1

Jag tänkte höra vilka svenska affärer som har stort utbud av plåt. up north har ju mycket men eftersom jag skall beställa stora plåtar så drar frakten iväg rätt rejält. Så vilka har vi? någon i närheten av Göteborg?

2

Ska man ha en del plåt så är ju frakten rätt ointressant om priserna i övrigt är mycket billigare.

Jag har handlat av Paruzzi och dom brukar ha bäst priser på det mesta.

Kolla upp det. Det kan ju va att det blir billigare totalt ändå.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

3

När jag beställde från upnorth sist så hämtade jag ut paketet på shell.
Där var en kille som frågade varför jag beställde därifrån. (de var något paket från klockerholms)
Han tyckte de var smidigare att beställa från mekonomen istället.
Så tydligen enligt honnom ska mekonomen kunna få fram klockerholms påtar.

Å klockerholms har tydligen sitt sverige lager här i strängnäs så han sa att de snabbaste å smidigaste var att beställa från mekonomen å hämta på lagret sedan.

Nu har jag inte en aning om var man hittar prislistor osv. Å ännu mindre aning om vad de går på.
Kankse är värt att kolla upp?

4

om man kollar på klockeholms hemsida får man fram beställnings nummer sen kan man knalla in på mekonomen eller ringa och få pris /beställa .. funkar bra.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Mekonomen brukar inte var så mekonomiska, hur de är på plåt vet jag inte.
Fick ett "bra pris" på en huvudbromscylinder till en V40 på Mekonomen, ca +60% bättre pris hos BDS enligt deras ordinarie sen hade jag 10% till på det.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Svwerker skrev:

Mekonomen brukar inte var så mekonomiska, hur de är på plåt vet jag inte.
Fick ett "bra pris" på en huvudbromscylinder till en V40 på Mekonomen, ca +60% bättre pris hos BDS enligt deras ordinarie sen hade jag 10% till på det.

Sanning.
Mekonomen är en skam för sitt namn.
Jag driver en AD-bilverkstad och dom få gånger jag blir tvungen att handla delar på Mekonomen så ryker all avans.

Även Paruzzi har Klokkerholm.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

7

jag köper ofta delar från justkampers i England, de har en hel del plåtar också, både klokkerholm, egen produktion, och en del vw original. Frakten är mycket billig i sammanhanget, 32 pund nu senast för två stora låder på totalt 17 kg. Skickas med DPD/Posten och körs ut.

Justkampers priser är ofta bäst av alla när man jämför, nu t.ex. köpte jag en huvudbromscylinder för ca 50 pund - istället för 1800 spänn för samma cylinder på mekonomen.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

8

Tack för tipsen, det där med att få någon i närheten att beställa hem plåt måste ju vara den bästa lösningen.

Jag ska köpa två hela bakgavlar och sen en front så det är rätt stora grejer. kollade med justkamper och dom ville ha 2000 för frakten. känns ju lite trist att lägga sånna pengar på frakt men men

9

Kolla med CSP, de har åtminstone front till late bay i lager. Inte så dyr heller.

[

10

Det ska ja göra, kollade med up north och dom skulle ha 800 för frakt av en front. men de är ju lite närmare till csp ICQ/ab

11

Hej!

Har ni kollat på plåt hos Hoffmann-speedster.de ?
De har mycket plåt också med bra priser och superservice.

Niklas

Typ 1 -56, Typ 1 -69, Typ 1 -72, Karmann-Ghia -61, Pickup -79, CrewCab -73, Cherry picker -78
Beach Buggy -67, Passat W8 -02, Amarok -11, Porsche 914 -72 gul original, Porsche 914 -72 svart (ska bli original) , Porsche 914/6 -73 (Replica blivande 6:a) Ska bli grön
www.niklasgarage.com