1

Jag och min finaste hälft kommer fräsa över till Gotland på våran "plåster-på-såren-för-en-misslyckad-sommarsemester"
och bara softa på ön under 2 veckor! Vi äger logi i centrala Visby under veckorna 40-41. 1-15 Okt! Default/smile

Jag efterlyser lite gutar här på forumet, och att få ev. titta förbi dit/erat garage för en fika, sparka däck kaffe och allmänt VW tugg? (trevligt)

Mvh Magnus Häsä

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

2

Har du tur så har Dennis då fått fart på sin grymt fina/fräna Looker...2332cc.....IDA....ERCO.....byggd för rauksträcke ICQ/ab Varning för ruffigt garage, bär oömma kläder!!!!
Hella är en annan trevlig prick du säkert kan tigga av en kopp kaffe!
Bägge hänger här på forumet.
Trevlig tur!

//Petter

3

du har ju hella här på forumet.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

4

Tja, garagebesök blir nog spännande! Det är totalt igenväxt av spindelväv på grund av total brist på aktivitet....  Default/lol  Fast ni är såklart välkomna på en fika och en rundtur bland vraken! Jag bor i Dalhem ca 2 mil utanför Visby. Slå en signal för vägbeskrivning!

Annars så har vi stående Folka-Fika första tisdagen varje månad dit Du (och alla andra VW-tokar) är varmt välkomna! Nästa gång blir således 4 oktober, så det passar ju utmärkt! Alltid 18.00, men platsen varierar ibland, så ring kvällen innan eller SMS:a under tisdagen (kan inte ta telefon på jobbet) så vet jag var det blir! Telefon 070-684 77 33

Välkomna till Gotland!!
MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

5

Jag tackar så mycket för inviten, och slår en pling/SMS:ar runt den 3:e lr 4:e Okt! Default/smile

Väl mött!

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

6 Senaste redigerad av Niclas (2011-09-13 23:35:32)

Kanske får komma förbi Dalhem jag med då!  ICQ/ag Bor lite halvt om halvt på Gotland nuförtiden  ICQ/ae

Hella: Du råkar inte jobba på bilprovningen i Visby?

Typ 1 Ratlook '60

Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...

7

Nja, det är väl jag som har de tvivelaktiga yrket! ICQ/ad
Jag bor 5 km ifrån Hella, ni är välkomna att titta på mina vrak med!  ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

8

Fan, här dyker det upp fler gotlänningar med folka-intresse! Skoj!  ICQ/ag  Trodde det bara var Hella som åkte riktiga folkvagnar på ön, för det verkar som att dom flesta åker vattenkylda MK1:or annars  ICQ/ad

Hollywood Vampire: Ledsen för min lilla "kapning" av tråden!  ICQ/ab

Typ 1 Ratlook '60

9

det är väl jag som har de tvivelaktiga yrket!

är väl inget fel på det yrket.. sen att en del av dina kollegor kanske gör andra bedömmningarän man själv vill e ju som det e.. man kan inte hata tex poliser för att man åker dit för fortkörning..
så länge man följer lagar och regler e det okey.. sen att visst har jag haft mina diskusioner med någon kollegga till dig i besiktnings branschen men då har det gällt frågor som kanske inte har en helt enkel tolkning.. utan e lite godtyckliga..
jag tycker det e bra i alla fall att bilarna kontrolleras vad gäller trafiksäkerhet. vill inte bli överkörd av någon nöt utan bromsar.. här i blekinge har vi en hel hög långtradare från polen lettland litauen och andra balt länder som ofta har mycket dålig trafik standard.. känns inte trevligt.. ICQ/am

Jag hoppas själv åka hem till ön snart, så lite avundsjuk e jag allt.. ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10 Senaste redigerad av Dennis (2011-09-15 06:34:59)

Välkommen och ta en titt i mitt ruffiga garage  ICQ/ab .Tyvärr så morrar väl inte 2332:an än, eller då. För övrigt herr Carlbergs fel att det blev bil byggd för körning på "rauksträcke"  Om inte annat så tycker jag att vår folka-fika bör besökas om du ändå är här. Vi är ju trots allt ett gäng foka-nördar här på ön.
/Dennis

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

11

Skall vi åka på en liten turne med några snabbstopp på nästa folkafika? Väskinde(Dennis), Akebäck(VWestin), och avsluta med fika i Dalhem(Hella)? Då får bilarna rulla lite också ICQ/af

12

Min dotter fyller två den fjärde... Skulle tro att jag blir både hängd och skjuten om jag leker med gamla folkvagnar då Default/lol.  Så jag väljer nog att stanna hemma och äta tårta ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

