1

Hej

Har nu kommit till det stadiet i projektet där jag känner mig redo att börja beställa delar som tex, bromsar, gummilister (ALLA)
ja i princip det som behövs för att plocka ihop danskan så småningom.

Men då börjar man fundera en del, var ska man beställa ifrån?

Har tidigare goda erfarenheter av Up North & CSP

men då man nu ska skicka in en feting beställning och både Euron och dollarn är ganska låga så undrar jag om Ni här på forumet brukar beställa från tex Tyskland eller USA.

Fördelar & Nackdelar med detta i så fall.

Men det lutar ju ändå mot Mauris håll, men ändå intressant att höra era åsikter.

Mvh
Göran i Halmstad

Medlem i Halmstad Luftkühlers

2

Hittills har jag tagit allt mitt gummi från Wolfsburgwest eller Westcoast Metrics. Funkar hur soft som helst. Mailade beställningen senast till en 64 bubbla cab på en söndag. Prylarna stod på trappen kommande torsdag. frakt/tull/moms tillkommer.
Du bör dock vara väldigt noggran med beställningsnummer etc. Då returer kan var drygt.
Sen ska vi iofs hjälpas åt så de Svenska företagen överlever.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

3

http://paruzzi.com/ handlade jag en massa av.
Klart bäst priser när jag jämförde en massa.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

jag har köpt bussdelar från justkampers.com, bra priser o snabba levereranser. Annars Classic VW Up North, och Folkabiten för smådelarna man inte får tag på på andra ställen...

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

5

Har nästan alltid beställt från Upnorth och det har funkat bra men dem senaste beställningarna har jag fått väntat länge, väntar på ett paket nu med lite smådelar som jag väntat på i nästan 2 veckor och då fanns allt i lager, visst kan det vara mycket att göra men jag tror det tagit lång tid dem senaste 3-4 beställningarna nu.

Dalhems brukar jag också beställa av och det har funkat klockrent faktiskt! ICQ/ab

6

Olzzon skrev:

Har nästan alltid beställt från Upnorth och det har funkat bra men dem senaste beställningarna har jag fått väntat länge, väntar på ett paket nu med lite smådelar som jag väntat på i nästan 2 veckor och då fanns allt i lager, visst kan det vara mycket att göra men jag tror det tagit lång tid dem senaste 3-4 beställningarna nu.

Dalhems brukar jag också beställa av och det har funkat klockrent faktiskt! ICQ/ab

Har med beställt från Upnorth.. kunniga tycker jag...men tyvärr har det börja fallera en hel del vilket är synd,långa väntetider,fel på fakturor, finns inte i lager fast det står att det gör det och meddelar inte detta..lite sorgligt.... En uppryckning där och det finns en bra shop i Sverige.........

West Coast Volks attitude is everything

7

j:son skrev:

http://paruzzi.com/ handlade jag en massa av.
Klart bäst priser när jag jämförde en massa.

Köper här nu ..klockrent ,men lite snurrig sida..

West Coast Volks attitude is everything

8

förutom de ovannämnda brukar jag handla ifrån www.vwparts.net www.Cbperformance.com www.cip1.com och för generella delar är det summitracing.com

Dalhems brukar ta TOKMYCKET mer än upnorth eller folkabiten.

9

Godkväll

Valet föll på Up North. Tack vare Mauris mycket trevliga bemötande på telefon vid tidigare beställningar. Och idag beställde jag bromsdelar och återigen klockren service från deras sida.

Tummen upp för Mauri!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

10

Letar efter nållager till min buss framvagn, dvs framvagns rören. Ska ha de senare lagren. Alternativt uretan bussningar.

Någon som vet var man kan köpa något av alternativen till en rimlig peng  ICQ/ab

Enda stället som jag hittat som säljer lager är Paruzzi, kostar ca 350 kr st där Default/yikes

11

Någon som haft med AA Pistons (AA Performance) att göra? Namnen Kona Fleming och Jonathan? Kona annonserar på The Samba under AA Performance i Idaho men prylarna skeppas från AA Pistons i Kalifornien. Amrisarna är oftast så himla trevliga i telefon men de här snubbarna är inget vidare på att bekräfta kommunikationen om man ber dem...

Mot Hessisch 2017!

12

Robert K skrev:

Någon som haft med AA Pistons (AA Performance) att göra? Namnen Kona Fleming och Jonathan? Kona annonserar på The Samba under AA Performance i Idaho men prylarna skeppas från AA Pistons i Kalifornien. Amrisarna är oftast så himla trevliga i telefon men de här snubbarna är inget vidare på att bekräfta kommunikationen om man ber dem...

Leta lager till mig istället  ICQ/ad

13

Jag handlar hos svenska CSP och är mycket nöjd med det.

14

Folkabiten ska man inte glömma, kanske inte lika stor som flera av de andra men tror han har mera NOS och sånt som de andra inte har...

Jag har inte handlat av veteranen-service.de men har deras katalog och man får säga att till splitbubblor verkar de ha mycket som andra knappt vet finns... Dock ingen webshop... ICQ/ac

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)