Söker standarddelar till Typ4 motor 1,7 från -72.
-Kamaxel med matchande lyftare
-Fräscha toppar
/Lars S
914 -72
412 -73
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Typ4, 1700cc -72: motordelar kamaxel, lyftare, toppar
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Söker standarddelar till Typ4 motor 1,7 från -72.
-Kamaxel med matchande lyftare
-Fräscha toppar
/Lars S
Jag har en 2 liters typ 4 longbock i superfint skick.
Annars har jag en 1700 som har dålig kompression, men kanske att topparna och kamaxeln är ok.
Vad vill du har för longblocket Rainier? Har ett på G till vettig peng, men om ditt är "superfint" är det aktuellt ändå. Finns på Verkstadsgatan eller?
Yep, finns på Verkstadsgatan. Motorn är egenligen från en kompis, men han är ofta på verkstan. Kanske ni kan göra en bra deal.
Ska se om jag kan titta förbi i veckan, tror jag kan komma loss lättast på tors. Då kan jag iaf titta på motorn så får vi se om polarn din vill göra affär.
Sorry Larss för trådkapning, hoppas du hittar dina grejer.
Tack rainier!
Är 2L motorn en Transportermotor eller...?
Du säljer helst HELA 1700 motorn eller...?
/Lars S
Den 2.0L motor är en GE motor. Den har hydrauliska lyftare och orginal hade den insprutning. Men nu är det bara ett longblock, så man kan ha förgasare också. Den kommer från en 1978 Bay Buss.
Låter som ett perfekt objekt för mig. Ska göra mitt bästa för att kunna titta förbi på torsdag, men det borde inte vara några problem. 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Typ4, 1700cc -72: motordelar kamaxel, lyftare, toppar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.