13

Rätt tänkt Micke  ICQ/ab

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

14

Det låter som en trevlig idé!  ICQ/ab
Vi kanske skulle kunna stanna till hos Jon åxå, så vi både får bättra på Ghia-suget och så spä ut med lite annat än VW! ICQ/ad

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

15

Då har, om allt går som det ska, mitt o Lottis panelsplitvrak fått åka över vattnet också, om nån vill se på rosthål:)

T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

16

Det börjar dra ihop sig! Det låter som att vi får ihop en liten rundtur bland garagen!  ICQ/ab

Ozz: Har Du fått hem panelen än? Ska vi ha första anhalten där?
vwestin: Hörde rykten från Dennis om att födelsedagsfirandet ev var flyttat, innebär det att Du kommer med? Ska vi stanna till och titta på buss-samlingarna i så fall?
Sen så blir det väl även ett stopp hos mig i Dalhem, innan vi åker till Dennis ruffiga garage i Bro för en fika!  ICQ/ab

Det här kommer ju att ta en stund, så planen är väl att träffas en halvtimme tidigare än vanligt på tisdag 4/10, alltså 17.30! Samling vid Österport!

Hollywood Vampire: Kommer Du med dam med? Behöver Du vägbeskrivning?
Niclas: Är Du på Gotland då? Häng med i så fall!
michaelth: Är Du hemma och besöker föräldrarna så är Du väldigt välkommen med!

Välkomna!

17

Jag är på Gotland, har även en fundering! Har varit i Rute och jobbat i veckan, har då åkt förbi en gård, med ett relativt stort garage med en röd bubbla utanför, split-ruta och utan bakskärmar. Är det någon av er?  ICQ/ae
En tilläggsfråga, är man välkommen fast man inte åker luftkylt?  ICQ/ad

Typ 1 Ratlook '60

18

sorry 2 say inte på ön...........Jag hade gärna åkt med.. får bli en annan gång ICQ/ac   ha det så trevligt, och ev bilder e ju roligt med ,, dvs om någon vill avslöja sina projekt ICQ/ad / michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

19

Niclas: Det är nog Dennis "granne" Du åkt förbi, en klarröd taksänkt och sektionerad split!? Han har inte anslutit till fika-gänget än! Och visst är Du välkommen även utan luftkyld VW, det är ju intresset som är det viktiga, fast det hade ju varit kul att se vad Du åker!
michaelth: Nja, projekten är nog inte så hemliga, det är bara så pinsamt när det syns hur tjocka dammlagren är på dem!  Default/lol

20

Ja precis, är den jag menar!  ICQ/ab 
Låter perfekt! Min står ju på fastlandet, så blir lite svårt att få hit den nu  ICQ/ad
Men jag hoppas bara att jag hinner hem i tid, brukar kunna bli lite långa dagar när man hjälper "Pool-Mange"  ICQ/ag 
P.S Är det okej att ta med en till "sork"?

Typ 1 Ratlook '60

21

Vi hämtar panelen imorrn! Är det öster som gäller kl 18 eller?
Mitt garage är vid gamla flygmuseet, så det kan nog passa bra som första anhalt isf.

T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

22

Hell Yeah!!  ICQ/ag
Jag kommer! ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

23

o jag kommer! hoppas vi får fint väder!
skall vi samlas vid flygmuseet istället för på öster?

24

Hella: Vi kommer! Tisdag 4/10  samling kl.17.30 vid Österport (ge mig bara en gata/adress så hittar vi)

Fasen vad nice det här kommer bli! Default/smile

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

25

Niclas: Alla med rätta intresset är välkomna!  ICQ/ab  Och blir Du/ni sena, så slå en signal på 070-6847733 så fixar vi så att Du kommer ikapp!

Ozz: Vi tänkte starta en halvtimme tidigare, både jag och VWestin har våra lik i icke elektrifierade lokaler så det är ju bra att hinna innan det skymmer alltför mycket! Fast de som har möjlighet kan ju ta med en ficklampa "just in case"! Det blir ju perfekt att börja hos Dig!

bomberogranater: Välkommen! Nu har Du ju inte båten att skylla på längre!  ICQ/ad   Och vi får väl ta en tur och inspektera Ditt nya garage och boende nån gång åxå, det ligger väl lite avsides för att hinna med på tisdag!  ICQ/ab

VisbyNiclas: Välkommen Du åxå! Fast med tanke på fastlandsbesök så tror jag det är lättare att hitta till Öster, så vi samlas där vid 17.30!

Hollywood Vampire: Välkomna!! Får se om en sån här länk kan funka: http://maps.google.se:80/maps?f=q&s … m&z=15
Vi samlas precis utanför ringmuren, det finns en liten asfaltsplan där!