Bussen är en 72:a som startade sitt liv som skolskjuts och hade inredning för 13-16 skolbarn! Bra trångt
måste det ha varit på den tiden. Nu är tanken att den istället skall ha campinginredning för två personer.
Innan sommaren stressbyggde jag ihop en camping inredning med R n R soffa. Tyckte inte att de var värt att
lägga ner så mycket tid på inredningen då eftersom jag säkert ville ändra på den efter ha använt den en sommar.
Både den bråkande motorn och inredningen han bli klar till i sommars och jag och tjejen gav oss ut på en tripp
som skulle vara i fyra veckor. Efter 2 veckor började saker rasa och när ena främre stötdämparen föll av bestämde
vi oss för att vända hem.
Bara 10 timmar efter beslutet small det till i bak och bussen "satt" sig ner på grusvägen.
Det var den diagonala armen som hade gått helt av. Detta var ju lite opraktiskt då det inte gick att rulla bussen
en meter som den stod, så det vara reparation på plats som gällde. Haveriet hände på kvällen så bussen hissades upp
och jag sov på saken. Mycket verktyg hade jag med mig men att få bort de stora bultarna som håller diagonal armen
behövde jag en hylsa, vilket jag inte hade så klart. Men närmsta granne var snäll nog att låna ut den. Så efter några
timmars mekande i starkt solsken och så mycket broms jag aldrig tidigare skådat fick jag loss skiten. Jag la allt
i väskan för att knatade de 1,5 milen mot närmsta stad, men turligt nog hittade jag en stor bondgård på vägen. Där
va de hyggliga nog att låna ut son svets till mig, så de var bara att bränna ihop och gå tillbaka och skruva dit.
Sen bar det av till Göteborg igen...
Nu har jag börjat riva i bussen för att laga upp den rost som finns i karossen, och det var inte lite rost jag hittade heller
som ni ser på bilderna. Men man kan ju inte ge upp nu så det är väll bara att köra på.. 
Men kämpa på och har du frågor, så skjut! 
ska bli intressant att följs, uppdatera ofta