecken.
Varför har inte jag sett din "pärla" då?
7 2011-09-28 11:58:30 Senaste redigerad av slow&low (2011-09-28 12:01:10)
Trist med all haverier. Jo det e ju just de med uppställningsplatser i stockholm.
Folkan har mest varit i småland, då det är så struligt med garage å sånt.
Planen ligger på att få med den upp till årsta nästa sommar, och kunna åka mera.
Någon som vet om ett garage man kan hyra??
Typ1 64.
Early bay 71.
Det går ju alltid att köra vinter med om man vill o håller saltbilarna på långt avstånd!
![]()
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Men vilken fin bild du tagit !
Förmedlar verkligen vinter (jag skruvar nog upp värmen..)
//
I år ska jag jävlar i mig åka hela vintern är tanken, såvida inget rasar.....Sommaren är alldeles för kort period för att tillfredställa VW-behovet...
late,
in love,
and a little drunk..
Hej vwfinland! Jo det sitter en grubenwerks framvagn i den, nerskruvad lite mer än halvägs. Framhjulen hjäper också en del, 145/65.
Bak ett klick + lite finlir med ställbara svärd, däck 195/65. Inga konstigheter igentligen. 
Typ1 64.
Early bay 71.
Trist med all haverier. Jo det e ju just de med uppställningsplatser i stockholm.
![]()
Folkan har mest varit i småland, då det är så struligt med garage å sånt.
Planen ligger på att få med den upp till årsta nästa sommar, och kunna åka mera.![]()
Någon som vet om ett garage man kan hyra??
Jag har en uppställningsplats i vanliga fall, men i år tänkte jag ställa den på egen mark. Det är bara det att jag inte köpt marken ännu.
På somrarna är det ju inga problem att parkera på gatan. Men parkeringshysterin sätter in igen i augusti, jag har åkt kommunalt i en månads tid nu och några hyrparkeringar verkar inte gå att uppbringa. Jag undrar om det inte skulle bli bättre om parkeringarna på gatan var avgiftsbelagda? Jag har inget emot att betala för mig om jag kan vara garanterad en parkeringsplats när jag kommer hem kvart i åtta om kvällarna. Jag talar nu förstås om en plats för en bruksbil, eller den delen av sommaren som parkeringsplatser är få och folkabussen fortfarande går som bruksis.
Hoppas du får hit den till nästa säsong, trevligt med vackra bilar i vår vackra stadsdel! 
13 2011-09-29 20:58:55 Senaste redigerad av slow&low (2011-09-29 21:14:26)
Jodå den måste hit nästa sommar, men jag är lite skraj för att parka på gatan.
Man vet aldrig om bilarna får vara i fred, men vad ska man göra. 
Typ1 64.
Early bay 71.
Jag har faktiskt inte råkat ut för några värre blessyrer. En gång hade jag inbrott på gatan hemma, men jag hade glömt låsa passagerardörren och det var troligtvis några ungar som hade varit inne och vittjat handskfacket. De tog min tankjournal (!) fjärrkontrollen till stereon (!!) och ett gäng hembrända CD-skivor (!!!). Men med tanke på alla gånger jag glömt låsa alla dörrar, är det en lugn stadsdel att parkera i (peppar peppar).
Det låter ju bra i alla fall, men fan många skummisar finns det.
Låter spännande med mark köp, ska du bygga hus?
Typ1 64.
Early bay 71.
Sommarstuga är tanken. Kommer nog bo kvar i Årsta ett tag till, men jag är rejält luttrad över just parkeringssituationen. Lekte idag med tanken på att försöka byta till mig en lya i Johanneshov. Där finns boendeparkering, det är något närmare mitt jobb och mitt garage ligger i Blåsut. Men det är väl mycket skrik för lite ull antar jag. Inte helt lätt att få tag i en lya man trivs i och det gör jag nu!
![]()
Men i år efter en hård sommar med många mil får den vintervila. Klurar på en ny lack men kan inte bestämma om den skall få fortsätta vara tvåfärgad eller om man skall köra helröd?
Den blir snygg vilket du väljer. Kanske en liten sänkning också? 
Typ1 64.
Early bay 71.
Hmmm får tänka på det 
Röd Med vitt tak?
Ska ta den till lackfirmam till att börja med kanske räcker med att lacka nederdelen och polera och bättra överdelen. Så kan man lägga resten av pengarna på nya fälgar i stället